"Kasutatud patareide ja akude tagastamine kauplustesse peab muutuma harjumuseks ja olema hästi korraldatud",
"Piret Hartman: tahame Eestile eraldatud püügivõimalusi maksimaalselt ära kasutada",
"Eestil täitus 25 aastat maailma kaubandusorganisatsioonis",
"Kesk- ja Lääne-Eesti ringbiomajanduse teekaardid aitavad teha valikuid majanduse elavdamiseks",
"Täna saab veebis lõimumisekspertidega kaasa mõelda",
"Jaak Aab: riigieelarve toetab majanduskasvu",
"Eesti ettevõtjad Euroopas: muu maailmaga konkureerimiseks tuleb panustada täiesti uutele tehnoloogiatele",
"Minister Keldo ettevõtjatele: riik on teile partneriks",
"Kontrollikoja liige Keit Pentus-Rosimannus ja minister Piret Hartman: lisaks mahemaa osakaalule tuleb Eestis suurendada ka mahetootmist",
"Õpetajatele suunatud ettevõtlikkuse ja rahatarkuse programm jõudis eduka lõpuni",
"SA Narva Haigla tähistab aastapäeva ja vaatab tulevikku",
"Õiglase ülemineku foorumil räägitakse kestlikust tööstuspoliitikast, energiatootmise tulevikust ja tööjõuturu muutustest",
"Taasterahastu tugevdab Eesti tervishoidu ja sotsiaalkaitset",
"Täna algav noorsootöö nädal tähistab mitmekesisust ja erinevuste aktsepteerimist".
Kordan: need on täiesti reaalsed näited ajavahemikust 11.-14. novembrini. Need pressiteated oleks võinud koostamata ja saatmata jätta, neil puudus eesmärk ja ilma nendeta oleks Eesti elu täpselt samamoodi edasi läinud. Korrutage see valik nüüd tuhandega (ma ei liialda) ja näete igal aastal toodetava avaliku sektori eneseturundusliku tekstimassiivi tegelikku ulatust.
Kuid tõdemus, et tühje kantseliitlikke sõnumeid sünnib maksumaksja kulul mõõtmatult palju, on üksnes pool murest.
Kas panite tähele, mitu juhuslikku näidet sisaldasid viidet riigile kui universaalsele lahendusele ja õpetusi õigesti elamiseks? Paljud, enamik. See pole aga enam lihtsalt raiskamine, vaid juba maailmavaateline positsioon.
Maksumaksja raha eest maksumaksjale suunatud õigesti elamise õpetused ei piirdu pressiteadetega. Ametnikud ostavad poliitikute suunamisel sellise teavituse edastamiseks juba aastaid reklaamikampaaniad meedias, ajalehtedest televisiooni ja digiväljaanneteni. Välireklaamid, sisuturundus, tasutud podcast'id − mida tahes.
Seni kui me kõike seda iga päev näeme, ei ole mingit põhjust uskuda, et riigieelarves raha üle pole.