Narva opositsioon näeb veel välja kuulutamata riigihankes korruptsiooni tunnuseid

Ilja Smirnov
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Riigihankekonkurss Narva linnaliinide teenindaja leidmiseks on niivõrd keeruline, et kohalikud võimud palkasid selle läbiviimiseks sõltumatu firma. Ent nagu nüüd on selgunud, ei ole see siiski päris sõltumatu.
Riigihankekonkurss Narva linnaliinide teenindaja leidmiseks on niivõrd keeruline, et kohalikud võimud palkasid selle läbiviimiseks sõltumatu firma. Ent nagu nüüd on selgunud, ei ole see siiski päris sõltumatu. Foto: Ilja Smirnov

Esimesed kahtlustused kõlasid Narvas juba enne linnaliinide teenindaja leidmiseks korraldatava   riigihankekonkursi   väljakuulutamist.

Narva linnavõimud ei taha tähtsat hanget vedaja leidmiseks ise läbi viia, vaid on usaldanud selle ülesande konkursiga leitud juriidilisele firmale.

Praegu tegeleb Narva linnaliinide teenindamisega munitsipaalne ettevõte АS Narva Bussiveod, kes saab selleks linnalt regulaarselt toetust, põhjustades sellega üleüldist rahulolematust. Kohalikud võimud on varem öelnud, et vedaja leidmiseks korraldatava esimese avaliku konkursi eesmärk on selgitada välja nimetatud teenuse õiglane turuhind.

Riigihanke, mis kuulutatakse välja maikuus, viib läbi Narva palgatud firma. Konkursi võitis Tallinna õigusbüroo Viirma & Saar, kes nüüd tegelebki vajaliku dokumentatsiooni ettevalmistamisega. Narva linna eelarvest kulub selleks 2388 eurot (sh käibemaks).

Narva abilinnapea Maksim Volkov selgitas, et sõltumatu firma kutsuti hanget läbi viima sellepärast, et "jutt on linlastele väga-väga olulisest valdkonnast".

"Me läksime seda teed kahel põhjusel. Esiteks tahame kaasata asjatundlikke spetsialiste, kuna meil linnavalitsuses pole selliseid hankeid veel korraldatud. (…) Teiseks, kui hanke viib läbi sõltumatu juriidiline isik − nimetatud juhul õigusbüroo −, siis ei saa meile hiljem esitada mis tahes pretensioone − juhul kui hanke võidab Narva Bussiveod −, et hanke tingimusi oli võltsitud selleks, et võidaks Narva Bussiveod. Praegusel juhul sääraseid pretensioone olla ei saa," kommenteeris Volkov.

Pretensioone siiski on

Narva linnavolikogu opositsionäär Tamara Luigas aga juhtis Volkovile saadetud järelepärimises tähelepanu sellele, et ASi Narva Bussiveod juhatuse liige Silver Peepmaa [kohakaasluse alusel ka Jõhvi vallavalitsuse kantselei jurist toim.] ning õigusbüroo Viirma & Saar juhatuse liige Allan Viirma on mõlemad kuulunud ühe ja sama firma − OÜ Elveda juhatusse.

"Ma arvan, et nüüd näete te ka ise, et sellise kokkusattumuse puhul tekib ilmne korruptsioonioht, kas pole?" pöördus Tamara Luigas abilinnapea poole. Ta on veendunud, et riigihanke läbiviija leidmiseks tuleb korraldada uus konkurss.

Maksim Volkov ütles selle kohta Põhjarannikule, et Luigase järelepärimine ei sisalda midagi muud kui oletusi ja "juriidilise varjundiga fantaasiaid".

"See, et keegi oli kunagi kusagil juhatuse liige ja pärast teda astus juhatusse veel keegi, ei mängi mitte mingisugust rolli," on ta veendunud.

Volkov rõhutas ka, et kontrolli riigihankekonkursi ettevalmistuse üle teeb maanteeamet, kuna Narvas osutatakse veoteenust muu hulgas ka linna kasutusse antud riigi bussidega.

Põhjarannik on juba varem kirjutanud, et leping ettevalmistatava hanke käigus leitava vedajaga on Narval kavas alla kirjutada septembriks tähtajaga kuueks aastaks. Vedude doteerimiseks on kavas linnaeelarvest kulutada 1,4 miljonit eurot aastas, mis on vähem, kui olid regulaarsed toetused Narva Bussivedudele kogusummas.

Kui AS Narva Bussiveod riigihankekonkurssi ei võida ja linnaliinide teenindamist ei jätka, on ettevõtte pankrot vältimatu. Seda enam, et möödunud aastal avaldasid nii ettevõtte juhatus kui linna juhtkond soovi loobuda üheksa kahjumliku maakonnaliini teenindamisest.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles