Jõhvi bussijaamale otsitakse ülalpidamisraha

Külli Kriis
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kui bussijaama ülalpidamiseks kompromissi ei leita, võidakse see teise kohta üle viia.
Kui bussijaama ülalpidamiseks kompromissi ei leita, võidakse see teise kohta üle viia. Foto: Peeter Lilleväli

Kui maavalitsus ja omavalitsusliit bussijaama haldamiseks lahendust ei leia, on vald valmis viima selle üle teise ja odavamasse kohta - näiteks raudteejaama juurde. 

Aasta alguses teavitas Jõhvi vallavalitsus maavalitsust, et ei kavatse suurte halduskulude tõttu järgmisel aastal maakonnaliinide bussijaama opereerimist jätkata. Nädal tagasi läkitas vallavalitsus kirja maakonna omavalitsusliidule, paludes algatada bussijaama haldamiseks koostöö teiste omavalitsuste ja maavalitsusega.

"Ühistranspordiseaduse järgi peavad ühistranspordi infrastruktuuri objektide, sealhulgas bussijaamade kasutamist korraldama kohalikud omavalitsused koos maavalitsusega," põhjendas Jõhvi abivallavanem Eduard Rae omavalitsusliidu poole pöördumist.

Rae kinnitas, et kindlasti ei taha Jõhvi vald uue aasta 1. jaanuarist bussijaama lihtsalt kinni panna.

"Püüame kompromissile jõuda. Tahaksime, et bussijaam jääks praegusesse kohta, aga selle ülalpidamise kulud jaguneksid omavalitsuste - bussijaama kasutavad ju kõigi omavalitsuste elanikud - ja maavalitsuse vahel."

Bussijaamast kaudne tulu

"Me kõik peame ju üleval objekte, mis nõuavad suuri kulutus, aga millest omavalitsusel endal otsest kasu ei ole," viitas IVOLi esimees Veikko Luhalaid näiteks randadele ja kalmistutele. See, et Jõhvil endal vallasisest transporti pole, ei ole tema arvates määrav: "Omavalitsused arendavad ka sadamaid - kui palju neil sisepaadiliine on? Aga sadam lisab omavalitsusele atraktiivsust!"

Bussijaama puhul ei saa tema sõnul arvestada ainult otsese tuluga, vaid asja tuleb vaadata laiemalt. "Jõhvi bussijaamast sõidab läbi kogu maakonna rahvas, kes külastab sealseid kauplusi ja äripindu. See on kaudne tulu: linnas on rohkem töökohti, linn saab rohkem tulumaksu. Kas Selver seal üldse oleks, kui kõrval bussijaama poleks?"

Omavalitsusliit pole Jõhvi kirja veel arutanud, seega väljendas Luhalaid vaid isiklikku arvamust. "Kindlasti on see meil juhatuse järgmise istungi päevakorras. Arutada tasub kindlasti, võib-olla on Jõhvil ja ümberkaudsetel omavalitsustel konkreetseid ettepanekuid, kuidas edasi minna."

Maavalitsus küsib riigilt raha

Eduard Rae ütles, et juhuks, kui teised omavalitsused pole nõus bussijaama ülalpidamises osalema, kaalutakse ka plaani bussijaam teise kohta üle viia.

"See on küll viimane variant, kui kõik muud võimalused läbi kukuvad," kinnitas ta, et kergekäeliselt sellist otsust ei tehta.

Maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna peaspetsialist Valentina Lunina tõdes, et maavalitsuse eelarves bussijaama haldamise toetuseks raha ei ole ning ainuke võimalus oleks, kui riik lisaraha eraldaks. "Täna pärastlõunal olen koos teiste maavalitsuste esindajatega maanteeametis, kus arutatakse teisel poolaastal eraldatavaid summasid, ning kindlasti küsin seal ka Jõhvi bussijaama toetamise kohta," lubas ta eile.

Lunina sõnul peab maavalitsus läbirääkimisi nii Jõhvi kui teiste omavalitsustega ning otsib aktiivselt lahendust. "Probleem pole selles, kes on operaator, vaid selles, kust võtta raha."

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles