Kiviõli kool viis tunnid klassiruumist rongi

Sirle Sommer-Kalda
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rongitund ja seal omandatud teadmised jäävad õpilastele kauaks meelde, arvas õpetaja Kerttu Sepp (paremal).
Rongitund ja seal omandatud teadmised jäävad õpilastele kauaks meelde, arvas õpetaja Kerttu Sepp (paremal). Foto: HELINA HANSAR

Kiviõli 1. keskkooli üheksandike koolitunnid toimusid eile Elroni rongis teel Tallinna. Pealinnas jätkati elulist õpet Energia avastuskeskuses ja riigikogus.

Kiviõli kooli 9. klassi õpilaste ja kahe õpetaja koolipäev algas eile kell 8.03, kui rong startis Kiviõlist Tallinna suunas. Sõiduaeg ei kulunud niisama tühja-tähja peale, vaid programmi "Noored kooli" õpetajad Kerttu Sepp ja Karin Pohla andsid sõiduvahendis geograafia ning ühiskonnaõpetuse tunni.

Tapa peatuses liitus rongitunniga Elroni kvaliteedijuht Martin Laur, kes rääkis Eesti reisirongide ajaloost ning tutvustas nüüdisaegseid ronge ja nende juhtimist. Õpilased said piiluda vedurijuhi kabiini.

Ka rongis läbiviidud rühmatöö keskendus eri transpordivahenditele. Õpilased kehastusid mõttes filmikriitikuteks, kes pidid osalema Berlinale filmifestivalil. "Neil oli ülesanne välja uurida, kuidas etteantud transpordivahenditega kindlaks kuupäevaks Kiviõlist Berliini jõuda, millal tuleb teekonda alustada ja kui kalliks see läheb," selgitas Kerttu Sepp.

Kõik võidavad

Riigikogus peetud ühiskonnaõpetuse tunnis osalesid õpilased ekskursioonil ja kiikasid istungite saali. Energia avastuskeskuses löödi muu hulgas kaasa LED-lambi valmistamise ja 4D töötoas. Viimane õppetund viidi läbi planetaariumis.

Sepp ütles, et kui programm "Noored kooli" pakkus välja idee teha koostööd rongifirmaga, haaras ta sellest kohe kinni.

"Keskkonna vahetus tekitab uue hingamise ja õpilased on altimad uusi teadmisi vastu võtma. Tavaliselt liigutakse ühest klassiruumist teise etteantud tunniplaani järgi ja see muudab inimesed passiivseks. Valikute andmine tekitab tahtmise uusi asju proovida, uurida, rohkem teada saada. See on kõigi võit."

Sepp lisas, et rongis ja Energia avastuskeskuses kogetu jääb paremini meelde kui klassiruumis õpitu. "Emotsioonid ning seostatus päris eluga muudavad teadmised õpilastele tähenduslikumaks."

Õpilased: väga lahe

9. klassi õpilased Kenar Kiivet ja Hanna-Liisa Filippov hindasid ebatraditsioonilist koolipäeva. "Kõik oli väga lahe," kinnitas Kiivet. Mõlemad sattusid eile esimest korda riigikokku ning nautisid hiljuti põhjaliku uuenduskuuri läbinud Energia avastuskeskuse töötube ja planetaariumi.

"Rongiga ma olin varem ka sõitnud, aga hästi põnev oli näha vedurijuhi kabiini: seal oli palju nuppe ja huvitav vaade," muljetas Filippov.

Kiviõli 1. keskkooli direktor Heidi Uustalu lubas õpilased koolimajast välja kerge südamega.

"Olen seda meelt, et õppimiseks ei pea istuma klassiruumis. Toetan kõiki neid, kes soovivad asjale teisiti läheneda, sest motivatsioon tegutseda on sel juhul suurem. Sel moel õppimine on nagu muuseas: nooremad õpilased ei saagi aru, et nad niimoodi õpivad. Tundub, et sellisest õppimisest on tulu suurem."

Kiviõli 1. keskkool on praegu Eestis unikaalne, kuna seal õpetab korraga viis programmis "Noored kooli" osalevat õpetajat.  Sihtasutuse Noored Kooli kutsusid 2006. aastal ellu Heateo Sihtasutus ja Swedbank, et tuua Eesti haridusse mitmekülgse taustaga võimekaid inimesi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles