Riho Keerme tõusis Lätis poodiumile

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Madonas olid nii ülesõidud kui ka kiiruskatsed auklikel ja kive-kände täis teedel. Ning puudus vahetu võrdlusmoment enda ja konkurentide kiirusest.
Madonas olid nii ülesõidud kui ka kiiruskatsed auklikel ja kive-kände täis teedel. Ning puudus vahetu võrdlusmoment enda ja konkurentide kiirusest. Foto: Maris Striprais

Nädalavahetusel sõideti Lätis Madonas Balti enduuromeistrivõistluste teine etapp, kus klassis E2 tuli Riho Keerme kolmandaks. Kuna ühtlasi oli tegu Euroopa meistrivõistluste etapiga, oli rada tehtud eriti karm. 

"Euroopa meistrivõistluste arvestuses tuli sõita kahe asemel kolm ringi päevas, aga rada oli sama," ütles Riho Keerme. Enduuro meenutab oma kiiruskatsete ja ülesõitudega rallit, kuid Madonas ei olnud need viimased mitte lihtsad avatud teede lõigud. "Pidevalt olime ajahädas. Kui tavaliselt saab enne järgmist kiiruskatset 5-10 minutit hinge tõmmata ja adrenaliinitaset langetada, siis siin oli tegemist, et õigeks minutiks starti jõuda," rääkis Riho Keerme. Samas toimusid kiiruskatsed samal rajal, kus kestuskrossidel on meie mehed korduvalt võistelnud, ja selle võrra oli tuttavam tunne. Kokku kogunes tsikli spidomeetrile kahe päeva jooksul kaks ja pool sada kilomeetrit ja kõik see tuli aukus maastikurajalt. 

Nii teenis Riho Keerme Balti meistrivõistluste arvestuses esimesel päeval neljanda ja teisel kolmanda koha ning tuli etapi kokkuvõttes samuti kolmandaks. Ka kahe etapi kokkuvõttes hoiab Riho Keerme oma klassis kolmandat kohta. 

Kõige raskem on enduuro puhul aga sõita omaette. "Kui krossis tead, kellest tuleb hooga mööda minna, kellele sappa võtta või kelle tempoga ei tasu oma tasemega kaasa minna, siis enduuros oled omaette ja sul ei ole mingit informatsiooni, kas tempo on piisav. Samas üle pingutada ja ümber käia ka ei taha," rääkis Riho Keerme. 

Samal ajal toimub motovõistlusi ka Eestis ning Aravete kestuskrossi hobisõidul esindas Jõhvit viis inimest. "Eks ta trenni eest oli, kuna meistrivõistluste arvestuses on kolm kuud pausi," ütles Argo Keerme. 

Tagasi üles