Laupäeval anti start Eesti kestuskrossi esimesel etapil Vilaskis. Eriti suure meeskonnana läksid rajale meie maakonna esindajad, keda oli stardirivis viisteist. Kokku teeniti neli poodiumikohta.
Idavirulased püstitasid kestuskrossis osalejate rekordi
"Selline osalejate hulk meie maakonnast oli viimati vahest nõukogude ajal, kui asutused ja spordiseltsid jõudsalt tehnikasporti toetasid," arvas Argo Keerme, kes on krossimootorrattaga sinasõprust pidanud peaaegu veerandsada aastat. Parima tulemuse sõitis välja Riho Keerme, kes tuli enduuro klassis teiseks. "Ideaalne päev oli. Tsikkel käivitus stardis poolest pöördest ja töötas veatult terve kahetunnise sõidu. Martin Leok võitjana on maailmaklassi mees, nii et temale tuule alla tegemine oleks ime ja õnne ruudu korrutis," ütles Riho Keerme.
Teise koha teenis klassis hobi D Riho Unt. Samas klassis tuli Joel Kelder kolmeteistkümnendaks. Maalor Vildak oli 21., Kalju Muruniit 24., Erki Rannamees 28., Martin Reilent 29. ning Raimo Kagarov 30. Hobi C-klassis oli Rein Viiol kaheteistkümnes. E2-klassis sai meie esindaja Tanel Rauk kolmanda koha ja samale pjedestaaliastmele platseerus ka quad'idel võistlev Martin Toovis. Seenioride 50+ klassis oli Valdek Haugas viies.
E-klassis oli meie maakonna parimana Allar Keerme neljas ja Aleksandr Nikolajev seitsmes. Kabinetivaikuses on vahepeal otsustatud, et E3-klassis enam kestuskrossi ei sõideta. Miks me loobusime rahvusvaheliselt tunnustatud ning lõuna- ja põhjanaabrite juures populaarsest klassist, teavad vist ainult need, kes selle otsuse kitsas ringis tegid. "Igatahes sõitjatelt pole midagi küsitud ja reeglites on see punkt väikeses kirjas ja tahapoole peidetud, nii et enamikule tuli muutus viimasel hetkel üllatusena," rääkis muidu E3-klassis sõitev Argo Keerme.
Nii võistleski Argo Keerme klassis hobi B. "Harjumatu oli tagantpoolt startida, aga õnneks tõmbas Valdek Haugas ennast koomale ning sain tänu tema abile siiski eespool stardikoha," ütles Argo Keerme. Sõit läks ilusasti ja Argo oli pikalt oma klassi liider, kuid liivane rada sõi kütust usinalt ning vaja oli kahte tankimispausi. Kahjuks väljastas tankur kütust liiga aeglaselt ning konkurendid läksid mööda ja kadusid silmist. Nii tuli finišilippu näha oma klassi viiendana. "Uus tankur on kohe saabumas, nii et loodan, et see ebaõnn enam ei kordu," märkis Argo Keerme.
Kestuskrossi harrastajatel pole eeloleval pikal nädalalõpul aega mune värvida, sest suurel reedel on kavas Eesti meistrivõistluste teine etapp ja vaiksel laupäeval kostab kõva mootorimüra Lätimaal, kus toimub sealsete meistrivõistluste teine etapp.