Saada vihje

Mikrokraadiprogrammid aitavad leevendada füüsika- ja matemaatikaõpetajate põuda Ida-Virumaal

Copy
Taru ülikooli Narva kolledž.
Taru ülikooli Narva kolledž. Foto: Ilja Smirnov / Põhjarannik

Ida-Virumaa loodus- ja reaalainete õpetajate puuduse leevendamiseks avatakse 24. jaanuaril Narva kolledžis põhikooli füüsikaõpetajate mikrokraadiprogramm, kus keskendutakse 8. klassi kursustele. Sügisel on kavas avada programmid „Füüsika õpetamine põhikoolis: 9. klassi kursused“ ja „Matemaatikaõpetaja erialaained“.

Eesti hariduse infosüsteemi andmetel puudub igal viiendal Ida-Virumaa loodus- ja reaalainete õpetajal ainealane kvalifikatsioon ja umbes poolte õpetajate keeleoskus on kas puudulik või teadmata.

Tartu Ülikooli Narva kolledži õppedirektor Piret Kärtneri sõnul on olukord loodus- ja reaalainete õpetajatega kriitiline kogu Eestis, kuid Ida-Virumaal on väljakutsed veelgi suuremad. “Eestikeelsele haridusele ülemineku eesliinil on kahtlemata üldhariduskoolid, ent ka ülikoolid peavad oma õla alla panema, et valmistada Ida-Virumaal kui ka mujal Eestis ette hea eesti keele ja ainealaste oskustega õpetajaid,” selgitas Kärtner.

Mikrokraadiprogrammid on kokku pandud Tartu Ülikooli füüsika instituudi, matemaatika ja statistika instituudi ning Narva kolledži koostöös.

Jaanuaris algava füüsikaõpetajate programmi eesmärk on toetada koolis töötavate õpetajate füüsikaalaste teadmiste omandamist füüsikaõpetaja kvalifikatsioonini jõudmisel ning valmistada õpetajaid ainealaselt ja ainedidaktiliselt ette põhikooli kursuste „Valgusõpetus“ ja „Mehaanika“ õpetamiseks.

Õppima oodatakse koolis töötavaid kõrgharidusega õpetajaid ja programmid on sihtrühmale õppeteenustasuta. Õppetöö kestab augusti lõpuni ja õpetajatel tuleb Narva kolledžis õppepäevadel käia kokku kümme korda. Lisateavet saab lugeda Tartu Ülikooli täienduskoolituse veebilehel.

Sügisel on Narva kolledžis kavas avada mikrokraadiprogrammid „Füüsika õpetamine põhikoolis: 9. klassi kursused“ ja „Matemaatikaõpetaja erialaained“.

Mikrokraadiprogrammid on hea võimalus õppida paindlikult töö ja muude kohustuste kõrvalt, võimaldades jõuda täiskvalifikatsioonini. Programmis osalejaid nõustatakse õpetaja kvalifikatsioonini jõudmise järgmiste sammude osas.

Tagasi üles