Narva kolledžisse pürgijate hulk kukkus järsult

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Avalduse esitamisel selgitasid sisseastujad oma erialavalikut kas meeldimise või nõudlusega.
Avalduse esitamisel selgitasid sisseastujad oma erialavalikut kas meeldimise või nõudlusega. Foto: Peeter Lilleväli

TTÜ Virumaa kolledžis oli tänavu suurim tung − 4,6 inimest ühele kohale − energiatehnika erialal.  Narva kolledžis seevastu õppida soovijate arv langeb.

"Kaugõppesse on alati palju avaldusi, sest töötavad inimesed tahavad oma haridustaset tõsta, õppides puhkepäevadel, kuna see on mugav," nendib vastuvõtukomisjoni liige Natalja Pavlova.

Masinaehituse tehnoloogia erialale oli konkurss 3,9 inimest ühele kohale, rakendusinfotehnoloogias 3,2 inimest.

"Praegu komplekteerime õpperühmi, ent juba on need komplekteeritud energiatehnika ja masinaehituse tehnoloogia erialal," räägib Natalja Pavlova. "Samuti on komplekteeritud magistrantuuri õpperühm keemia ja kütusetehnoloogia erialal. Kokku peaks õppimist alustama 155 uut tudengit, neist 145 on juba kinnitanud oma õppesoovi."

Valiku määras eriala

Vastuvõtukomisjoni liikmete sõnul selgitasid sisseastujad oma valikut sellega, et neile meeldib üks või teine eriala või on selle järele nõudlus. Uuel õppeaastal hakkavad kolledži tudengid esimest korda saama erialastipendiumi 160 eurot kuus. Kütusetehnoloogia ja tootmise automatiseerimise erialal hakkab seda saama 30% sisseastunuist, sama lugu on magistrantuuris. Rakendusinfotehnoloogia erialal saab stipendiumi kuni 50% tudengeist. Stipendium määratakse sügissemestris sisseastumistulemuste põhjal ehk nendele, kel on keskhariduse tunnistusel kõige kõrgem keskmine hinne, ning magistrantidele kõrghariduse diplomi alusel. Teisel semestril makstakse erialastipendiumi juba esimese semestri õpitulemuste põhjal.

Teist aastat kehtivad kolledžis uued sisseastumistingimused: keskhariduse tunnistuse minimaalne keskmine hinne peab olema vähemalt 3,5. Need, kellel on see kõrgem kui 4,15, pääsevad tasuta õppekohale automaatselt.

"Viimaseid oli üsna palju, näiteks 37st rakendusinfotehnoloogia erialal õpingusoovi kinnitanust on 36 inimesel tunnistuse keskmine hinne üle 4,15," märgib vastuvõtukomisjoni liige Gelena Orlova. "Üldse on niisuguse keskmise hindega oma õpisoovi meile kinnitanud 95 abiturienti."

Kõige rohkem sisseastujaid oli Ida-Viru kutsehariduskeskusest, Sillamäe kutsekoolist, Järve vene gümnaasiumist. Oli sisseastujaid ka Tartust, Tallinnast, Tõrvast ja mujalt Eestist.

Kui keegi abiturientide konkursist ei kinnita oma kolledžis õppimise soovi ja vabanevad tasuta õppekohad, siis 11.-13. augustini toimub lisavastuvõtt päevasesse osakonda.

Ühtekokku alustab Virumaa kolledžis uut õppeaastat peaaegu 600 tudengit.

Narva kolledžis on tunda demograafilist langust

Teise Ida-Virumaa kõrgkooli − Tartu ülikooli Narva kolledžisse astujate konkurss oli keskmiselt 2,3 inimest ühele kohale. Kõige populaarsemana püsib koolieelse lasteasutuse pedagoogi eriala mitmekeelses õpikeskkonnas. Teisel kohal on ettevõtluse ja projektijuhtimise eriala.

Narva kolledžis on juba täidetud 130 tasuta õppekohta, neist 28 magistrantuuris. Vabad on veel kolm kohta. Kolledži direktori Katri Raiki sõnul pole selles midagi rõõmustavat.

"Tänavune aasta on murranguline, sest demograafiline kriis on silmanähtav," ütleb Raik, kelle arvutuste kohaselt esitati kolledžisse tänavu sisseastumisavaldusi eelmisest aastast 25% vähem. See tähendab, et tuleb veel tõsisemalt mõelda mitte ainult reklaamile, vaid ka laiemalt õpetaja eriala populaarsuse tõstmisele. Peame meelitama rohkem tudengeid Ida-Virumaa lääneosast, Rakverest ja Tallinnast, kus on palju venekeelset elanikkonda ja töötavad venekeelsed koolid."

Peale selle ütles Katri Raik, et kolledži valupunkti − ühiselamu küsimuse − loodavad nad lahendada koostöös sisekaitseakadeemiaga, kes kavandab piirilinnas praktikabaasi rajamist. Tähtsuselt teiseks arengusuunaks peavad nad infotehnoloogia õppesuuna avamist aastaks 2015.

Tagasi üles