Uus piiripunkt on edukalt tööle hakanud

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Piirivalvurid näitavad jalakäijatele, kuidas paljudele veel uudset passikontrolli automaati kasutada. Pildil oleval meesterahval tuli hiljem nokats peast võtta, et dokumendil oleva fotoga rohkem sarnaneda.
Piirivalvurid näitavad jalakäijatele, kuidas paljudele veel uudset passikontrolli automaati kasutada. Pildil oleval meesterahval tuli hiljem nokats peast võtta, et dokumendil oleva fotoga rohkem sarnaneda. Foto: Ilja Smirnov

Narva uus piiripunkt alustas inimeste ja autode läbilaskmist juba enne ametlikku avamist, mis leiab aset eeloleval esmaspäeval.

Narva piiripunkti juht Üllar Kustala ütles, et 15. juulil kell 14 avati jalakäijate terminal. Et mingeid probleeme ei tekkinud, avati umbes pool tundi hiljem uued terminalid ka sõiduautodele, veokitele ja bussidele.

"Võib öelda, et kõik hakkas peaaegu kohe tööle. On küll mõningaid väiksemaid puudujääke ning neist on teavitatud nii ehitajaid kui teenindavaid spetsialiste, kuid piiriületust või teenindust see otseselt ei mõjuta," rõhutas Kustala.

Avaram ja mugavam

Rääkides Narva uute terminalide erinevustest varasematega võrreldes, märkis Kustala, et muutunud on sõiduradade arv: uues piiripunktis on riiki sisenemiseks varasema kahe asemel neli sõidurada. Neist kaks on hõivatud sisse tulevate sõiduautodega. Kohti sõidukite kontrollimiseks on riigist välja viival suunal nüüdsest kuus.

Bussiga reisijatele on eraldi terminal koos ootesaaliga, kus on olemas nii toolid kui tualetid.

Üllar Kustala märkis, et piirivalvurid ja tolliametnikud hakkavad nüüdsest veokeid kontrollima ühes kohas, see tähendab, et enam ei ole vaja suuri autosid mööda territooriumi ümber paigutada.

Tehniline uuendus on passikontrolli automaat elektroonilise kiibiga varustatud Euroopa passide (sealhulgas nn hall pass) kontrollimiseks. Kogu isikutuvastamise protsess toimub seal piirivalvuri osaluseta − piisab vaid ekraanil olevate juhiste järgimisest.

Ükskõikseid ei ole

Juba on uue piiripunkti kasutajatelt kuulda ka esimesi vastukajasid. Üks kaubakäruga narvalanna väljus terminalist silmanähtavalt rahulolematult. "Minuga käituti ülbelt," teatas ta ajakirjanikule vastumeelselt.

"Ja üldse on välisilme kuidagi nigel. Varem oli siin kõik parem, toredam," lisas ta, pidades silmas jalakäijate terminali praegust keerulisemat planeeringut. Tõepoolest, nüüdsest tuleb siin siltidele ja kirjalikele juhistele senisest suuremat tähelepanu pöörata.

Ent tundub, et uue maanteepiiripunktiga rahul olevaid inimesi on siiski rohkem. Venemaa Kingissepa linna elanik Maksim näiteks märkis hakatuseks, et praegu on siin varasemast palju puhtam ja kenam.

"Ma vaatan, et sõiduradasid on varasemast rohkem, ning ka kõik kabiinid vist töötavad," jagas ta oma tähelepanekuid. "Ning jalakäijatele on samuti neli akent..."

Narva pensionär Niina väljus piiripunkti uksest täielikus vaimustuses. Talle meeldisid kõikjal olevad automaatuksed, mis on talle kui jalgrattaga liikujale kahtlemata väga mugavad ning kergendavad ka kaubakärude või kohvritega reisivate inimeste elu. Eakas daam kiitis ka seda, et lävepakud on tehtud väga madalad. "Targad pead on siin kõike arvesse võtnud!"

Ja veel andis Niina kõrge hinnangu siinsele teeninduskultuurile: "Siinsed vormirõivastes ametnikud on väga lahked ja vastutulelikud."

Tagasi üles