Põhjarannik ei rikkunud head ajakirjandustava

ATKO Bussiliinide Narva buss sõitis 17. veebruaril jäise tee tõttu kraavi ning tuli välja vahetada. Selle tagajärjel tekkis tol päeval bussiühendusega probleeme ka teistel linnaliinidel.

FOTO: Veniamin Ivanov / Facebook

Pressinõukogu arutas ASi ATKO Bussiliinid kaebust Põhjarannikus 12. märtsil 2019 ilmunud artikli "Narva linnavalitsus trahvis ATKOt" kohta ja otsustas, et leht ei rikkunud head ajakirjandustava.

Pressinõukogu arutas ASi ATKO Bussiliinid kaebust Põhjarannikus 12. märtsil 2019 ilmunud artikli "Narva linnavalitsus trahvis ATKOt" kohta ja otsustas, et leht ei rikkunud head ajakirjandustava.

Artikkel räägib sellest, et Narva linnavalitsus ei ole rahul Narva linnaliinidel bussiveoteenuseid osutava ATKO Bussiliinide tööga. Artiklis tuuakse hulk näiteid, mis viimasel ajal Narvas ATKO bussidega on juhtunud.

AS ATKO Bussiliinid kaebas Pressinõukogule, et artiklis on ebaõige ja kontrollimata info. Kaebaja märkis, et pildiallkiri ei vasta tõele, sest buss kahjustada ei saanud. Samuti märgib kaebaja, et artiklis oleval väitel, nagu ei oleks Narva ATKO tööga rahul, pole allikat. Kaebaja märkis, et Kudruküla suvilarajooni ei jõudnud ATKO bussid libeda tee tõttu, mis oli linnavalitsusele teada. Artikkel aga jätab kaebaja meelest mulje, nagu jätaksid bussid ilma põhjuseta liinidele minemata. Kaebaja ei ole rahul, et leht ei küsinud firma seisukohta seoses reisija kukkumisega esitatud süüdistusega. Kaebaja märgib, et tõele ei vasta ka artiklis olev info tagavarabusside kohta.

Põhjarannik vastas Pressinõukogule, et ajakirjanik püüdis saada ATKOle määratud trahvide kohta ATKO kommentaari, kuid telefonile ei vastatud. Konfliktse teema tasakaalustamise huvides refereeris Põhjarannik ATKO Narva esinduse juhi poolt varem Delfile öeldut.

Pressinõukogu otsustas, et Põhjarannik ei eksinud ajakirjanduseetika koodeksi vastu, sest loo allikas oli usaldusväärne − Narva abilinnapea − ning trahvidest räägiti avalikult pressikonverentsil.

Vaatamata sellele, et ATKO kommentaari ei õnnestunud lehel saada, ei jätnud Põhjarannik uudist päris ühepoolseks ja refereeris Delfit.

GUNNAR SIINER, Pressinõukogu esimees 

Tagasi üles