Õues tuleb tööd teha ka põrgukülmaga

Külli Kriis
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jõhvi viadukti ehitusel toimetavatel meestel on projektijuhi kinnitusel soe tööriietus ning võimalus end vahepeal soojakus üles soojendada.
Jõhvi viadukti ehitusel toimetavatel meestel on projektijuhi kinnitusel soe tööriietus ning võimalus end vahepeal soojakus üles soojendada. Foto: Peeter Lilleväli

Nädalavahetusel ähvardav enam kui 30 miinuskraadi ei tähenda, et elu seisma jääb - päris paljud inimesed peavad ka sellise ilmaga ikka õues tööd tegema.

Mitmelt poolt on viimastel päevadel kõlanud soovitusi pakaselisel nädalavahetusel kodunt ninagi mitte välja pista. Ometi on valdkondi, kus seda soovitust järgida ei saa ning tööd tuleb õues teha ilmast hoolimata.

"Meie jaoks on selliste külmakraadidega raskendatud vee- ja kanalisatsioonitööde alustamine," rääkis Jõhvi liiklussõlme ehituse projektijuht Argo Kotsar. "Näiteks ei saa torudel teatud liitekeevitusi teha, kui temperatuur langeb alla miinus kümne kraadi. Arutame, kas nädalavahetusel on üldse otstarbekas tööd teha."

Inimesed peavad sellegipoolest väljas olema, sest teehoolet tuleb viaduktil ikka teha. Kotsari sõnul käib see töö enamjaolt masinatega, mis seni on külmale vastu pidanud, ning kõigil töötajatel on korralik ja soe tööriietus. "Soojakud on objektil olemas, seal saab end vahepeal soendamas käia."

Päästjad on külmaks valmistunud

Päästjaid hoiab külmumast kaitseriietus, mis lisaks kuumuse eest kaitsmisele aitab ka sooja hoida.

"Sellise temperatuuriga on kõigil raske, kes välitöid peavad tegema," ei pea Ida-Eesti päästekeskuse juht Ailar Holzmann päästjate tööd ses suhtes eriliseks. "Oleme viimastel krõbedate talvedega aastatel ettevalmistusi teinud: ostnud autodesse kõiksuguseid põleteid ja pumpasid soojustanud. Voolikute puhul tuleb arvestada, et kui vesi on juba sisse lastud, siis peab see voolikus liikuma, seisma jätta ei tohi."

Neil päevil päästekeskuse-siseselt laiali saadetud meilis tuletati kõigile päästjatele meelde, et nood teenistussõitudel tee ääres abi vajajatele kindlasti abi pakuksid. "Inimene tuleb lähimasse kohta sooja viia. Kui muud võimalust pole, siis kas või komandosse," selgitas Holzmann.

Korrakaitsjad patrullivad autoga

"Õnneks pakasega õigusrikkumiste arv väheneb," ütles Ida prefektuuri korrakaitsebüroo juht Tarmo Tammiste, et ka potentsiaalsed kurikaelad eelistavad sellise ilmaga väljas mitte liikuda. "Meie endi talvevarustus on piisavalt hea, aga vajadust pikalt väljas olla tõenäoliselt ei ole ning autoga patrullides pole ju probleemi. Autod on seni kõik käima läinud - saime ju eelmisel aastal oma autopargile täiendust ja autod on uued. Kindlasti pööravad patrullid tähelepanu näiteks bussi ootavatele inimestele ja teistele, kes võivad külmetada."

Parkimiskontrolörid teevad krõbedate ilmadega kontrollringe harvemini.

"Teevad tiiru ära ja siis tulevad sisse sooja," kinnitas Jõhvis parkimist korraldava ASi Ühisteenused Ida-Eesti piirkonna juht Liivi Kingu, et inimeste tervis on kordades tähtsam kui rikkujate püüdmine. "Soe riietus on neil küll, aga kõik toimingud - mobiilne kontroll, fotode tegemine, protokollide koostamine, kviitungite printimine - käivad nutitelefonidega, mida saab kasutada ainult paljakäsi või väga õhukese kindaga. Ei ole mõeldav, et nad selliste ilmadega tavapärase sagedusega linnas liiguksid."

Põlevkivitootmist külm ei takista

ASi Eesti Energia Kaevandused tootmist pole külm seni mõjutanud. "Oleme kõik tellimused täitnud," kinnitas ettevõtte tootmisdirektor Erik Väli. "Kaevandustes on plusskraadid, aga karjäärides kipuvad kopad küll jäätuma. Kõik remondid, mida edasi annab lükata, lükkamegi edasi ning hoiame remondimehi tööl võimalikult vähe ja lühemate vahetustega. Talveriietus on meil parimatelt firmadelt, oleme selle soetamisse päris palju raha pannud."

Kui veel üle-eelmisel aastal oli kaevandusettevõte hädas vagunites jäätunud põlevkiviga, mis seetõttu lihtsalt edasi-tagasi sõitis, siis juba mullu renditi sellise olukorra vältimiseks greiferkopp.

"Hammaskopp, mis läheb noolega vagunisse sisse ja kobestab jäätunud kivi lahti," selgitas Väli. "Oleme sellega väga rahul - varem pudelikaelaks osutunud vedu toimib nüüd normaalselt. Tegelikult mõjutas mullune suur lumi meie tööd rohkem kui praegune pakane."

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles