Parkimissõda Jõhvi südalinnas

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
OÜ Prestone on talle kuuluvale parklaosale palganud ka oranžides vestides töötajad, kes autojuhte hoiatavad, et siin kehtib parkimistasu esimesest tunnist alates ning tund maksab 2 eurot.
OÜ Prestone on talle kuuluvale parklaosale palganud ka oranžides vestides töötajad, kes autojuhte hoiatavad, et siin kehtib parkimistasu esimesest tunnist alates ning tund maksab 2 eurot. Foto: Peeter Lilleväli

Jõhvi südalinnas asuva Jewe kaubanduskeskuse parklast on jälle saanud kahe endise äripartneri lahinguväli, mille tagajärjeks on see, et siin saab parkida nii odavamalt kui kallimalt, aga ka suisa tasuta.

"Siin tuleb maksta kohe esimese tunni eest," hoiatab vuntsidega mees keset parklat seistes,"saate tasuta parkida, kui sõidate sinna eemale," osutab ta. Segadusse aetud parkija on loomulikult märganud, et osa asfaldile veetud parkimisjoontest on roosat värvi, kuid ei pruugi tähele panna, et peale roosa ruudustiku on sellel alal ka märge, et siin maksab parkimistund 2 eurot alates esimesest tunnist ka puhkepäevadel kella 8-20.

Kolmel moel

Platsi keskel on nii-öelda neutraaltsoon, kus autoomanikud ei pea midagi maksma, ning üks tsoon on see, kus tunni eest tuleb tasuda 60 senti ning kaks esimest tundi on tasuta.

Tõenäoliselt Eesti kõige jaburam parkla Jõhvi südalinnas pole tekkinud kogemata või kellegi teadmatusest - see on kahe endise äripartneri vägikaikaveo tagajärg. Juba üle poolteise aasta pole Jewe omanik OÜ East Capital ning OÜ Prestone, kes omab suuremas osas parklast hoonestusõigust, saanud omavahel kokkuleppele.

Tegemist on kahe naaberkinnistu omanike vaidlusega, mis sai alguse Jewe keskuse ning naaberkrundi omaniku OÜ Prestone erimeelsustest keskuse juurdeehituse küsimuses. Nimelt on Prestonel kavas ehitada suuremale osale praegusest parklast uus keskus, mis ühendataks Jewe keskusega, ent see hõlmab osaliselt ka naaberkinnistut.

Jewe keskust omav East Capital pole aga keskuse ehitusega nõus, kinnitades, et praegu ei ole uutele üüripindadele Jõhvis turgu ning ehitamine pole seetõttu mõistlik. Ilma Jewe keskuse omaniku nõusolekuta Prestone aga ehitada ei saa.

Prestone juhatuse esimees Allan Mänd sõnas, et East Capital on aastaid võõral maal toimetanud ja käitunud pahatahtlikult. "Ühel hetkel sai isu täis. Asjad ei käi niimoodi," sõnas Mänd. Prestonel on parklas kolm maatükki, Jewel üks ning üks osa Prestonele kuuluvast alast on koormatud servituudiga Jewe kasuks. See viimane ongi praegu tasuta ala, kuna poolteist aastat tagasi nihutas Prestone tasulist parkimisala tähistavad märgid diagonaalis üle platsi, nii nagu kaardile tõmmatud piir näitab. 2011. aasta jõuluaega jääb eelmine sõda, kui Prestone eraldas oma ala betoonelementidega, Jewe lükkas need jälle kokku ning nii korduvalt. Siis vaibus asi, kui East Capital pöördus kohtusse ja sai esimeses astmes võidu.

Nõuavad tasu

"Servituut pole kunagi tasuta, kui vastupidises eraldi kokku ei lepita. Nemad pole kogu selle aja jooksul meile mitte midagi maksnud. See on pahatahtlik käitumine," lausus Mänd.

Martin Otsa: "Servituuditasu on makstud lepingu järgi ning väide mitte maksmise kohta on lihtsalt räige vale."

Prestone ja East Capital käivad juba mõnda aega ka kohut. Üks vaidlus puudutab Prestone õigust parklas piirdeid seada, teine Prestone soovi lõpetada leping, millega seati Jewe keskuse kasuks servituut. Nii esimese kui teise astme kohtus sai mõlemas vaidluses võidu East Capital ning nüüd ootavad mõlemad vaidlused riigikohtu lõplikku sõna.

East Capitali juhatuse liige Martin Otsa ütleb praegu Jewe parklas toimuva kohta: "See on kiuslik ja pahatahtlik omavoli, et ajada vallaelanikke ning bussifirmasid segadusse," lausus ta.

Kuna Jewes asub East Capitali opereeritav bussijaam, siis seisavad platsil ka bussid. Allan Männi sõnul on nad maakonnaliine teenindavale ASile Sebe saatnud teate, et nende bussid ei tohi ilma loata enam seal seista. "Eelolevast esmaspäevast hakkame bussiettevõtetele esitama tasunõudeid," lubas ta.

Sebe juhatuse esimees Kuldar Väärsi ütles, et neil on Jewe keskusega sõlmitud bussijaama kasutamise leping ning keskus pakub nende bussidele ka parkimiskohti. "Nende poolt on meile antud lubadus, et parkimiskohad leitakse," sõnas ta.

Martin Otsa ütles, et Jewel on busside parkimiseks kohad olemas ja nad täidavad kõiki lepingulisi kohustusi, Prestone poolt teadlikult valesti märgitud roosad parkimiskohad ei tekita kellelegi kohustusi mingeid trahve maksta.

Kas kokkulepe on võimalik?

Kuigi mõned asjadega kursis olevad inimesed ütlevad, et pärast kõike toimuvat pole mõeldav, et Mänd ja Otsa ühe laua taha istuvad ning asjades kokku lepivad, ei taha kumbki pool end järeleandmatuna näidata.

"Meie oleme omapoolsed ettepanekud teinud, algul olid vaid eitavad vastused, nüüd enam isegi ei vastata," sõnas Mänd.

Martin Otsa: "Mõistlikud inimesed saavutavad alati kokkuleppe. Ma ei välista ühe laua taha istumist, kui poolte ootused on realistlikud."

Mänd näeb kahte võimalust: kas minnakse kaubanduskeskuse ehitusega edasi või ostku East Capital talt kruntide hoonestusõigus ära, kui tahab parklas ise toimetada.

Otsa sõnul on praegusi rendihindu arvestades maa-aluse ning katuseparklaga kaubanduskeskuse ehitamine mõistlik vaid Tallinna kesklinnas, mitte kusagil mujal. Mis puudutab kruntide hoonestusõiguse võimalikku ostu, siis seda ta lähemalt ei soovinud kommenteerida. "Oleme ettevõtjad. Iga ostu taga peaks olema argumenteeritud lähenemine."

Otsa ütles, et peagi on neil kavas värskendada parkimiskohtade tähistust, ja andis mõista, et siis võõbatakse üle ka Allan Männi firma veetud roosad jooned. Aga mis saab märkidest, mis tähistavad tema kruntide tasulist ala? "Need pole õiguslikult korrektselt tähistatud. Härra Mänd unustab lihtsa asja ära, et ise ta Jewe meile koos kogu parkimiskorraldusega müüs, ning proovib omavoli ja väljapressimise teel kokkuleppeid muutma hakata," sõnas ta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles