Repinski pani müüki "armastuse jaoks mugava" luksusmaasturi (4)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Martin Repinski oma luksusmaasturiga Toompeal 2015. aastal, mõned kuud pärast selle soetamist.
Martin Repinski oma luksusmaasturiga Toompeal 2015. aastal, mõned kuud pärast selle soetamist. Foto: Erik Prozes / Postimees

Jõhvi vallavanem Martin Repinski müüb riigikogu liikmena kuluhüvitiste kaasabil soetatud luksusmaasturit Audi Q7, mida ta ise tutvustab kui armastuse jaoks eriti mugavat autot. 

Repinski pani teisipäeva hommikul sotsiaalmeedia kihama, kui avaldas teate, et kuna ta Tallinnas enam tihti ei käi ja Jõhvis sõidab enamasti rattaga, kavatseb ta oma maasturi 25 000 euro eest maha müüa. 

Eriti mugav armastuse jaoks

Elevust tekitas eelkõige auto tutvustus: "Kui ma endale Audi Q7 ostsin, siis veel ei teadnud, et sellest autost saab minu teine kodu. Mida kõike on Audis üle elatud. Palju reisimist, armastust (selle jaoks on see auto eriti mugav) ja häid emotsioone oli kuhjaga," märkis ta. Tegu on ka Martin Repinski ja Siret Kotka-Repinski pulmaautoga. 

Kuigi Repinski ütleb, et ostis endale selle auto, oleks täpsem siiski öelda, et tegu on maasturiga, mida maksumaksjad tal riigikogu kuluhüvitistega soetada aitasid. 2015. aasta septembris, mõned kuud pärast seda, kui Repinski oli riigikogusse valitud, pälvis ta avalikkuse tähelepanu oma uhke auto ja sellega, et suutis esimese kolme kuu jooksul ühena vähestest riigikogu liikmetest hakkama panna kogu ettenähtud kuluhüvitiste määra − 3368 eurot −, millest suurem osa kuluski soetatud auto liisingumaksetele. 

Repinski tunnistas Põhjarannikule, et kui ta riigikogusse kandideeris, siis andis ta lubadusi nii valijatele kui ka inimestele, kes teda aitasid. "Aga andsin ühe lubaduse ka endale, et end valimiskampaania ajal paremini stimuleerida. Lubasin endale, et kui saan riigikogusse, ostan endale Audi Q7, ja seda ma tegingi," sõnas ta, märkides, et talle see auto meeldib. "Ma ei hakka rääkima, et mul on saadikutöö jaoks ilmtingimata sellist autot vaja. Tõsi, ta on ohutu ja mugav ning see on mulle tähtis, kuna sõidan aastas maha 100 000 kilomeetrit."

Nüüd, kolm ja pool aastat hiljem üles seatud müügikuulutuses kinnitab Repinski, et see 2012. aastast pärit auto on rohkem kui kuue aasta jooksul kokku maha sõitnud vaid 198 000 kilomeetrit. 

Repinski hinnangul võib selle auto puhul riigikogu liikme kuluhüvitistest tasutud liisingumaksete kogusumma olla suurusjärgus 7000-8000 eurot. Ta kinnitas, et alguses esitas ta riigikogu kantseleile liisinguarveid hüvitamiseks iga kuu, hiljem aga vaid paar korda aastas. 

Teadlik mäng emotsioonidega

Küsimusele, mida ta pidas silmas selle all, et see auto on eriti mugav armastuse jaoks, vastas Repinski, et müügikuulutused peavad emotsioone tekitama. "Sellepärast paningi sellise asja kirja. Las igaüks mõtleb nii, nagu soovib ja aru saab. See on asi, mida võib nii ja naa tõlgendada," sõnas ta.  

Repinski ütles, et esimese kahe päeva jooksul ei ole autot õnnestunud veel maha müüa, aga huvi on tuntud. Kuigi Repinski väidab, et Jõhvi vahel sõidab ta nüüd jalgrattaga, on teda nähtud sagedamini liikumas vallavalitsuse Škodaga. "Jah, sõidan küll sellega, aga kui ilmastikuolud lubavad, siis sõidan jalgrattaga, mis mul vallavalitsuses seisab," ütles Repinski, märkides, et talle kuuluva Konju kitsefarmi külastamiseks on tal olemas tööautod.   

Tagasi üles