12. veebruar 2015, 21:48
Ida-Viru alustab võimsat reklaamikampaaniat
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sel reedel algav turismimess "Tourest" on avapauk kampaaniale "Ida-Viru üllatab!", mis hõlmab Eesti suuremates linnades välireklaame, uuendatud veebilehte, telemänge ja positiivseid uudiseid.
Ida-Viru turismiklaster käivitab Eestis populaarsuse kogumiseks ulatusliku kampaania, kus maakonda teadvustatakse eri kanalite ja tegevuste kaudu. Kampaaniale andis nime maailmarändur Tiit Pruuli, kes avastas eelmisel aastal maakonda ja andis sellest välja Go Reisiajakirja erinumbri "Ida-Virumaa üllatab".
Klastri Eesti sihtturu juht Hardi Murula märkis, et kuna tegemist on n-ö vaheaastaga, kus pole suuri eurotoetusi turunduseks loota, otsustati teha rohkem tööd Eesti turuga. "Venemaa ja Soome turul ei tee sellise eelarvega midagi. Sellest tuligi plaan, et kasutame ära tasuta promo, mida saame Jõhvis toimuva presidendi vastuvõtuga."
Uuendamisel olev veebileht www.ida-virumaa.ee kutsub veetma Eesti sünnipäeva riigi idapiiril, jagades teavet nii selle eel kui ajal toimuvast, näiteks Narva lumelinnast ja Jõhvi jääskulptuuridest, lipu heiskamisest Valastel ja uisusõidust Aidu spordikeskuses.
Tullakse kauemaks
Jõhvi kontserdimaja direktor Piia Tamm rääkis, et paljud Eesti Vabariigi külalised tulevad kohale juba enne 24. veebruari ning veedavad siin pika nädalalõpu.
"Õnneks on õpitud 2009. aasta kogemusest, mille Katri Raik oma raamatus "Minu Narva" kenasti kokku võttis: vabariigi aastapäevaks toodi riik kohale ja pärast 24. veebruari võeti see süles jälle kaasa. Et seda ei juhtuks, on presidendi kantselei koos partneritega töötanud välja laiema programmi, mis haaraks rohkem inimesi ning millest me oma külalisi veebilehel ja turismimessil teavitame," rääkis Tamm.
Ta lisas, et Ida-Virumaal on pakkuda ainult meie maakonnale omaseid suursündmusi aasta lõpuni, näiteks toimuvad mais Kohtla kaevanduspargis Eesti esimesed võistlused kulla uhtumises. "Meil on plaanis toota Ida-Virumaast iga kuu vähemalt üks positiivne uudis."
Järgmisest nädalast stardib välireklaamikampaania, mida pole samuti varem tehtud. Plakatid pannakse kuuks ajaks üles Tallinnas, Tartus, Rakveres ja Ida-Virumaal. "Välireklaame ei tule nii palju kui Savisaarel, kes on kogu Lasnamäe kanali täis kleepinud, küll aga kõigil pealinnast väljasõidu suundadel," kommenteeris Tamm.
Jüri Orgusaar reklaamiagentuurist Valge, kes hoolitses kampaania visuaalse lahenduse eest, õppis Ida-Virumaad töö käigus senisest lähemalt tundma. Ta avastas, et tänu heas korras maanteele on Ida-Virumaa pealinlasele lähemal, kui ta arvas.
"Samas tundub pärast Rakveret, et siiatulek on natukene seiklus, ja Narvas tunned end nagu välismaal. Järjepideva turunduse tulemusena peaks siiski eestlasel see tunne ära kaduma. Ta peaks siia tulema julgelt, ilma et tal tuleks mugavustsoonist väljuda," arvas Orgusaar.
Ida-Virumaad hakatakse tänaval ja veebis reklaamima rabavate looduspiltidega, mille puhul võiks arvata, et need on klõpsatud mõnel eksootilisel maal. Vau-efekti sõnum on, et Eesti oma Aafrika või Kambodža leiab maksimaalselt kahe sõidutunni kauguselt.
Kaks ühes
Nii veebilehe kui "Touresti" messi külastajaid lubab Ida-Virumaa üllatada kõige ägedamate seikluste ja lõõgastavama puhkusega.
"Ida-Virumaa on kaks ühes: seiklus ja puhkus," kinnitas Ida-Viru turismikoordinaator Kadri Jalonen. "Ida-Virumaal saab seigelda nii mäe otsas, vee peal, maa all kui puude latvades. Samal ajal asuvad siin Eestis esimesena väljaehitatud kuurort Narva-Jõesuu ja Eesti pikimad rannad," tõi ta näiteks.
Et jõuda võimalikult suure publikuni, tutvustatakse maakonda ka telemängudes. Nii kõlavad küsimused Ida-Virumaa kohta TV3 telemängus "Me armastame Eestit" ja ETV saates "Eesti mäng".
Kampaania "Ida-Viru üllatab" läheb maksma ligi 12 000 eurot. "Üheks koostööpartneriks on VKG, kes on andnud kampaaniale enamiku erakordsetest fotodest," märkis Jalonen.