Polveni uus rehvitehas hakkab tööle sügisel

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Sergei Polujanenkov näitab rehvi, millesarnaseid Voka uues tehases peagi tootma hakatakse.
Sergei Polujanenkov näitab rehvi, millesarnaseid Voka uues tehases peagi tootma hakatakse. Foto: Peeter Lilleväli

Vanade sõiduautorehvide taastamise tehas, mida OÜ Polven Vokka ehitab, pidi hakkama toodangut andma juba möödunud aastal. Ent ettevõte otsustas Euroopa Liidu tõukefondide toetusest loobuda ja ehitada tehase valmis oma rahaga ning seetõttu lükkusid tähtajad edasi. Esimene proovirehv peaks valmima käesoleva aasta 1. augustiks.

Kolm aastat tagasi teatas OÜ Polven kavatsusest ehitada Vokka vanade sõiduautorehvide protekteerimise tehas. KIKist saadi 1,35 miljonit eurot toetust ning projekti tingimuste kohaselt pidi tehas tööle hakkama kahe aasta jooksul, seega juba möödunud aastal. Ent seda ei toimunud. Sellele vaatamata ei ole Polven oma kavatsustest loobunud, vastupidi: ettevõte on isegi suurendanud oma esialgseid toodangu mahu plaane.

"Hakkame finišisirgele jõudma," ütles OÜ Рolven juhatuse esimees Sergei Polujanenkov. "Tõepoolest, tahtsime tehase käiku anda juba aasta tagasi, kuid meil tuli läbi ajada tõukefondide toetuseta. Meile küll lubati toetust anda, kuid meid vaevati pideva tingimuste muutmisega ja igapäevaste aruannete nõudmisega niivõrd ära, et me väsisime sellest paberimajandusest ning juhatus otsustas toetusest loobuda ja pangast laenu võtta. Õnneks aga ei tulnud meil isegi pangalaenu taotleda: saime hakkama oma rahaga, loobusime vaid suure valmistoodangulao ehitamisest − see võimaldas meil vähendada kulutusi ligikaudu 500 000 euro võrra. Ent ehitus võttis aega rohkem, kui me alguses plaanisime."

Seadmed on varsti kohal

Tehase rajamisse investeeriti ligikaudu 2,5 miljonit eurot. Pool sellest rahast kulus vana hoone remondile ja uue kompleksi ehitamisele, teine pool seadmete muretsemisele.

"Ettemaks on juba tehtud, juuni lõpuks peaksime seadmed kätte saama," ütles Polujanenkov. "Selleks ajaks lõpetatakse vajalikud elektri- ja teetööd ning fassaadi remont. Tahaksin siinkohal tänada kohalikke vallaametnikke, teiste seas Rein Meriranda, kes meile selle projekti elluviimisel igati abiks ja toeks olid."

Juulikuu kulub seadmete monteerimisele, 1. augustiks on kavas välja anda esimene rehv. Sellele vaatamata tootmine kohe ei alga: toodang peab läbima hindamise, et teha kindlaks, kas see vastab Euroopa standarditele. Sellega tegelevad spetsiaalsed litsentsitud firmad Poolas, Tšehhis ja Saksamaal. Seega on tehas kavas käiku anda sügise alguses.

Seadmed ostis Polven Itaaliast, sealsamas on juba läbinud väljaõppe neli tulevast tehase töölist, lähiajal suundub sinna veel mitu inimest. Alguses saab tehases olema kümme töökohta; kui tehas täisvõimsuse saavutab, suureneb töötajate hulk kolm korda.

Suund Vene turule

Eestis tegeleb vanade rehvide protekteerimisega seitse firmat, sõiduautorehve aga taastatakse vaid kahes kohas. Ent konkurentsi Polven ei karda, nagu ka seda, et praegu üha rohkem arenev internetikaubandus säärase toodangu hinnad märgatavalt alla viib.

"Me teeme panuse kõige nüüdisaegsematele seadmetele, tänu millele on taastatud rehvid sama hästi kui uued," rõhutas Polujanenkov. "Tehniliste ja visuaalsete parameetrite poolest need uutest peaaegu ei erinegi, nagu ka läbisõidult. Mis puudutab internetikaubandust, siis paljud ostjad eelistavad endiselt kaupa enne ostmist katsuda ja uurida. Eriti siis, kui neil on varem pettuda tulnud. Igasuguse kaubanduse puhul on kõige tähtsamad tegurid usaldus ja professionaalsus. Nagu näitab meie kümne aasta pikkune praktika, ei ole Polveni klientide arv vähenenud, see tähendab, et meid usaldatakse."

Sergei Polujanenkovi sõnul kavatsevad nad taastatud rehve hakata müüma mitte ainult Eestis ja teistes Balti riikides, vaid ka Venemaal. Turundusplaani kohaselt müüakse siseturul 20 protsenti toodangust, ülejäänu läheb ekspordiks. Miks tehakse panus Venemaale?

"Viisime läbi turu-uuringu ja külastasime mitmeid näitusi ning nägime, et Venemaal on nõudlus säärase toodangu järele tunduvalt suurem kui mujal," rääkis Polujanenkov. "Riikidevahelised pingelised suhted, millest praegu rääkida armastatakse, on poliitika, ärivaldkonnas aga sõlmitakse suhteid hoopis teiste põhimõtete alusel. Me tahame hakata pakkuma kvaliteetset ja hinna poolest kättesaadavat toodangut, mille järele oleks nõudlust."

200 000 rehvi aastas

Uues tehases on kavas taastada 200 000 rehvi aastas (kaks aastat tagasi räägiti vaid sajast tuhandest). Algust tehakse talverehvide protekteerimisega, kuna lähenemas on talvehooaeg, talvel aga minnakse üle suverehvidele. Tooraine hakkab tulema peamiselt Saksamaalt ja osaliselt ka Soomest, kuid ei välistata ka siseturu kasutamist. Läbirääkimised tarnijatega juba käivad.

Märksõnad

Tagasi üles