Bussijaama infolett nõuab lisaraha

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Varem Bussireiside ning nüüd Tallinna Bussijaama nime kandev ettevõte, kes korraldab Jõhvis bussiinfo jagamist ja piletimüüki, tõdeb, et teenus on tasuv ainult Tallinnas ja Tartus - mujal peavad omavalitsused sellise teenuse hoidmiseks õla alla panema.
Varem Bussireiside ning nüüd Tallinna Bussijaama nime kandev ettevõte, kes korraldab Jõhvis bussiinfo jagamist ja piletimüüki, tõdeb, et teenus on tasuv ainult Tallinnas ja Tartus - mujal peavad omavalitsused sellise teenuse hoidmiseks õla alla panema. Foto: Peeter Lilleväli

Piletite eelmüüki ning dispetšeriteenust pakkuv OÜ Tallinna Bussijaam kurdab, et Ida-Virumaa info- ja piletimüügipunktid toodavad aastas ligikaudu 14 000 euro jagu miinuseid, suurima - Jõhvis tekiva 11 300 euro suuruse augu katavad valla- ja maavalitsus. 

Üle Eesti bussipiletite müügi ja liiniinfo väljastamisega tegelev OÜ Tallinna Bussijaam, mis 1998. aastal loodi nimega OÜ Bussireisid, kurdab, et Ida-Virumaa info- ja piletimüügipunktid toodavad neile iga-aastast kahjumit, mistõttu on Jõhvi vald ning maavalitsus neid igal aastal toetanud.

Piletimüük kehv

Tallinna Bussijaam korraldab peale piletimüügi ning infoliiniteenuse ka internetis piletite müüki, eelmise aasta augustis käivitati infosüsteem Tpilet, mis asendab senist bussireisid.ee keskkonda. Kõike seda on ettevõtte kinnitusel arendatud piletimüügi vahendustasu tuludest. 2013. aastal on palgakulu kasv olnud ettevõttes ca 10%, samas kui bussifirmade piletimüügi käibed on suurenevale reisijate arvule vaatamata sarnased eelmise aastaga.

"Ilmselgelt on konkurents Ida-Virumaa suundadel bussifirmade piletihindadele mõjunud, mistõttu ka meie piletimüügi vahendustasu on seeläbi kannatanud. Praegu oleme maakondade keskustes teinud ära kohaliku omavalitsuse töö - reisijainfo jagamise. Meie info- ja piletimüügipunktid asuvad bussijaamades rendipindadel. Suurenenud ärikulude tõttu on kõik meie loodud võrgustiku punktid kahjumis, välja arvatud Tallinn ja Tartu," tõdes ettevõtte juhatuse esimees Andres Osula.

Jõhvi linnas paiknev infopunkt on nende arvestuste kohaselt sellel aastal kahjumis ligi 11 300 euroga, samuti maakonna teised linnad Sillamäe, Narva. "Kuigi oleme tänu efektiivsuse kasvatamisele ja elektrooniliste infokanalite rakendamisele märkimisväärselt enda kahjusid vähendanud, on tõenäoline, et saame Ida-Virumaa regioonis kahjumit. Sillamäe ja Jõhvi eripära on, et palju on läbisõitvaid liine. Sellistes kohtades on olulisem teenus info jagamine, kuna läbisõitvatele liinidele on enamasti eelmüük väike," ütles Osula, kelle sõnul loodavad nad olukorda järgmisel aastal parandada, luues bussifirmadega ühtse dispetšeripunkti.

Teenus peab säilima

"Oleme sõlminud Jõhvi vallavalitsusega kokkuleppe info- ja piletimüügisüsteemi toetamiseks Ida-Viru maakondlikes bussijaamades, mille raames toetati ettevõtet nii 2011. kui ka 2012. aastal," tunnistas Osula, kes palus vallavalitsuselt ka sellel aastal 10 200 eurot toetust.

Jõhvi abivallavanema Eduard Rae sõnul toetavad nad ka tänavu infoteenuse pakkumist bussijaamas, seda tehakse koostöös maavalitsusega. "Sisuliselt täidame selle toetusega ühistranspordiseadust ning see on ka põhjus, miks me selle summa eraldamisel maavalitsuse vahendeid kasutame," ütles Rae, kelle sõnul on bussijaam Jõhvi territooriumil, küll aga kasutavad selle teenuseid ka teised omavalitsused ning seetõttu on koostöö selles osas loomulik.

"Selge on see, et bussijaam pole putka, kus inimesed ainult varju saavad, vaid see peab olema koht, kus on olemas info busside liikumise kohta. Ja kuna info andmine ei tasu ennast ära ja sellele tuleb peale maksta, siis on selge, et infolett ei saa kasumiga töötada ning teenuse hoidmiseks peame seda rahaliselt toetama," ütles Rae.

Tagasi üles