Narva ei ole 2016. aasta veebruarist 2022. aasta jaanuarini Narva linnaliinidel bussiveoteenuseid osutava ATKO Bussiliinide tööga rahul. Varem tegeles piirilinnas bussiveoteenuse pakkumisega munitsipaalne AS Narva Bussiveod, mis aga hiljem pankrotti läks.
Narva linnavalitsus trahvis ATKOt
Veebruaris laekus Narva linnavalitsusele eri allikatest infot, et mõned ATKO firma bussid kas ei tule lihtsalt liinile või siis ei jõua Kudruküla suvilarajooni peatustesse. Uurimisel selgus, et nimetatud ettevõtte bussid ei jõudnud neid oodanud sõitjateni vähemalt kuuel korral.
Palume linlastel sääraste olukordade tekkimisest meile teada anda, et saaksime neile reageerida.
Aleksei Jevgrafov
"Tegime iga sellise korra eest firmale 100 eurot trahvi," ütles Narva abilinnapea Aleksei Jevgrafov. "Kahjuks võimaldab kehtiv leping vaid sellise trahvisumma määrata ning seega on firmale tehtud trahvide kogusumma 600 eurot."
Samas tunnistas Jevgrafov, et tegemist ei ole otseselt trahviga: nimetatud summa arvestatakse maha sellest rahast, mille linna maksab vedajale veebruarikuu akti alusel.
Regulaarsed kontrollsõidud
Kinnitust leidis ka info, et osa busse ei jõudnud veebruaris Narva Kudruküla suvilate rajooni. Põhjuseks see, et sinna viiv, mööda naaberlinna Narva-Jõesuu territooriumi kulgev metsavahetee oli jääs ja puhastamata. Jäise tee tõttu lendas üks ATKO buss ka kraavi.
"Leppisime Narva-Jõesuu linnapeaga kokku, et nad hakkavad selle tee seisukorrale operatiivselt maanteeameti tähelepanu juhtima," rääkis Aleksei Jevgrafov. "Meie omalt poolt teeme praegu regulaarselt kontrollsõite, millest võtavad osa ka meie spetsialist ja vedudega tegeleva firma esindaja. Vajaduse korral võtame operatiivselt ühendust nii maanteeameti kui ka meile koristusteenust osutava firmaga N&V. Siis suunduvad masinad sinna maksimaalselt kiiresti ja tee tehakse puhtaks, kui seda on tõesti vaja ning olukord on ohtlik. Nõnda välistame selle, et bussid sinna lihtsalt kohale ei lähe. Kuid palume linlastel sääraste olukordade tekkimisest meile teada anda, et saaksime neile reageerida."
Jevgrafovi sõnul kaebas üks ATKO klient ka seda, et buss ei sõitnud peatusele piisavalt lähedale ning selle tagajärjel naisterahvas kukkus.
"Normide järgi peab buss peatuma maksimaalselt 20 sentimeetri kaugusel platvormist. Sellegi kohta sai firmale hoiatus tehtud ning bussijuhiga maha peetud vestlus vajadusest norme järgida ja sõitjatesse tähelepanelikumalt suhtuda," sõnas abilinnapea.
Tagavarabusse ei jätkunud
ATKO Bussiliinide Narva osakonna juhataja Aleksei Andrejev selgitas hiljuti Delfi portaalile, miks linnaliin 17. veebruari õhtul bussideta jäi.
"Kudruküla suvilate rajoonis jäi kinni kolm meie bussi ning kõik jõud olid suunatud sellele, et need bussid sealt välja saada ja külmetavad inimesed linna toimetada. Bussipargis olevad tagavarabussid saadeti nendele liinidele ning võimalust mööda katsime neid kolme liini. Kahjuks jäi linnaliin nr 8 tol hetkel bussita."
Liini nr 38 üks buss sõitis aga lausa kraavi, kuna tee oli Andrejevi sõnul libe nagu liuväli. "Bussis oli vaid kaks sõitjat ning õnneks keegi kannatada ei saanud. Bussi oli jääs tee tõttu väga raske ära vedada ning buss ise sai kõvasti kahjustada."
Abilinnapea Aleksei Jevgrafovi sõnul aga pole säärane põhjendus vastuvõetav, kuna vedajal peab olema piisavalt tagavarabusse. "Busse ei olnud liinil õhtusel ajal, mil need põhimõtteliselt suvilate rajoonis ei käigi."
"Jätkame ATKO töö kontrollimist ka edaspidi, meil on kavas mitu reidi," lisas Jevgrafov.