Jõhvi Selver paisub bussijaama arvel suuremaks

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jõhvi bussijaam praegusel kujul ehitatakse kinni ning lisapinnale laieneb Selver. Bussiootesaal nihkub aga Narva maantee poole ning kõik olemasolevad teenused säilivad.

PEETER LILLEVÄLI
Jõhvi bussijaam praegusel kujul ehitatakse kinni ning lisapinnale laieneb Selver. Bussiootesaal nihkub aga Narva maantee poole ning kõik olemasolevad teenused säilivad. PEETER LILLEVÄLI Foto: Põhjarannik

Jõhvi kesklinnas asuv Jewe kaubanduskeskus kavandab järgmisel aastal ümberehitustöid, mille tulemusel peaks eelkõige suurenema Selveri kaubanduspind.

Plaani kohaselt ehitatakse kinni praegune Jewe keskuse linnadevaheliste liinibusside peatumiskoht, mis asub keskuse vasakpoolses tiivas, ning praeguse bussijaama asemel hakkavad olema kaubanduspinnad.

Bussijaam teise kohta

Keskuse omanikfirma OÜ East Capital Baltics juhatuse liige Martin Otsa ütles Põhjarannikule, et plaanis on suurendada ja uuendada Selverit. "Meil on Selveriga kokkulepe, mille kohaselt on Selveril võimalik end laiendada," sõnas Otsa.

Plaani järgi on uute bussiooteplatvormide ehitus plaanitud Jewe parkla põhjapoolsesse serva, kus praegu peatuvad maakonnaliinide bussid. Ooteplatvormide kohale ehitatakse katus. Selleks, et bussidel oleks piisavalt ruumi liiklemiseks, võidakse teed laiendada Narva maantee suunas haljasala arvel.

Otsa ütles, et see ei tähenda siiski, et inimesed peavad tulevikus õues külma ja tuule käes bussi ootama hakkama, vaid keskuse laiendatavasse ossa tuleb ka ootesaal nende teenustega, mida praegugi bussijaamas pakutakse.

Ehitustööd on plaanitud tuleva aasta teise poolde.

Jõhvi majandusspetsialist Aivo Tamm peab Jewe tulevase bussijaama plaane mõistlikuks. "See on täiesti inimlik lahendus, selliseid ooteplatvorme on tehtud mujalgi. Praegusel ootesaalil ju nii suurt kasutust pole, nagu see ruum eeldaks," sõnas ta.

Bussid südalinnast ära

Tamme sõnul loodab Jõhvi kunagi osa bussiliiklusest üldse südalinnast ära viia ja siduda bussitransporti rohkem raudteejaamaga. See saaks tema sõnul kõne alla tulla, kui praegune Jaama tänava ja Kotinuka tee ristmik Tallinna-Narva maanteel saab umbes 4-5 aasta perspektiivis uue lahenduse. Siis saaksid bussid maanteelt Jaama tänava kaudu otse raudteejaama juurde liikuda ning ei peaks üldse kesklinna sõitmagi.

2006. aasta mais avatud Jewe keskuses tööle hakanud Selver oli esimene selle keti pood Ida-Virumaal ning 1400ruutmeetrisel pinnal asuv kauplus saab nüüd 800ruutmeetrisest laienemisest ligi 500 ruutmeetrit enda kasutusse.

Ümberehitustest Jewes ja selle juures on räägitud varemgi. Aastal 2011 algas tüli Jewe omaniku East Capital Balticsi ja naaberkinnistute omaniku OÜ Prestone vahel. Viimase omanik Allan Mänd soovis ehitada suuremale osale praegusest Jewe parklast uue kaubanduskeskuse, mis ühendataks Jewe keskusega ja hõlmaks osaliselt ka naaberkinnistut. East Capital Baltics polnud aga keskuse ehitusega nõus, kinnitades, et uutele üüripindadele pole Jõhvis turgu ning ehitamine pole seetõttu mõistlik. Ilma Jewe keskuse omaniku nõusolekuta Prestone aga ehitada ei saanud. Tüli viis selleni, et Prestone hakkas talle kuuluval maal parkimist ümber korraldama ning lõpuks jõudis asi kohtuni, kes leidis, et Prestonel pole selleks õigust, kuna Jewe kasuks on seatud parkimisservituut.

Praeguseks on East Capital Baltics Prestonelt tema kinnistud Jewe ümbruses ära ostnud, kuid mingeid kaubanduspindade juurdeehitamisi lisaks 800 ruutmeetri suurusele osale ei plaani. Nagu ka Tsentraali keskuses, mis samuti East Capital Balticsile kuulub.

"Praegu pole büroopindade järele Jõhvis nõudlust või on see väga väike," põhjendas Martin Otsa.

Sel kevadel alustati Jõhvi mikrorajoonis aga piirkonna suurima kaubanduskeskuse − pargikeskuse ehitamist, mille äripindade kogupindalaks on 22 000 ruutmeetrit. Seda on peaaegu poole rohkem kui Jewe keskuses.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles