Oru elanikud peavad uut veetariifi ebaõiglaseks

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Oru elanikud tahavad teada, kas selle tõttu, et joogivesi tuuakse Oru asulasse tsisternidega, kraanidest aga tuleb niinimetatud majapidamisvett, peaksid nad vee eest maksmisel ka mingeid soodustusi saama.
Oru elanikud tahavad teada, kas selle tõttu, et joogivesi tuuakse Oru asulasse tsisternidega, kraanidest aga tuleb niinimetatud majapidamisvett, peaksid nad vee eest maksmisel ka mingeid soodustusi saama. Foto: Peeter Lilleväli

Kohtla-Järve Oru linnaosa elanikud peavad alates 1. jaanuarist kehtima hakanud uut veetariifi ebaõiglaseks, arvestades seda, et neile tuuakse vett paakautodega, kraanidest aga tuleb niinimetatud majapidamisvett.

Pärast jaanuarikuu arvete saamist avastasid Oru elanikud, et vee ja kanalisatsiooni hind (ilma käibemaksuta) on kerkinud 2,011 euroni kuupmeetri eest (võetud vee eest 1,280 eurot, reovee ärajuhtimise ja puhastamise eest 0,731 eurot). Enne seda maksid Oru elanikud kuupmeetri eest 0,98 eurot (võetud vee eest 0,44 eurot, reovee ärajuhtimise ja puhastamise eest 0,54 eurot). Seega kallines vesi orulastele rohkem kui kaks korda.

Oru elanikud on pahased ning tahavad teada, miks nad peavad maksma vee eest rohkem kui näiteks Jõhvi elanikud, kes saavad puhast vett, samas kui nende asulas on veega keeruline olukord.

Lilledki närtsivad 

"Sellise haisva vee eest, mis kraanist tuleb ning mis kõlbab vaid tualetis käimiseks ja põrandate pesemiseks, peame me nüüd nii palju maksma," on Oru elanik Valentina Orsitš nördinud. "Selleks, et pesu pesta, lisan ma pesumasinasse tavalisest rohkem lõhnaaineid. Pesta end sellise veega ei saa. Kastsin sellega lilli ja needki närtsisid ära."

Orsitš ütles, et tal on valus vaadata, kuidas eakad inimesed, kel vanust juba 80 aastat ja rohkemgi, käivad tünnist vett toomas ning seejärel suunduvad raskete veeanumatega mööda tänavat kodu poole (tünni iga maja juurde eraldi ju ei tooda) ja peavad siis nendega veel neljandale-viiendale korrusele ronima. "Ühes käes kepp, teises pudelid veega..." kirjeldas ta Oru asula igapäevast pilti. "Mõned vanurid aga ei käigi tünni juures. Küsisin neilt, kuidas nad siis hakkama saavad, ning nad vastasid mulle, et võtavad vett kraanist ja keedavad seda."

Mõned ei maksa

Elamufondi teenindava ettevõtte OSK Grupp juhataja Leonid Hokkonen on Oru elanikega nõus, et veetariifile on Oru asulas lähenetud pehmelt öeldes ebamõistlikult ning uus tariif osutus neile, kel puudub juba kolm aastat võimalus kasutada torustikust tulevat puhast vett, täielikuks ootamatuseks.

"Selline hinnatõus olnuks mõistetav pärast uue veetorustiku paigaldamist ja elanikele puhta vee andmist, kuid praegu see vesi kohe kindlasti nii palju ei maksa," sõnas Hokkonen ning väljendas kartust, et elanike võlad võivad kasvama hakata. "Võlgu on elanikel ka praegu, kuid kardan, et nüüd, mil vesi nii põhjendamatult kalliks on läinud, võib neil maksmisega veelgi rohkem probleeme tekkida."

Vastamiseks kuu aega 

Tuletame meelde, et Järve Biopuhastus taotles kõikidele klientidele ühtse veetariifi − 2,03 eurot pluss käibemaks − kehtestamist, mis eeldab solidaarset vastutust kogu teeninduspiirkonnas, ent riiklik regulatsioon näeb ette üleminekut olemasolevalt hinnakujundussüsteemilt uuele kindla perioodi vältel, see tähendab astmelist liikumist ühtlustamise suunas. Seepärast tariif esialgu veel erineb.

Järve Biopuhastuse juht Vladislav Korzanov möönis, et Oru elanike argumendid on põhjendatud: neile ei anta vett nii, nagu seda nõuab ühisveevärgi ja -kanalisatsiooni seadus, Oru asula veevarustussüsteemi rekonstrueerimise projekti elluviimisega aga ei läinud kõik nii, nagu alguses planeeriti.

"Kuid sellegipoolest teeme me kulutusi Oru veevarustussüsteemi korrashoiuks. Me teeme kõik selleks, et inimestele puhast vett anda," märkis Korzanov. "Loodan, et peagi sõlmime me lepingu Oru veevarustussüsteemi rekonstrueerimise projekti realiseerimiseks ning oktoobri alguses hakkab siinsetest kraanidest puhast vett tulema."

Oru elanikud tunnevad huvi, kas selle eest, et joogivett tuuakse Orule praegu paakautodega, kraanidest aga tuleb niinimetatud majapidamisvett, peaksid nad vee eest maksmisel ka mingeid soodustusi saama. Vladislav Korzanov ütles, et esmaspäeval algatati selles küsimuses haldusmenetlus, milleks ettevõttel on seaduse kohaselt aega 30 päeva.

"Selleks, et soodustustest rääkida, pean ma ettevõtte nõukogu liikmetele, konkurentsiametile argumenteeritud taotluse esitama," sõnas ta. "Vastu tuleb võtta kaalutletud otsus. Arvan, et kuu aja jooksul jõuame me mingi otsuseni ning avaldame siis oma seisukoha."

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles