Bussijaama infopunkti tõmmatakse koomale

Gerli Romanovitš
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Bussijaama uuendamise käigus varustatakse väljumispostid infoga, mis teeb elu lihtsamaks nii reisijatel kui bussijuhtidel.
Bussijaama uuendamise käigus varustatakse väljumispostid infoga, mis teeb elu lihtsamaks nii reisijatel kui bussijuhtidel. Foto: Peeter Lilleväli

Piletite eelmüüki ning dispetšeriteenust pakkuv OÜ Tallinna Bussijaam on hädas iga-aastase Ida-Virumaal saadud kahjumiga ning tahab Jõhvi bussijaamas asendada osa tööjõukuludest teavitusekraanidega. 

Jõhvi vald koos Ida-Viru maavalitsusega on OÜ-d Tallinna Bussijaam, kelle korraldada on piletite eelmüük ja dispetšeriteenused, toetanud viimased paar aastat. Nüüd tahab ettevõte teha investeeringuid, mis aitaksid kokku hoida tööjõukulusid.

Värskendavad välimust

OÜ Tallinna Bussijaam on juba praegu alustanud elektroonilisse teavitussüsteemi investeerimist. Nõnda on nii Narva kui Jõhvi bussijaama paigaldatud infoteleviisorid. Viimased sobivad aga ainult sisetingimustesse. Järgmise sammuna peaksid infotehnoloogilised lahendused jõudma ka välja ning see annab võimaluse vähendada Jõhvi bussijaamas tööjõukulusid aastas 10 000 eurot ehk ühe inimese töötasu võrra.

Välistingimustesse sobiv teavitussüsteem edastaks infot lisaks kommertsliinidele ka maakonnaliinide kohta, kajastades nende konkreetseid väljumisplatvorme. Lisaks tahab Tallinna Bussijaam värskendada Jõhvis väljumisplatvormide ja ooteala, muutes bussijaama senisest atraktiivsemaks ja informatiivsemaks, tehes näiteks väljumispostide numbrid selgelt eristatavaks ka bussijuhtidele.

Põhjus, miks vajadus bussijaamade dispetšerite järele kaob ning asendub infotehnoloogiliste lahendustega, on selles, et piletiostmine kolib aina enam internetti ja mobiiltelefonidesse, mis tähendab, et üle tuleb vaadata bussijaamades seni kehtinud opereerimise mudel. Kui praegu on ettevõte bussijaamades teinud ära sisuliselt omavalitsuste töö reisiinfo jagamisel, kattes tööjõukulu piletimüügi provisjonist, siis tulevikus on selliste punktide kommertsalusel opereerimine küsitav.

Jõhvi bussijaama infopunkt tootis eelmisel aastal ligikaudu 11 000 eurot kahjumit. Kui sellele lisada veel Sillamäe ja Narva, sai Ida-Virumaa kahjumiks kokku 14 000 eurot. Selle katmiseks ning investeeringute tegemiseks bussijaamas küsis Tallinna Bussijaam Jõhvi vallalt 22 300 eurot toetust.

Vajalikud tegevused

Tallinna Bussijaam on ka kahel varasemal aastal pöördunud Jõhvi vallavalitsuse poole abi saamiseks. Kahel aastal on toetust ka saadud. Mitte küll päris samas summas, kui on olnud kahjum, kuid selle lähedale. Mõlemal aastal on toetuse summa olnud 10 000 euro kanti. Seda on tehtud aga koostöös maavalitsusega, kes on suures osas toetusesse panustanud.

Kui suures ulatuses suudetakse Tallinna Bussijaama toetada sellel aastal, pole veel selge. "Investeeringud ja tegevus, mida nad Jõhvi bussijaamas teevad, on olulised ning võimaluse korral neid ka toetame," kinnitas Jõhvi abivallavanem Eduard Rae, kelle sõnul pole vallal midagi selle vastu, et bussijaama uuendatakse ja muudetakse aktraktiivsemaks, pannes üles uued infotahvlid.

Tallinna Bussijaam on lubanud, et investeeringud kaotavad ära vajaduse vallalt toetuse küsimiseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles