Ida-Virus piletitulu kaotanud Sebe otsib kohtu kaudu õigust

Külli Kriis
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hugo Osula sõnul oli Sebe ainuke, kes lepinguperioodil ka tegelikult piletitulu kasvatas.
Hugo Osula sõnul oli Sebe ainuke, kes lepinguperioodil ka tegelikult piletitulu kasvatas. Foto: Matti Kämärä/Põhjarannik

AS Sebe tutvustas teisipäevasel pressikonverentsil Ida-Viru ühistranspordikeskusega sõlmitud lepingumuudatuste tagamaid ning selgitas, miks otsustas bussifirma oma õiguste kaitseks kohtusse pöörduda. 

"Me ei otsi süüdlast, vaid soovime õiglast lahendust," ütles ASi Sebe finantsjuht Malle Raud kohtusse pöördumise eesmärgiks. 

Õiglane lahendus tähendab Sebe jaoks, et maanteeamet tunnistaks lepingu muudatusi, millele Sebe ja Ida-Viru ühistranspordikeskus mullu juunis alla kirjutasid. Muudatused arvestasid uut olukorda - tasuta ühistranspordi käivitumist, mis tähendas Sebele piletitulust ilmajäämist. Nimelt oli 2012. aastal hanke võitmise järel sõlmitud lepingus vedajale tasu maksmise mehhanism kokku lepitud selliselt, et muude komponentide kõrval tasuti vedajale ka osa sõitjate makstud piletitulust. See vedajat reisijate arvu kasvust huvituma innustanud tegur kaotas aga pärast tasuta ühistranspordi tulekut mõtte ning vedaja kaotas lepingus ette nähtud endast sõltuva lisatulu teenimise võimaluse. 

ASi Sebe omanik Hugo Osula kinnitas, et nende firma oli ainuke, kes ka tegelikult piletitulu kasvatas. Teised vedajad, kelle piletitulu jäi lepingus ette nähtud piirist allapoole, said varem poole puudu jäänud osast riigilt kompensatsiooniks, nüüd makstakse neile kinni kogu varem puudu jäänud osa. Piletitulu kasvatanud Sebele ei pidanud riik varem piletitulu hüvitama ega taha nüüd hüvitada ka seda osa, mille Sebe viimasel poolel aastal on kaotanud. 

Malle Raud ütles, et pikad läbirääkimised maanteeametiga pole kompromissini viinud, mistap ettevõte näeb ainukest võimalust lepingusse puutuv kohtus selgeks vaielda. 

"Lepingu muudatused sõlmisime koos ühistranspordikeskusega, kellele olid selleks antud kõik volitused," toonitas Raud. "Meie küsimus on, mille alusel oli maanteeametil kolmanda isikuna õigus lepingu muudatusi veel kord muuta. Ühistranspordikeskuse vastu lähemegi kohtusse sellepärast, et nemad lepingu osapoolena ei ole täitnud oma rahalisi kohustusi. Maanteeamet on kaasatud kolmanda osapoolena."

Hugo Osula kinnitas, et Sebe jätkab Ida-Virumaal lepingu täitmist kuni selle lõpuni tuleva aasta jaanuaris.  

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles