Saada vihje

Luhalaiu viis omavalitsuste liidu eesotsast Viivikonna küsimus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
13 aastat Ida-Virumaa omavalitsuste liitu juhtinud Veikko Luhalaiu sõnul andsid Kohtla-Järve juhid juba varem talle mõista, et ei toeta tema jätkamist. 

MATTI KÄMÄRÄ
13 aastat Ida-Virumaa omavalitsuste liitu juhtinud Veikko Luhalaiu sõnul andsid Kohtla-Järve juhid juba varem talle mõista, et ei toeta tema jätkamist. MATTI KÄMÄRÄ Foto: Põhjarannik

Ida-Virumaa omavalitsuste liidu (IVOL) esimehe valimistel häältega 3:4 Eve Eastile kaotanud Veikko Luhalaiule sai saatuslikuks Narva-Jõesuu ja Kohtla-Järve vaheline haldusreformijärgne kemplus Viivikonna varade haldamise küsimuses.

Viimased 13 aastat IVOLit juhtinud praegune Narva-Jõesuu linnavolikogu esimees Luhalaid ütles, et talle ei tulnud Eastile allajäämine üllatusena. "Teadsin, et tuleb üsna fifty-fifty tulemus. Kohtla-Järve juhid olid juba varem öelnud, et ei toeta mind Viivikonna-Sirgala pärast. Eks nad tegid ka päris palju tööd selle nimel, et mind tagasi ei valitaks," sõnas ta.

Pärast haldusreformi läks endine Kohtla-Järve linnaosa Viivikonna koos Sirgala asulaga üle Narva-Jõesuu koosseisu. Nüüd ei jõua aga Kohtla-Järve ja Narva-Jõesuu kuidagi kokkuleppele, kummale linnale kuulub ning peaks kuuluma Viivikonnas ja Sirgalas asuv kinnis- ja vallasvara ning kellel on sellega seotud kohustused. Segadused algasid sellest, et enne valimisi ei suutnud kahe linna juhid omavahel edasises kokku leppida ja ühinemisleping jäi alla kirjutamata.

Lõhet pole 

Samas oli Luhalaid veendunud, et vaatamata sellele, et esimehe valimisel IVOLi juhatuse liikmete hääled peaaegu pooleks läksid, ei ole põhjust praegu rääkida IVOLi jagunemisest eri leeridesse. "Meil tuleb lahendada märksa suuremaid ja olulisemaid küsimusi kui esimehe valimine," ütles ta, lisades, et võib-olla oligi 13 aastat omavalitsuste liidu eesotsas liiga pikk aeg. "Hakkasin juba ära tüütama."

Eve East eitas samuti leeride tekkimist IVOLi kaheksaliikmelises juhatuses, kus igal omavalitsusel on vaid üks esindaja. "Ei saa kindlasti öelda, et minu selja taga on neli omavalitsust ja need, kes toetasid Veikkot, on teisel pool. Meil on Ida-Virumaal nüüd ju vaid kaheksa omavalitsust ja peame maakonna ühiste huvide eest kõvasti koostööd tegema," sõnas ta.

Tänavu veebruari alguses, kui Easti saamine IVOLi esimeheks hakkas esimest korda kõneainet pakkuma, kinnitas ta, et pole selle peale mõelnud, kuna tal jagub piisavalt tööd ka Toila vallavanemana. "Ega ma hääletamise päeva hommikulgi endas väga kindel veel polnud, et ma nõustun kandideerima. Kuid mind veendi lõpuks ära," sõnas ta, nimetades peamiste ärarääkijatena Kohtla-Järve volikogu esimeest Riina Ivanovat ja linnapead Ljudmila Jantšenkot. Ivanova eile telefonikõnedele ei vastanud.

Easti sõnul nõustus ta kandideerima, kuna nüüdseks on Toila vallavalitsuses ametikohad täidetud ja normaalse rütmiga tööle saadud.

Eve East oli palju aastaid Ida-Viru maavalitsuse maasekretär ja täitis peaaegu terve eelmise aasta jooksul ka maavanema kohuseid. Pärast maavalitsuse kaotamist langes maakonna esindus- ja kõneisiku roll suuresti IVOLi esimehele. "Maavanema kohusetäitjana olen seda töödki teinud ja seegi mõjutas otsustama kandideerimise kasuks," sõnas ta.

Ühistranspordi küsimusega läheb kiireks

IVOLi lähinädalate pakilisemaks küsimuseks on otsuste tegemine maakondlike bussiliinide asjus. Majandusminister Kadri Simson taganes sel nädalal esialgsest plaanist viia 1. juulist kõikidel maakonnaliinidel sisse tasuta sõit ja suunas otsustamise selle üle, kus ja millistel liinidel saab sõita tasuta ja kus kui suurt piletiraha maksta, kohalike omavalitsuste moodustatud maakondlikele ühistranspordikeskustele. "Minister suunas  ühistranspordi korraldamise vastutuse nüüd omavalitsustele. See on väga keeruline küsimus, millele peame hästi lühikese aja jooksul leidma lahendused," sõnas East.

Veikko Luhalaid lisas, et peale ühistranspordi on teine oluline teema, millega IVOLil tuleb lähikuudel aktiivselt tegelda, maakonna arengustrateegia koostamine.

Märksõnad

Tagasi üles