Narva bussijuhte ähvardab tööta jäämine

Ilja Smirnov
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Narvalastele tuttava kirjaga Narva Bussivedude bussid kaovad järgmisel aastal linnapildist.
Narvalastele tuttava kirjaga Narva Bussivedude bussid kaovad järgmisel aastal linnapildist. Foto: Ilja Smirnov

Narva munitsipaalettevõtte ASi Narva Bussiveod päevad on tõenäoliselt loetud. Firma bussijuhid on mures oma edasise karjääri pärast ning loodavad, et uus vedaja käitub nendega aumehelikult ja pakub neile tööd.

Narva linnavalitsus kinnitas hanke "Narva linna avaliku bussiliiniveo teostamine" tulemused tähtajaga 2016. aasta veebruarist 2022. aasta jaanuarini, tunnistades sellega, et munitsipaalne АS Narva Bussiveod linnaliine teenindama enam ei hakka. Kuuest hinnapakkumisest parima tegi Kohtla-Järve АS Atko Bussiliinid, Narva enda firma aga ei läbinud isegi konkursi kvalifikatsiooni.

Konkursi tulemusi on veel võimalik vaidlustada, kuna АSi Sebe pakkumine oli võitjaks tulnud pakkumisega hinna poolest sarnane.

Likvideerimine või pankrot

ASis Narva Bussiveod jälgiti nimetatud hanke käiku suure tähelepanuga ning kui esimesed tulemused ametlikult teatavaks said, ütles ettevõtte juhatuse esimees Silver Peepmaa Põhjarannikule, et munitsipaalettevõtte tulevikku hakatakse arutama linna juhtkonnaga. Enda isiklikku seisukohta ta ei avaldanud.

"Kõik sõltub omaniku tahtest," rõhutas Peepmaa.

Narva linnapea Eduard East märkis, et hange pole veel lõppenud ning selle tulemused on võimalik vaidlustada. Mis puudutab munitsipaalettevõtte tulevikku, siis nõudpidamine sel teemal on kavas läbi viia eeloleval esmaspäeval. Muu hulgas arutatakse seal ka seda, miks keeldus firma teenindamast üheksat Narva-lähedast maakonnaliini. Esimest korda räägiti sellest juba 2014. aastal. "Need ei ole rentaablid," kordas nüüdki linnapea, kes enne oma praegust ametit ka ise mõnda aega ASi Narva Bussiveod juhtis.

Mis puudutab suhteid töötajatega, siis kollektiivi üldkoosolek on Silver Peepmaa sõnul juba toimunud. "Inimestele selgitati, millised saavad olema võimalikud lahendused sündmuste edasise arengu eri variantide korral," ütles ta.

АSi Narva Bussiveod töötajate usaldusisik, bussijuht Aleksei Boglov rääkis Põhjarannikule, et tema algataski eelnimetatud koosoleku ning kutsus ettevõtte juhtkonda üles inimestega suhtlema. "Sest kuulujutud liikusid..." sõnas ta. Koosolekul tehti ametlikult teatavaks, et nende ettevõte ei vastanud varasemate aastate auditite ebarahuldavate tulemuste tõttu konkursi kvalifikatsioonitingimustele.

Boglov lisas kahetsusega, et nende ettevõte saaks peagi 55aastaseks, kuid linn ei suuda seda alles hoida.

"Kuulduste järgi olevat tegemist halva ettevõttega − pidevalt kõlavad mingid etteheited −, kuid mulle tundub, et paremat tööd, kui tehakse Narva Bussivedudes, ei ole ma veel kuskil näinud. Ja ka linnaelanikesse on ettevõte alati mõistvalt suhtunud: lisareisid, soodustused ja muu säärane − võimaluste piires oleme me kõike oma kodulinna heaks teinud," ütles ametiühinguliider.

Bussijuhid Atko pärast mures

Aleksei Boglov ütles Narva Bussivedudes ees ootavatest koondamistest rääkides, et bussijuhina on praegu raske tööd leida, seepärast loodavad inimesed, et uus vedaja annab neile tööd. Samas märkis ta, et konkursi võitnud Atko Bussiliinid ei ole end teistes linnades just parimast küljest näidanud [jutt on kollektiivisisestest töösuhetest, mitte osutatavate teenuste kvaliteedist].

"Nii palju kui mina tean, pole mujal Eestis probleeme olnud, Ida-Virumaal aga on bussijuhid pidevalt rahulolematud," rääkis Narva Bussivedude ametiühingu liider. "Mõned meie bussijuhid, kes juba varem koondati, töötavad Atkos ning kurdavad pidevalt. Kuid ma ei tea, võib-olla on viga nendes töötajates endis, et nad muudkui kaeblevad − teised ju töötavad, ja vist normaalselt…" täpsustas Boglov, et Atkot mustata ta ei soovi. "Inimestele antakse tööd − hea seegi!" lisas ta.

Ametiühingu andmetel on ASi Narva Bussiveod bussijuhtide kollektiivis (umbes 50 töötajat) palju pensionieelikuid, kellel võib olla üsna keeruline uuesti tööle saada.

"Loodame firma [uue vedaja] aususele: kas ta võtab tööle või mitte. Mina kui töötajate usaldusisik olen selle pärast väga mures," ütles Boglov.

АSi Atko Bussiliinid juhtkonnalt riigihanke tulemuste ja edasiste plaanide kohta Põhjarannikul kommentaari saada esialgu ei õnnestunud.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles