Saada vihje

Surmaga mängivad liinitaksod armu ei saa

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Reidist osavõtnute andmetel olid ühe bussi tagumised parempoolsed vedrud purunenud ning tagumine sild viltu ja kohe alt ära tulemas. Teise bussi salong oli sinist suitsu täis ja eksisteeris reaalne süttimise oht.
Reidist osavõtnute andmetel olid ühe bussi tagumised parempoolsed vedrud purunenud ning tagumine sild viltu ja kohe alt ära tulemas. Teise bussi salong oli sinist suitsu täis ja eksisteeris reaalne süttimise oht. Foto: Peeter Lilleväli

Maavalitsus ja Kohtla-Järve linnavalitsus kavatsevad ohtlikus tehnilises olukorras olevate bussidega liinitakso teenust osutanud firmalt StimReis tegevusloa ära võtta.  

Kohtla-Järve ja Jõhvi kommertsliine teenindava ettevõtte StimReis mõned bussid kõrvaldati hiljutise reidi ajal liinidelt, kuna need olid sõitjatele ilmselgelt eluohtlikud. Ühel juhul olid bussi tagumised parempoolsed vedrud purunenud, tagumine sild aga viltu ja kohe alt ära tulemas. Lisaks leiti veel hulgi muid rikkumisi.

"Bussijuht oli purunenud vedrudest enda sõnul teadlik, kuid müüs siiski südamerahuga sõitjatele pileteid. Buss sai kohe seisma pandud ja politsei vormistas liiklemiskeelu," ütles Põhjarannikule maanteeameti avalike suhete osakonna juht Allan Kasesalu.

Kahel juhul lekkis bussi mootori pihustitest kütust ja see pritsis otse väljalasketorudele. Bussi salong oli sinist suitsu täis ja eksisteeris reaalne süttimise oht.

Firma juht Oleg Zguro põhjendas busside halba tehnilist seisukorda sellega, et nende töös tuleb ette rikkeid, mida nad kõrvaldavad jooksva remondiga. Tema väitel kavatsesid bussijuhid remonti suunduda kohe pärast tipptunni sõitude ärategemist.

Zguro kinnitas, et nii tema ettevõtte kui ka teisi kommertsliine teenindavate firmade bussid on toodetud umbkaudu ühel ajal ning need ei ole sugugi vanad. "Need ei ole vanemad kui 10 aastat, lihtsalt neil on väga suur läbisõit, kuna linna hajususe tõttu on liinid üsna pikad. Ent me remondime busse kogu aeg," märkis ta.

Küsitav tehniline ülevaatus

"Kuna nimetatud ettevõttele on liiniload väljastanud Kohtla-Järve linn ja Ida-Viru maavalitsus, siis alustab maanteeamet nendega arutelu, mida ette võtta, et sõitjate elu ja tervis selle ettevõtte bussidega edaspidi ohtu ei satuks," märkis Allan Kasesalu.

Ida-Viru maavalitsuse arenguosakonna peaspetsialist Valentina Lunina ütles, et arvestades tõsiseid tehnilisi probleeme, mis bussides avastati, tekib küsimus, kuidas need läbisid tehnilise ülevaatuse ning said dokumendi, mis kinnitab, et buss on heas tehnilises seisukorras.

"Maavalitsus ei saa kontrollida busside tehnilist seisukorda. Reidid, kus ühissõidukeid kontrollivad spetsialistid, peaksid tõenäoliselt toimuma sagedamini," märkis ta.

Sama meelt on ka Kohtla-Järve abilinnapea Deniss Veršinin. "Omalt poolt teeme kindlasti järeldused firmade kohta, kes töötavad kommertsliinidel ning kelle bussid on reidist osavõtjate sõnul varemgi olnud halvas tehnilises seisukorras," ütles ta. "Nende suhtes rakendatakse kõige karmimaid meetmeid."

Võivad loast ilma jääda

Veršinini sõnul ei lubata edaspidi enam kellelgi bussiloksudega ringi sõita. "Kui nad oma busse korda ei tee või uusi ei muretse, oleme sunnitud firmadelt tegevusloa ära võtma," märkis ta.

"Mis puutub 133. liini, mille liiniloa väljastas maavalitsus, siis niipea kui oleme saanud kokkuvõtte reidist ja maanteeameti kinnituse selle kohta, et ettevõtte StimReis busside kehv tehniline seisukord tuvastatakse juba korduvalt, oleme sunnitud ta liiniloast ilma jätma," ütles Valentina Lunina.

Kokku kontrolliti Jõhvis ning Kohtla-Järvel 23 bussi ja 4 taksot. Erakorralisele ülevaatusele suunati 8 bussi ja liiklemise keeldu kohaldati 3 sõidukile. Politsei alustas 3 takso suhtes ühistranspordiseaduse alusel menetlust.

Allan Kasesalu sõnul oli põhiliselt tegemist puudustega dokumentatsioonis (juhtidel ei olnud esitada töölepinguid, kinnitatud sõiduplaane). Ühe bussijuhi suhtes alustati väärteomenetlust tahhomeetri vale kasutamise tõttu, transpordikompanii juhi suhtes aga väärteomenetlust seoses töö- ja puhkeaja režiimi rikkumisega.

Märksõnad

Tagasi üles