2. veebruar 2014, 12:35
Bussifirmad ähvardavad hakata Kohtla-Järvest mööda sõitma
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti vedajate liit pöördus Kohtla-Järve linnavalitsusse palvega lubada sõitjaid peale võtta ja maha panna Järveküla teel Koidula peatuses. Vastasel korral kavatsevad kaugliinibussid Kohtla-Järvest peatumata mööda sõita.
Kaugliinide bussifirmad tahavad Eesti vedajate liidu kaudu saada luba mitte kasutada Kohtla-Järve bussijaama. Katse 3 asuvale platvormile ei taheta sõita seetõttu, et bussijaam paikneb ebamugavas kohas ega täida oma ülesannet.
Vedajad on juba mitu aastat pahased, et bussijaamas ei müüda pileteid, siin pole infot ega muid mugavusi, muu hulgas kinnist bussiplatvormi ega normaalset kütet ooteruumis. Siin ei alga ega lõpe ükski linnaliin ning inimesed peavad linnabussile pääsemiseks minema Koidula peatusse.
Vedajad ei mõista, mille eest nad peavad praegu iga kord maksma 3 eurot, sõites bussijaama sõitjaid peale võtma ja maha panema.
Ei ole rahul ka uue bussijaamaga
Veelgi enam, nagu nüüd selgub, ei ole vedajad rahul ka uue bussijaamaga, mis on kavas ehitada Järveküla tee 50 asuva Vironia kaubanduskeskuse kõrvale.
Firma Vironia Keskus, kes avas kahe aasta eest Kohtla-Järvel kaubanduskeskuse, alustas töid selle laiendamiseks, et ehitada sinna bussijaam ning korraldada selles rajoonis liiklus ümber.
Ehitus juba käib, see on kavas lõpetada 2014. aasta suvel. Investorid kohustusid täitma linna nõudmise, et keskuse laiendamine ja bussiterminali rajamine ei ole liiklussõlmeta võimalik. Nad ehitavad keskuse juurde ringtee ning paigaldavad Järveküla tee väljasõidukohta bussijaama juurde foori.
Nüüd aga, kui kõik on juba planeeritud ja kinnitatud, ütlevad vedajad, et ka Järveküla teele kerkiva bussijaama asukoht neile ei meeldi, kuna nad peavad sinna sissesõitmiseks tegema ringi, kaotades seega vähemalt 20 minutit, mistõttu tuleb hakata sõiduplaani muutma. Neil on kõige mugavam sõitjaid peale võtta ja maha panna Koidula bussipeatuses.
Ei taha maksta
Kohtla-Järve abilinnapea Deniss Veršinini sõnul ei kavatse linn lubada kaugliinibussidel peatuda Koidula tänava peatuses.
"See on absurd - lubada kaugliinibussidel peatuda Koidula peatuses, kus nad hakkavad segama linnaliinibusside ja jalakäijate liiklemist. Selleks on bussijaam," ütleb ta. "Kujutage ette, et Koidula peatuses võtab rivvi mitu kaugbussi, mis peatuvad seal 5 minutit ja rohkem. Mis sellest tuleb? Ebanormaalne olukord."
Absurdseks peab Deniss Veršinin sedagi, et vedajatele ei meeldi bussijaam, mis ei ole veel valminud ning kuhu kuuldavasti tulevad kõik sõitjatele vajalikud teenused. Tema arvates on vedajate äkki tekkinud rahulolematus Kohtla-Järve bussijaamaga tegelikult tingitud sellest, et vahetus selle rentnik ning tõusis platvormitasu.
"Bussijaam on linnas olnud palju aastaid, küsimusi pole kunagi tekkinud ning nüüd kaebavad kõik ühekorraga ebamugavuste üle," märgib ta. "Vedajad ei taha lihtsalt maksta, seetõttu ei sobigi neile ei vana bussijaam ega tulevane uus. Muidugi on neil kasulikum üldse mitte maksta, peatuda Koidula peatuses ning takistada linnas nii busside kui jalakäijate liiklemist. Samas kui bussijaamatasu on läbisõidumarsruutide puhul juba pileti hinna sisse arvatud, nii et selle eest maksab tegelikult sõitja."
Deniss Veršinini arvates ei tasu sõitjatel selle pärast muret tunda, et kaugliinibussid ei hakkagi ehk äkki Kohtla-Järvele sisse sõitma. Ta on kindel, et seda ei juhtu.
Deniss Veršinin kinnitas, et bussijaama uus rentnik - firma Vironia Keskus - paigaldab praegu hoone kütmiseks uut soojuspumpa. Samuti on plaanis siin remonti teha ning osutada kõiki sõitjatele ja vedajatele vajalikke teenuseid selle ajani, kuni avatakse uus bussiterminal Järveküla teel.