Teetööd pikendavad teekonda kümmekond minutit

Gerli Romanovitš
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jõhvi-Ereda tee ehitustööd pikendavad sõiduaega kuni kümme minutit, kuid töödega, mis liiklejaid häirivad, lubatakse valmis saada juba juunikuus. 

PEETER LILLEVÄLI
Jõhvi-Ereda tee ehitustööd pikendavad sõiduaega kuni kümme minutit, kuid töödega, mis liiklejaid häirivad, lubatakse valmis saada juba juunikuus. PEETER LILLEVÄLI Foto: Põhjarannik

Esmaspäeval algasid ehitustööd Jõhvi-Ereda teel, kus kuni asfalteerimistööde lõpuni tuleb arvestada kümmekond minutit pikema teekonnaga.  

Tööde käigus ehitatakse põhiteele uus kahekihiline asfaltbetoonkate kompleksstabiliseeritud alusel, mille laius saab olema kaheksa meetrit. Liiklusohutuse parandamiseks ehitatakse Jõhvi linna läbivale lõigule kuni linna piiril asuva viimase parempoolse mahasõiduteeni jalg- ja jalgrattatee ning linnalise liikluskeskkonna alguse rõhutamiseks rajatakse linna algusesse šikaan.

Kaua ei kesta 

Pärast freesimistöid jätkatakse uute aluste ehitamist. Esialgse plaani kohaselt jõutakse asfalteerimiseni juuni alguses ning juuni lõpuks lõpetatakse objektil ka haljastustööd. Maanteeameti ida regiooni ehitusvaldkonna juhi Anti Palmi sõnul tehakse töid nii, et pool teest on avatud. Seega ümbersõiduvajadust ei teki. "Intensiivsema töö perioodil peaks arvestama lisaajaga suurusjärgus 5-10 minutit," lisas ta. Ebamugav olukord ei kesta siiski kauem kui asfalteerimine. Liikluskorraldusvahendite paigaldamine ja haljastamine liiklejaid häirida ei tohiks.

Töid teeb AS TREV-2 Grupp, omanikujärelevalvet OÜ Lindvill. Tööde lepinguline maksumus on 1,2 miljonit eurot. Lõigu rekonstrueerimine lõpeb selle aasta septembris.

Ehitustööd hakkasid esmaspäevast ka Iisaku ja Tudulinna vahele jääval lõigul. Põhiteele ehitatakse seal uus ühekihiline asfaltbetoonkate. Kaevatakse ja puhastatakse külgkraave ning vahetatakse välja truubid. Ka seal tuleb arvestada pikema kohalesõiduajaga. Killustikaluse ehitamisest kuni asfaltbetoonkihi paigaldamiseni on töövõtjal võimalus liiklus sulgeda tavaliikluse veoautodele registrimassiga alates 3,5 t.

Kose teel alustatakse mais 

Narva-Jõesuu Hiiemetsa lõigul käivad ehitustööd juba märtsikuust. Seal ehitatakse põhiteele uus kahekihiline asfaltbetoonkate, mille laius saab olema 8 meetrit. Kaevatakse külgkraave, ehitatakse truupe. Meriküla männi ja 1944. a lahingutes langenute mälestussamba piirkonda ehitatakse kõnniteid.

Teetööde käigus ümbersõiduvajadust ette näha ei ole, kuid arvestada tuleb liikluspiirangutega vahetult töötsoonis ning ajal, mil tee on veel asfalteerimata. Tööd tuleb teha nii, et vähemalt üks sõidusuund on liiklejatele alati avatud. Vajaduse korral rakendatakse liikluse reguleerijaid või foore. Esimene kiht tuleb asfalteerida hiljemalt 45 päeva jooksul alates freesimise algusest.

Jõhvi-Kose tee ehitustööd algavad alles mai keskel. Teele ehitatakse uus killustikalus ja paigaldatakse uus asfaltbetoonkate, kahe kolmandiku tee ulatuses tehakse tasandusfreesimist. Ka seal ümbersõiduvajadust pole, sest üks sõidusuund jääb avatuks. Vajaduse korral reguleeritakse liiklust kas fooride või reguleerijaga.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles