Maidla - Kohtla-Nõmme tee remont läheb lahti

Külli Kriis
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Maidla - Kohtla-Nõmme tee puhul tuleb tegelikult rääkida remondist, mitte ehitamisest, sest olemas ja kasutusel oli see ju ka karjääri töötamise aegadel.
Maidla - Kohtla-Nõmme tee puhul tuleb tegelikult rääkida remondist, mitte ehitamisest, sest olemas ja kasutusel oli see ju ka karjääri töötamise aegadel. Foto: Peeter Lilleväli

Sel nädalal allkirjastatakse ehitusleping ning tööd algavad lähinädalatel; kui ilm soodne püsib, võib kaua oodatud tee valmis saada juba sel aastal.

"Asjaajamine on aega võtnud, muu hulgas ka arusaamatused tee omandiküsimusega ja kevadel muutunud nõuded teede ehituses," põhjendas ASi Eesti Energia Kaevandused juhatuse liige Erik Väli, miks ettevõte on juba kahel korral ületanud endise Maidla vallaga sõlmitud koostööleppes kehtestatud tähtaega.

Esimene tähtaeg kukkus mullu sügisel, aastaks antud ajapikendus täitus tänavu 1. augustil.

Kuna Eesti Energia Kaevandused polnud tee kordategemist isegi alustanud ega ka nüüdselt Lüganuse vallalt tähtaja pikendamist taotlenud, saatis Lüganuse vallavanem Allar Aron kuu lõpus ettevõttele nende kohustusi meelde tuletava kirja.

"Teie poolt majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile saadetud kirjas on välja toodud, et soovite nõuetekohaselt korrastatud kinnistud riigile tagasi anda. Meie andmetel ei ole sulgemistööd projektikohaselt lõpetatud. Üheks tööks on ka Aidu karjääri tegutsemisega suletud tee liiklusele taasavamine. Sulgemistööde lõpetamine on meie hinnangul üheks tingimuseks kinnistute tagastamisel," kirjutas Aron. "Lõik Maidla mõisast Püssi linna suunduva Maidla tee ristmikuni on aastaid olnud avalikus kasutuses, antud ristmikust edasi on lisandunud liiklus Aidu veespordikeskuseni. Lüganuse vallavalitsus ei näe takistusi antud teelõigul kohe remonditööde alustamiseks."

Kaks aastat pikendust

Üleeile andis kaevandamisfirma vallale teada, et tee remonti ollakse valmis juba sel sügisel alustama. Ühtlasi paluti lõpptähtaega kahe aasta võrra pikendada  kuni 2016. aasta oktoobri keskpaigani.

"See ei tähenda, et meil tee ehitamisega nii kaua aega läheb," täpsustas Erik Väli. "Ehitaja on meil välja valitud  kolmest hankel osalenud pakkujast osutus valituks OÜ Estamet , lepingu sõlmime juba sel nädalal. Eilsel kohtumisel vallavalitsuses leppisime kokku, et tee kordategemiseks on mõeldud esimene meie küsitud kahest lisa-aastast. Nii kaua sellega küll ei lähe, arvestasime igaks juhuks ajavaruga. Tegelikult on töödeks ette nähtud neli kuud ja ehitaja arvas, et kui ilm soodne on, võib tee juba tänavu valmis saada, vastasel juhul jääb osa töid kevadeks. Maidla mõisa poolt alustades liigutakse töödega Aidu karjääri tööstusterritooriumi poole ja see osa teest peaks küll juba sel aastal valmis saama."

Ehitusega ühtaegu tahetakse maanteeametiga selgeks rääkida, et kuna tee aluspõhi oli välja ehitatud juba enne uute nõuetega määruse jõustumist, ei peaks neid nõudeid selle puhul rakendama.

"Kui selgub, et määrusel on tagasiulatuv jõud, tähendaks see olemas oleva tee lammutamist ja täiesti nullist alustamist," nentis Väli.

Tulevikus riigi teeks

Teist lisaks küsitud aastat on kavas kasutada tee tulevase omandiküsimuse lahendamiseks ehk teisisõnu tee riigi omandisse andmisega seonduvatele protseduuridele.

"See ei ole vallasisene tee, vaid ühendab mitut omavalitsust ja asub mitme omavalitsuse territooriumil," näeb Allan Aron seda tulevikus kindlasti riigimaanteede võrgustikku kuuluvana. "Seal oli ka ajalooliselt riigi tee, mis küll karjääri alla jäi ja mida asendama praegune tee rajatigi. Nii et on igati loogiline ajalooline olukord taastada."

Maanteeameti ida regiooni juht Rainer Kuldmaa ütles, et üks tee riigi omandisse võtmise kriteeriume on, et see tee oleks võimalikult paljudele kasutatav. Kohtla-Nõmme valla seisukoht raskeveokeid alevisse mitte lubada tähendab transiidipiirangut ja võib riigi huvi selle tee vastu oluliselt vähendada.

Kuldmaa sõnul pole seda teemat veel otseselt arutatud. "Praegu saan öelda, et rajatakse uus tee, mis vastab avalikus kasutuses oleva tee nõuetele, ja neid tingimusi oleme küsijatele selgitanud."

"Koormuspiiranguid rakendatakse ka teistel riigi omandis olevatel teedel, nii et ühe lõigu raskeveokitele keelamine ei tohiks küll takistuseks saada," leidis Allan Aron.

Erik Väli sõnul jääb tee pärast selle valmimist esialgu erateena Eesti Energia Kaevanduste bilanssi, aga on avatud kõigile kasutajatele.

"Meie maakasutus lõpeb seal 2018. aastal, siis anname need maad riigile tagasi ja hiljemalt selleks ajaks peab ka tee omandiküsimus olema lahendatud," kinnitas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles