Swedbank loob Jõhvis nõustamiskeskuse

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Margus Masingu ja Siiri Villbergi sõnul rajatakse Jõhvi kontori kolmandale ehk katusekorrusele tänavu suvel toimuva remondi käigus Swedbanki  nõustamiskeskuse üksus, mis hakkab telefoni ja interneti teel teenindama panga kliente, ükskõik, kus nad ka ei asuks.
Margus Masingu ja Siiri Villbergi sõnul rajatakse Jõhvi kontori kolmandale ehk katusekorrusele tänavu suvel toimuva remondi käigus Swedbanki nõustamiskeskuse üksus, mis hakkab telefoni ja interneti teel teenindama panga kliente, ükskõik, kus nad ka ei asuks. Foto: Matti Kämärä

Swedbank loob aasta lõpus Jõhvis asuvasse kontorisse kümne töökohaga nõustamiskeskuse ja paneb sügisel kinni oma kontori Ahtme linnaosas.

Jõhvi kesklinnas asuva pangahoone kolmandale korrusele tehakse töökohad kümnele uuele töötajale, kes hakkavad telefoni ja interneti teel  jagama nõu panga klientidele, ükskõik, kus nad parajasti ka ei asuks.

Rolli mängis vene keel

Swedbanki Lõuna regiooni (mis hõlmab ka Ida-Virumaad)  direktoril  Margus Masingul on hea meel, et Tallinna ja Tartu kõrval tehakse kolmas nõustamisüksus Jõhvi. "Distantsilt nõustamise osakaal kasvab pidevalt. Paljud ei oska ilmselt arvatagi, et Swedbanki nõustamiskeskustes töötab Eestis ligemale 200 inimest, kes võtsid mullu vastu rohkem kui miljon telefonikõnet ja vastasid ligemale poolele miljonile e-kirjale," ütles ta, lisades, et kui aasta tagasi loodi esimene keskus väljaspool pealinna Tartusse, siis oli sinna alguses kavandatud kümme töökohta, aga nüüdseks on neid juba 25.

Panga nõustamiskeskus jaguneb 14 valdkonna vahel. Eraldi üksused on muu hulgas näiteks laenu- ja liisinguteenuste, aga ka varakindlustuse ja investeerimisteenuste jaoks. Millistele teemadele spetsialiseeruvad Jõhvis tööle asuvad nõustajad, pole Masingu sõnul praegu veel otsustatud. Ta lisas, et Jõhvi kasuks rääkis ka asjaolu, et siit kandist peaks olema kergem leida inimesi, kes suudavad klientidega suhelda nii heas eesti kui vene keeles.

Swedbanki Jõhvi, Kohtla-Järve ja Kiviõli kontorite juhataja Siiri Villbergi sõnul  hakatakse töötajaid värbama sügisel. Enne seda tehakse Jõhvi kesklinnas asuvas pangahoones põhjalik uuenduskuur.

"Sellest saab uue kontseptsiooniga Swedbanki kontor, milliseid on kogu Baltikumi peale seni vaid kaks − Tallinnas," kinnitas Margus Masing, märkides, et muudatuse põhiline sisu on samuti suurem rõhk personaalsele lähenemisele ja nõustamisele. "Lette jääb vähemaks, kuid juurde tuleb bokse, kus kliendid saavad oma rahaasju ja plaane meie asjatundjatega arutada. Pangateenused on juba aastaid liikunud selles suunas, et üha rohkem igapäevaseid toiminguid teevad inimesed ise kas telefoni teel või internetis. Kontorites käiakse aga nõu küsimas suuremate tehingute või plaanide puhul."

Masingu sõnul investeerib Swedbank Jõhvi kontrori uuendamisse 400 000 eurot. "See raha kulub hoone sees toimuvatele ehitustöödele, mööbli ja tehnika uuendamisele ning seni kasutuseta olnud kolmanda korruse väljaehitamisele nõustamiskeskuse jaoks," rääkis ta.

Pärast jaanipäeva algava remondi ajal muutub Jõhvi kontoris töökorraldus. Kliente teenindatakse kuni 1. septembrini teisel korrusel.

Ahtme kontor läheb kinni

Samal ajal kui uuenenud Jõhvi kontor 1. septembrist uksed avab, läheb kinni Iidla kontor Ahtme linnaosas Maleva tänavas. "Me liidame need kontorid ja kõik viis töötajat tulevad Ahtmest Jõhvi üle," kinnitas Villberg.

Ta selgitas, et kuigi Ahtme linnaosas elab ligemale 20 000 inimest, on sealse kontori külastatavus väike. "Enamik sealseid inimesi käib tööl mujal ja seepärast on neil ka pangakontoris käia mugavam pigem Jõhvis kui Ahtmes," leidis Villberg, lisades, et Ahtmesse jääb neli pangaautomaati.

Kohtla-Järve linnapea abi Ahtme linnaosas Tiit Lillemets tõdes, et linnaosa viimase pangakontori sulgemine on ebameeldiv uudis. "Enamikku noori see tõesti ei puuduta, nemad saavad peaaegu kõik, mis tarvis, internetipangas tehtud. Aga vanemad inimesed on harjunud ikka kontoris käima. Nad tahavad suhelda silmast silma inimesega ja küsida, kui midagi arusaamatuks jääb," rääkis ta.

Lillemetsa sõnul ei ole linnavalitsusel mõtet kontori sulgemise vastu protesti avaldada. "See ei anna midagi. Teiste kogemused on näidanud, et kui pank on juba otsused teinud, siis ei hakata neid hiljem muutma sellepärast, et  kohalikule omavalitsusele see ei meeldi."

Alates juunikuust tõmbab Swedbank oma tegevust koomale Kiviõlis.  Kontorit seal ei suleta, kuid kolme inimese asemel jääb tööle vaid üks, kes aitab klientidel kontoris interneti abil pangatehinguid teha. Kiviõlis ei saa juunist alates enam valuutat vahetada ja ka münte ei võeta pangas enam vastu.

Märksõnad

Tagasi üles