Sillamäe ja Kotka laevaühenduse taastamise vastu on huvi lahe mõlemal kaldal

Copy
Esimene katse Sillamäe-Kotka laevaliini avamiseks tehti 2006. aastal, kuid liin ei töötanud kuigi kaua.
Esimene katse Sillamäe-Kotka laevaliini avamiseks tehti 2006. aastal, kuid liin ei töötanud kuigi kaua. Foto: Matti Kämärä / Põhjarannik

Suve lõpus peavad valmima uuringud, mis näitavad, kas Sillamäe ja Kotka vahel laevaühenduse taastamine on majanduslikult tasuv ja millist mõju see avaldab kohalikule elule.

Sillamäe linnavalitsuse tellitud uuringud peaksid augusti lõpuks tooma lauale laevaliini taastamise teostatavus-tasuvusanalüüsi ja sotsiaalmajanduslike mõjude analüüsi.

Mai alguses toimunud Narva-Jõesuu ärikonverentsil rääkis HaminaKotka sadama turundusjuht Petra Kuitunen, et ka Soomes on olemas huvi Sillamäe ja Kotka laevaühenduse taastamise vastu. Kuid esmajärjekorras on vaja hinnata selle laevaliini tasuvust ja efektiivsust, kaubaveo mahtude potentsiaali ja leida seejärel laevakompanii. "Kui sulgub üks uks, siis avanevad teised," märkis ta, viidates sellele, et Venemaa Ukrainale kallaletungimise tõttu on Soome ja Venemaa vaheline turism kõvasti vähenenud ja seda võiks osaliselt asendada selle laevaliini taasavamine.

Tagasi üles