"Halvad uudised põlevkivisektoris viisid müügi alla." Nii algas Põhjaranniku maakondliku automüügi ülevaade aasta tagasi. Häid uudiseid ei ole maakonna tähtsaimal tööandjal ka tänavu: aasta lõpu poole pakkus riik tuhandetele peredele sissetulekut pakkuva põlevkivisektori surmakuupäevaks välja aasta 2035. Kuid kõige suurema löögi andis ikka koroonaepideemia. Eestis üldiselt vähenes sõiduautode müük 29,5 protsenti, mis on samuti suur tagasiminek.
Tellijale
Maakondlik sõiduautomüük langes kümne aasta tagusele tasemele
Müüduimaks keretüübiks oli Ida-Virumaal keskmine linnamaastur. Tänu uue Octavia populaarsusele ning uue mudeli väljatulekule säilitasid teise koha väikesed keskautod. Kolmandaks tuli väike linnamaastur. "Ühelt poolt on tegu moega. Teisalt on rahvastiku vananemist arvestades kõrgest autost lihtsalt parem kangete liigestega sisse ja välja ronida. Aga pigem räägitakse meie halbadest teedest ning viletsast talihooldusest, kui julgetakse seda tunnistada," ütlevad automüüjad. Müügihittideks, mille võtmeid kõlistati kõige sagedamini, olid Toyota RAV4 ja Škoda Octavia. Need olid menumudelid ka aasta varem.