Maakonnaliin 107 muutub juulist Jõhvi linnaliiniks

Külli Kriis
, ajakirjanik
Copy
107. bussiliini alg- ja lõpp-peatus on Jõhvi bussijaamas ning enamik sõidukilomeetreid Jõhvi linnas.
107. bussiliini alg- ja lõpp-peatus on Jõhvi bussijaamas ning enamik sõidukilomeetreid Jõhvi linnas. Foto: Peeter Lilleväli / Põhjarannik

Riik enam pikalt linnade territooriumil sõitvaid maakonnaliine täies mahus ei rahasta ning 107. bussiliin kaob juulis uue vedajafirma tulles sootuks maakonnaliinide nimekirjast.

Juba eelmise aasta algusest saati rahastab transpordiamet maakonnaliinidel 43B ja 107 ainult neid liinilõike, mis kulgevad väljaspool Jõhvi linna territooriumi.

Ida-Viru ühistranspordikeskus teavitas Jõhvi vallavalitsust ees ootavast muudatusest juba mitu kuud varem ning tegi ettepaneku, et vald nende liinide rahastamises osaleks.

Vald oli päri ning maksis koostöölepingu järgi eelmisel aastal kahe liini omaosalusena pisut üle 34 000 euro.

Tänavuseks aastaks, täpsemalt pooleks aastaks kuni uue vedaja tulekuni sõlmiti uus leping. Liini 43B eest maksab Jõhvi vald neil kuudel samamoodi nagu eelmisel aastal, liini 107 puhul aga alates veebruarist täies mahus. Teisisõnu mitte üksnes linna territooriumile jäävate, vaid kõigi liinikilomeetrite eest (107. liin ühendab Jõhvit Ahtme keskhaiglaga). Seega jaanuarikuu eest makstavale 2500 eurole lisandub veebruarist juulini makstav ligemale 27 000 eurot.

"Jõhvi vald maksab meile ja meie kanname raha Sebele üle," ütles ühistranspordikeskuse juht Heiki Luts, et Sebe oli nõus seda liini lepingu lõpuni vedama.

Omavalitsuse osalemine maakonnaliini rahastamises pole midagi uut, Narva-Jõesuu linn on seda juba mitu aastat teinud.

"Kui mõelda, et Sillamäe maksab linnasisese ühistranspordi eest üle saja tuhande euro aastas, siis Jõhvil maakonnakeskusena võiks ju ka üks linnaliin olla," ütles ta.

Jõhvi vallavalitsus on jõudnud linnaliini mõttega harjuda.

"Püüame veebruarikuu jooksul selle liini endale selgeks teha: kui aktiivselt seda kasutatakse, kas väljumiste arv on piisav või peaks seda suurendama... Kindlasti tahame selle liiniga edasi minna," lubas abivallavanem Arvo Aller.

Bussihankeid on vald ennegi teinud, et maapiirkondadest lapsi kooli vedada. Puhtalt linnas sõitvat bussipeatustega liini pole vallal küll varem olnud.

Alleri sõnul on osa ühistranspordi jaoks vajalikust summast eelarvesse juba sisse kirjutatud. Kui palju veel raha vaja läheb, selgub pärast bussihanget ja seda taotletakse lisaeelarvest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles