22. veebruar 2014, 12:39
Kohtla-Järve bussides hakkavad kehtima ühiskaardid
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Üleminekuperiood, mil Kohtla-Järve ühissõidukites sai kasutada nii paberpileteid kui kontaktivaba sõidukaarti, hakkab lõppema. 1. märtsist tuleb kõigil sõitjail, kes soovivad saada sõidusoodustusi, osta ühiskaart ning kanda sellele oma nimi ja isikukood.
Kontaktivaba kaardi süsteemiga ühinevad Kohtla-Järve linn, Jõhvi ja Kohtla vald ning Sillamäe linn - kõik omavalitsused, kes osalevad ühistranspordi kaasfinantseerimises. Ostes ja isikustades ühiskaardi, saavad inimesed õiguse sõita tasuta või võimaluse maksta vähem kui need, kes ei soovi soetada isikustatud sõidukaarti või eelistavad osta juhilt üksikpileti.
Võimalus valida
Kõik sõiduhinnad jäävad samaks, nagu olid paberpiletite ajal. Inimestel on endiselt võimalus valida, kas maksta kohe 30 päeva eest, mõne sõidukorra või ainult ühe sõidu eest, laadides pärast oma kaardile vajaliku rahasumma.
Ka uue süsteemi kohaselt on ühe sõidu hind 1 euro, 10 sõidukorda maksab 9 eurot, 65aastastele ja vanematele 70 senti, õpilastele ja üliõpilastele 50 senti. 30 päeva pilet maksab 20 eurot, õpilastele ja üliõpilastele 10 eurot ning 65aastastele ja vanematele pensionäridele 11 eurot.
Neile, kes ei soovi ühiskaarti isikustada, maksab 30 päeva sõidupilet 30 eurot. Kusjuures sellist sõidukaarti võivad kasutada kõik pereliikmed ja tuttavad, kuna see ei ole seotud ühe kindla inimese või teatud arvu sõidukordadega. Seega saab niisugust kaarti soovi korral kasutada kes tahes.
Juhul kui inimene ei soovi üldse osta ühiskaarti ja sellele raha laadida, võib ta osta bussist üksikpileti hinnaga 1,10 eurot.
Pensionärid said aega juurde
Kui praegu saavad 65aastased ja vanemad inimesed linnaliinidel sõita tasuta kella 10-15, siis 1. märtsist on neil Kohtla-Järve linnavolikogu otsusega õigus tasuta sõita kella 9-16.30.
"Ent tuleb arvesse võtta, et selle soodustuse saamiseks peab neil tingimata olema isikustatud elektrooniline sõidukaart, mida tuleb bussi sisenedes valideerida, see tähendab viibutada tuvasti ees, mis loeb kaardilt infot inimese ja selle kohta, kas tal on õigus tasuta sõita," märkis Atko Liinide volitatud esindaja Aleks Avikainen. "Kindlasti peab kaasas olema isikut tõendav dokument, et kontrolörile tõestada, et see on teie kaart."
Mida võimaldab eelarve
Kohtla-Järvest sai Tallinna, Valga, Viljandi ja Pärnu järel viies omavalitsus, mis võtab kasutusele kontaktivaba kaardi süsteemi.
Linnapea Jevgeni Solovjovi sõnul arvestasid linnavolikogu liikmed sõidusoodustuste otsuse vastuvõtmisel nii elanike soovide kui ka eelarve võimalustega.
"See aga võimaldab praegu ühistransporti doteerida 60 000 euroga kuus," märkis ta. "Selles summas sisaldub nii naaberomavalitsuste kaasrahastus kui riigi dotatsioon. Kusjuures riik ütleb meile peale makstes, et soodustused, mida me kehtestame, ei saa olla piiritud."
Linnapea märkis sedagi, et Tallinna tasuta ühistranspordi variant ei ole Kohtla-Järvel praegu mõeldav. "Tallinn maksab ühistranspordi eest oma eelarvest, saamata riigilt dotatsiooni," selgitas Solovjov. "Meie eelarve seda lihtsalt ei võimalda. Piletite müügitulu moodustab meil iga kuu 60 000 eurot. Seega tuleb linnal eelarvest see raha leida, kui tahame, et bussisõit oleks tasuta."
Paberpiletid kehtivad ka
Aleks Avikaineni sõnul müüakse paberpileteid 28. veebruarini. Ja kui keegi on neid tagavaraks varunud, siis ei tasu muretseda: märtsi jooksul need veel kehtivad.