Kui me võtaksime Saksamaaga sarnaselt kasutusele paksemad, 22sentimeetrised tüüpkatendid, siis oleks ka algne investeering tsement- ja asfaltbetoonist teekatendi ehitamisel üsna võrdne. Kui sinna lisada juurde asfaltbetoonkatendi iga 15 aasta järel vajalikud kapitaalremonditsüklid, siis 40aastase elukaarega betoontee on ligi 40 protsenti odavam kui asfalt.
Betoontee eelised toob selgelt välja Tallinna linna Paldiski maanteele rajatud betoontee katselõik, mille viieaastase uuringu tulemused näitavad, et betoontee on klassikalisest asfaltteest kolm korda vastupidavam. Betoontee elukaare kogukulud on seejuures umbes 40 protsenti väiksemad kui asfaltkattega teel.
Kuigi elukaare kulud on olnud kogu aeg betoontee kasuks, teeb praegune bituumeni hinna tõus ka praeguste projekteerimisnormidega alginvesteeringu hinnakäärid oluliselt väiksemaks. Lisaks on praeguses turbulentses toormaterjalide kriisis ja bituumeni hinnarallis betoonitsemendi suureks eeliseks kohalik sideaine.
Ehitamisele tulevate 2+2-teelõikude kattekonstruktsioonide ülevaatamine peaks lähtuma projekti kogukulust ja tuleks kaaluda betoonkatete rajamise otstarbekust.
Selleks, et meie teedevõrk oleks sama hea kui naaberriikidel, et me ei teeks mõttetult suuri kulutusi katete tihedale remondile, tuleks asjaosalistel tulla mugavustsoonist välja, viia ennast kurssi nende riikide kogemustega, kes ehitavad betoonteid, kuulata teedeinsenere, kellel on betoonteede ehitamise kogemus, ja teha julge otsus taasjuurutada Eestis betoonteede tehnoloogia.
Riik tellijana ei peaks ette kirjutama, millest ehitada, vaid defineerima, millises seisus peab teekatend olema projekti lõppedes. Transpordiamet tellijana võiks arengute soodustamiseks kaaluda ise tsementbetoonkatendite ehituseks vajaliku tehnika soetamist ning selle rendile andmist enampakkumise võitnud teedefirmadele. See annaks Eesti teedefirmadele võimaluse teha konkurentsivõimelisi pakkumisi.