Promenaadi ehitus tegi liikluses ümberkorraldusi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tunneli süviku kaevamine käib täie hooga. Läbi tuleb murda mitmemeetrisest paekihist, kuna süviku põhi jääb viis meetrit raudteeliipritest allapoole.
Tunneli süviku kaevamine käib täie hooga. Läbi tuleb murda mitmemeetrisest paekihist, kuna süviku põhi jääb viis meetrit raudteeliipritest allapoole. Foto: Peeter Lilleväli

Jõhvis promenaadi rajamisega koos täie hooga käiv raudteealuse tunneli ehitus sulgeb ajutiselt ühe sõiduraja.

Tunneli kaevamine on toimunud juba nädalaid, kuid nüüd lisandub kommunikatsioonide ehitamine ja see kõik tekitab harjumuspärases liikluses takistusi. Autosõit on häiritud Pargi tänaval ning suletud on viadukti ja kaubakeskuse vaheline teelõik.

Tunneli põhi viie meetri sügavusel

Tunneli ehitamiseks peab minema ligi viis meetrit raudteeliipritest madalamale ja seepärast tuleb lõhkuda hulgaliselt kõva paeklinti. Seejärel alustatakse betoonitöid, mis peaks kevadeks valmis olema. Praegu algas ka kommunikatsioonide rajamine ja uuendamine.

"Esialgu käivad põhitööd kinnisel territooriumil ja linlasi need väga palju ei häiri, kuigi  kommunikatsioonide rajamine võib harjumuspärast liikumist siiski segada," ütles TREV-2 projektijuht Argo Kotsar. Esimese asjana tuleb tema sõnul läbi kaevata viadukti ehitamisel renoveeritud teeosa Pargi tänava alguses ja seal kaob ajutiselt üks sõidurada.

"Midagi pole teha. Riigihangete tulemusel ehitab nii viadukti kui promenaadi üks firma, kuid tegemist on erinevate projektidega ja promenaadi ehitaja otsustati ära siis, kui värske asfalt oli viadukti ehitusel juba maha pandud," lausus Kotsar.  Ta lisas, et pikalt ei olnud üldse selge ka see, kas promenaadi saab ehitama hakata, kuna olemasoleva raha ja ehitajate pakkumiste vahel olid suured käärid. "Nii et tegu oli paratamatusega, mitte meie sooviga kilplasi mängida, et ühel päeval ehitame ja teisel päeval lammutame sama asja," rääkis Kotsar.

Ärajäänud tee rajatakse tulevikus

Mõlema suure projektiga tuli raha kokkuhoiu nimel minna kompromissile. Nii jäi viadukti projektis ära uus teelõik, mis viiks viadukti alt läbi mööda raudtee serva, kuhu vald soovis rajada teed Narva poole liikujatele.

"Seda mõtet pole maha maetud ja promenaadi tunneli algses projektis oli tunneli betoonkatus planeeritud sedavõrd lai, et raudtee kõrvale oleks saanud ka tänava rajada. Projekti maksumuse vähendamiseks jäi sõidutee osa nüüd ära, aga muidu projekti ei muudetud, nii et edaspidi on võimalik see väike sild teha, kui tõesti kunagi peaks vana plaan taas reaalseks muutuma," ütles Jõhvi abivallavanem Eduard Rae.

Kotsari sõnul rajatakse tunneli lähedale ka uus pumpla. "Oleme kuulnud neid linnalegende, et kindlasti uputavad kevadised sulaveed ja suured vihmad ehitatava tunneli ära, nii et rajades sademeveekanalisatsiooni, pumpla ja tunneli praegu, saame kevadel ja suvel enne promenaadi valmimist hinnata, kas selles osas on projektis puudujääke, ja vajaduse korral asju parandada, nii et linlased kindlasti uut häirivat veesilma ei saaks," sõnas ta.

Märksõnad

Tagasi üles