Bussifirma süüdistab linnaametnikku ülbuses

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
ATKO tegevjuht Aleks Avikainen tutvustas 2013. aasta sügisel uhiuusi busse, mis sama aasta novembrist Kohtla-Järve linnaliinidel sõitma hakkasid. Bussidele pandi ka süsteem, mis võimaldab tagantjärele nende liikumise kohta infot kindlaks teha, mis nüüd on aga tekitanud vaidlusi.
ATKO tegevjuht Aleks Avikainen tutvustas 2013. aasta sügisel uhiuusi busse, mis sama aasta novembrist Kohtla-Järve linnaliinidel sõitma hakkasid. Bussidele pandi ka süsteem, mis võimaldab tagantjärele nende liikumise kohta infot kindlaks teha, mis nüüd on aga tekitanud vaidlusi. Foto: Matti Kämärä

Kohtla-Järve avalikke bussiliine teenindava ATKO Liinide juht Aleks Avikainen ja linnavalitsuse transpordi peaspetsialist Andrei Poludetkin peavad märtsikuust saati kirjavahetust, mis tipnes bussifirma juhi pöördumisega linnapea poole. Pöördumises nimetatakse spetsialisti käitumist ebaviisakaks ja üleolevaks.

Tänavu märtsi viimasel päeval saatis Poludetkin ATKO Liinidele kirja, kus sooviti kõigi busside liikumise ajalugu 24. märtsi hommikust kuni kella 11ni. Mingeid selgitusi polnud.

8. aprillil tuli Poludetkinilt uus kiri Avikainenile, kus ta teatas, et arve eelmise kuu teenuste eest sai kätte, kuid küsitud busside liikumise ajalugu mitte. Samas kirjas tuletatakse meelde lepingu punkte, kus on öeldud, et vedaja on kohustatud tellijale esitama lepingu täitmisega seotud infot. Samas nenditi, et info esitamata jätmise korral on linnal õigus nõuda leppetrahvi kuni 600 euro ulatuses, 8 päeva on olnud piisav selleks, et vajalik info edastada, ning kui järgmise päeva õhtuks andmeid pole, alustatakse menetlust lepingu rikkumise tõttu.

ATKO kaebab linnapeale

21. aprillil pöördus Avikainen Kohtla-Järve linnapea Jevgeni Solovjovi poole kirjaga, kus ta teatas, et kohtumisel ATKO töötajatega oli Poludetkin üleolevalt käitunud. Kui töötajad selgitasid, et busside liikumise ajaloo salvestamine on väga aeganõudev ja infomahukas, ja tahtsid teada, milleks seda vaja on, siis "sellele küsimusele vastas A. Poludetkin ülbelt, et pole nende asi uurida, vaid tuleb täita tema korraldusi, vastasel juhul teeb ta ettevõttele trahvi".

Avikainen pöördus linnapea poole siis, kui oli Poludetkinilt saanud järjekordse kirja, kus teatati, et leppetrahvi otsustamiseks on alustatud menetlust.

"Palun selgitage, milleks neid andmeid vaja on ja kas Kohtla-Järve linnavalitsuse majandusteenistuse transpordi peaspetsialisti selline ebaviisakas ja üleolev käitumine on õigustatud," kirjutas Avikainen Solovjovile.

Eile läks linnavalitsusest aga teele Solovjovi allkirjaga kiri, kus rõhutatakse veel kord ATKO Liinide kohustust edastada infot linnavalitsusele ning et viimasel ei lasu mingit kohustust info küsimist põhjendada ning "ATKO Liinid OÜ peab täitma oma kohustust ilma mingisuguste tingimusteta".

Andmete säilitamise kohustust pole

Andrei Poludetkin ütles Põhjarannikule, et selline info küsimine on seotud sellega, et linnavalitsus teeb pistelist järelevalvet selle üle, kuidas linnatranspordi ettevõte lepingut täidab. "Selles pole vaidlust, et sellised andmed lähevad lepinguga ette nähtud info edastamise alla," sõnas ta.

Aleks Avikainen ütles, et lepingul on siiski kaks osapoolt ning kumbki peab teisega arvestama. Tema sõnul on bussiliine palju ja kõigi liinide liikumist tähistavate failide töötlemine on väga mahukas ning seetõttu küsiski bussifirma põhjendust.  "Aga asi polegi niivõrd selles, vaid ametniku suhtumises, et kui ametnik mõtleb midagi välja, kuna tal on igav, siis muu teda ei huvita," sõnas Avikainen. Ta lisas, et tegelikult pole ettevõttel kohustust neid andmeid üldse säilitada ning nad oleksid võinud ka vastata, et neil selliseid andmeid pole.

Poludetkin lausus, et kuni möödunud aasta veebruarini sai linnavalitsus ise busside liikumisega seotud andmetele ligi ja ametnikud said seetõttu ise vajalikku infot vaadata. "Aga nad panid selle ligipääsu meile kinni, pärast seda kui avastasime rikkumise," sõnas ta.

Linnaametniku sõnul on praeguseks arusaamatus siiski lahenenud, sest bussiettevõte on enamiku küsitud andmetest linnavalitsusele edastanud. "Aga praegu ma veel analüüsin neid andmeid ega oska öelda, kas kõik on korras," sõnas ta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles