Aasta pärast ühendavad Toilat, Vokat ja Jõhvit ringliinid, Valastele sõidab rohkem busse, Kohtla-Nõmme buss läbib Kohtla-Järve Järve linnaosa otseteed mööda ega sõida enam Iidlasse, küll aga rongiaegadel Kohtla-Nõmme raudteejaama.
Uus hange muudab Toila vallas oluliselt bussiliiklust (1)
2020. aasta jaanuariga lõpevad lepingud maakonnaliinide praeguste vedajatega; uueks hankeks valmistudes on omavalitsused koos maakonna ühistranspordikeskuse ja maanteeametiga välja töötanud uued sõidugraafikud; Toila valla puhul on jutt neljast liinist.
Praeguse plaani järgi hakkavad Toilat ja Vokat Jõhviga ühendavad bussiliinid sõitma ringliinidena, ühendades nii Toila kui ka Voka: Jõhvi − Toila − Voka − Jõhvi (nr 106) ja Jõhvi − Voka − Toila − Jõhvi (nr 108).
Oluline on see, et saime liinikilomeetrid kokku, kellaaegadega on veel lihvimise asi.
Ida-Viru ühistranspordikeskuse juht Heiki Luts
Ida-Viru ühistranspordikeskuse juhi Heiki Lutsu sõnul on see hea mitmel põhjusel. "Voka inimestel on võimalik sõita Toilasse ja vastupidi ehk siis bussiliin seob kaks asulat omavahel. Liinikilomeetreid kuigi palju juurde ei tule, liikumisvõimalusi annab see aga päris korralikult juurde."
Valastet ja Sakat Jõhviga ühendav bussiliin nr 105 saab väljumisaegu lisaks ning erinevalt praegusest hakkab sõitma ka puhkepäevadel.
"Ühe selle liini bussi tahaks panna sõitma Jõhvist otse Valastele, mitte Toila kaudu, see muudaks kohalejõudmise oluliselt kiiremaks. Küll aga võiks see buss sõita läbi Uikala küla, kus praegu buss üldse ei käi," ütles Luts, et selle liiniga pole asjad veel lõplikult selged. "Oluline on see, et saime liinikilomeetrid kokku, kellaaegadega on veel lihvimise asi."
43. liin lüheneb
Kõige suuremad muudatused ootavad ees 43. liinil (Kohtla-Nõmme − Iidla) sõitjaid.
Praeguste plaanide järgi see buss enam Iidlasse sõitma ei hakkaks, lõpp-peatus oleks Jõhvi bussijaamas, ümberistumisvõimalus Iidla suunal on postkontori peatuses.
Teine suur muudatus on Kohtla-Järve Järve linnaosas nn alumise ringi (Torujõe − Olevi − Kalevi tänav) väljajäämine ehk siis buss sõidaks otse mööda Järveküla teed.
Kolmandaks hakkaks buss rongiaegadel sõitma kaevandusmuuseumi asemel Kohtla-Nõmme raudteejaama. Kuidas seda Elroni suvise ja talvise sõidugraafikuga kõige paremini klapitada, pole veel päris selge.
Lisanduma peaks kaks väljumisaega (tööpäevadel praeguse 16 asemel 18, puhkepäevadel 9 või 10 asemel 11).
43. liiniga seotud plaanide tutvustamiseks ja arutamiseks kohtuvad Toila vallavalitsuse ning ühistranspordikeskuse esindajad Kohtla-Nõmme elanikega 31. jaanuaril kell 18 Kohtla-Nõmme rahvamajas.
Uus liinivõrk on paigas
Seda, et mõnel liinil tervikuna või kindlatel kellaaegadel väiksemaid busse käima panna, Lutsu sõnul vedajatele ette kirjutada ei saa.
"Kas suured või väiksed bussid, seda peab vedaja ise kalkuleerima ja otsustama. Näiteks Iisaku kandis ongi nii, et nendel liinidel, mis inimesi ümbruskonnast Iisakusse veavad, on bussid 20+ kohalised. Samas öeldakse seal, et suvel peaksid kõik bussid suured olema. Meie võtame praegu ikka elanike järgi, suveteema on eraldi asi."
Heiki Luts ütles, et kõik maakonna omavalitsused on uueks hankeks valmistudes väga tublid ja asjalikud olnud ning aruteludest nähtus, et oma piirkonna inimeste vajadustega ollakse üsna hästi kursis.
"Koos maanteeameti esindaja Juri Petruhhiniga, kes meie maakonna bussiliine väga põhjalikult tundma on õppinud, käisime kõik omavalitsused läbi; omavalitsuste esindajatega oleme korduvalt kokku saanud. Liinivõrk on paigas − mitu korda päevas ja kust kuhu buss käib; kõik kellaajad graafikutes veel päris lukus ei ole."
Luts peab võimalikuks, et mõningad plaanis olevad muudatused võivad teoks saada − olenevalt rahalistest võimalustest − juba käesoleval aastal.