Uus kütusekulu mõõtmise standard tekitas tarneraskusi
"Paras segaduste aasta oli, mis puudutab meie esindatavat Volkswagenit ja Škodat. Aasta esimestel kuudel müüsime iga kuu rekordarvu sõidukeid, kuid sügise poole vajusime ära," ütles Ilmar Aun. Kliente oleks jätkunud, aga kütusekulu mõõtmise uute euronormide tõttu jäi tootja sertifitseerimistega natuke hätta ning kuna vana metoodikaga autode müük oli piiratud, polnud vahepeal sobivat sõidukit pakkuda. "Tarneraskused puudutasid just bensiinimootoriga sõidukeid ning valusalt andis mõnel mudelil tunda ka baasmootoriga sõidukite puudumine," rääkis Aun. Nii polnud Škodal ja Volkswagenil võimalik pakkuda hinnatundlikule kliendile sama suurt valikut kui varem. "Õnneks on idavirukas seni ikka diisliusku ja selliseid sõidukeid puudutasid tarneprobleemid vähem," tõdes Aun.
Vaadates terve Eesti uute sõiduautode müügi andmeid kuude lõikes, kus kõva tõusuga alanud aasta sügiseks ära vajus ning kasv oli kokkuvõttes olematu, tundub, et sama uue kütusekulu mõõtmise standardi WLTP juurutamine ja varasema standardiga autode müügi käsu korras lõpetamine tekitas probleeme ka teistele automarkidele. See vähendas ajutiselt valikut ja mõjus müügile aasta lõpu poole negatiivselt.
Surugaasiautode müüki pärsib seaduseauk
Alates sügisest saab surumaagaasi ehk erialakeeles CNGd, mille hind on eelmisel aastal rallinud naftahindade valguses odav ja stabiilne, tankida lisaks Narvale ka Jõhvis. Samas probleemid gaasiseadmete kontrollimisega peatasid vahepeal Volkswagen-Audi Grupis selliste autode müügi, mis olid just populaarsust kogumas. "Kõik me teame, et vanemate autode omanikud otsivad odavamaid hooldus- ja remondikohti kui firmaesindus ning nii muutub gaasiseadmete kontrollimine probleemiks. Ülevaatuspunktid ei ole selleks tööks valmis ning riik peab leidma lahenduse. Kahjuks käib see töö aeglaselt," rääkis Ilmar Aun.