Aidu kanal sai aeru valgeks

Gerli Romanovitš
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Aidu sõudekanali esimese ametliku võistluse pidasid aerutajad, kes jagasid siin Eesti karikasarja punkte.
Aidu sõudekanali esimese ametliku võistluse pidasid aerutajad, kes jagasid siin Eesti karikasarja punkte. Foto: Matti Kämärä

Sel nädalavahetusel sai Aidu kanal esimese võistlusproovi - aerutajad jagasid siin Eesti karikavõistluste punkte ning juba järgmisest aastast on Aidu kindlalt Eesti aerutajate kalenderplaanis. 

Sel nädalavahetusel toimus Ida-Virumaal Eesti aerutamise karikavõistluste etapp - Narva regatt. Esimesel päeval võisteldi Narvas lühikestel etappidel. Teisel päeval, kui distantsiks oli täiskasvanutel 5000 ja noortel 2500 meetrit, peeti võistlust vastsel kanalil ning sellega kirjutati Aidu võistluspaigana esimest korda protokolli.

Olümpiaväärsed tingimused

"Kui paat juba vees on, siis on tingimused ideaalsed," tunnistas pühapäeval Aidus kohal olnud Eesti aerutamisföderatsiooni president Martin Pedai, et taristu ootab järeleaitamist ning võistluskohta ligipääs on veel keeruline, aga kanalit võib tingimuste poolest võrrelda olümpia ja maailmameistrivõistluste toimumiskohtadega.

Headest tingimustest hakkavad aerutajad rääkima siis, kui tegemist on seisva veekoguga, mille sügavus on üle nelja meetri, kuid mitte liiga palju. Just siis on vee tihedus kõige parem ja tunnetus veel hoopis teine. Sellise kanali loomine Eestisse tähendab aerutajatele väiksemaid kulusid laagrite korraldamisel, kuna Eestist väljaspool just selliseid tingimusi otsimas käiaksegi. Lisaks annab see võimaluse suurte ja tähtsate võistluste toomiseks Eestisse.

Pedai sõnul otsib rahvusvaheline aerutamisföderatsioon uusi võistluspaiku. Aidu võiks oma tingimustelt pärast seda, kui taristut on arendatud, stardi- ja finišikohad ning rajad märgistatud, kindlasti huvi pakkuda ja Eesti aerutamisföderatsioon tahab kindlasti kaasa aidata, et võistlused Eestisse jõuaksid.

"See on kindlasti nii aerutamise kui sõudmise jaoks väga suur asi," kinnitas Pedai, et pärast seda, kui Aidu taristu poolt järele aidata, on see nagu suusatamise Tehvandi - kõik võimalused väga suurte võistluste korraldamiseks on olemas.

Kindlasti on kanal oluline samm ala arendamiseks nii sõudjatel kui aerutajatel, kes seni on oma võistlusi pidanud kas Pärnu või Narva jõel, Emajõel või hoopis Harku järvel. Looduslikud tingimused on aga hoopis teistsugused ning küljetuul kipub ühelt või teiselt poolt kimbutama. Aidu kõrged kaldad selle võimaluse välistavad.

Kindlalt kavas sees 

Kui sel aastal oli Aidu võistlus esimene katsetus, siis järgmisel aastal on see aerutamise võistluskalendris kindlasti sees ja siis võtab karikavõistluste etapi korraldamise enda kanda juba aprillis föderatsiooni liikmeks võetud Aidu spordiklubi. Kuna viimasest oodatakse, et nad laiendavad aerutamise kandepinda, siis aitab föderatsioon neil leida harjutamiseks paate ning ka mõistlikku treenerit.

Aidu klubi on sõudmist õpetanud juba üle aasta ning sellesse treeningurühma kuulub kümmekond noort. Aidu veespordikeskuse juhi Hardi Murula sõnul loodavad nad saada oma treeningvarustusele lisa ning siis saavad nad peale sõudmise pakkuda ka aerutamis- ja veemototreeninguid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles