Narva ja Narva-Jõesuu vaheline tasuta bussiliiklus tekitab sõitjates pahameelt

Ilja Smirnov
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kaheksa minutit enne nende fotode tegemist vuras üks samasugune 31. liini buss Narva südalinnas bussipeatusest mööda, esiklaasil silt "Kohti pole". Ka peagi saabunud lisabuss ei suutnud kõiki sõita soovijad ära mahutada ning kihutas samasuguse sildiga järgmistest peatustest mööda. See-eest on bussisõit tasuta...
ILJA SMIRNOV
Kaheksa minutit enne nende fotode tegemist vuras üks samasugune 31. liini buss Narva südalinnas bussipeatusest mööda, esiklaasil silt "Kohti pole". Ka peagi saabunud lisabuss ei suutnud kõiki sõita soovijad ära mahutada ning kihutas samasuguse sildiga järgmistest peatustest mööda. See-eest on bussisõit tasuta... ILJA SMIRNOV Foto: Põhjarannik

Kuumade ilmade saabumine on pannud proovile maakonna tasuta bussiliinid, eriti need, mis kulgevad Narva ja Narva-Jõesuu vahel.

Puhkajaid pilgeni täis tasuta bussid sõidavad peatustest ja seal ootavatest inimestest peatumata mööda. Juhid on sunnitud sättima bussi esiklaasile sildi lakoonilise kirjaga "Kohti pole".

Narva kohta, kust linlased Narva-Jõesuu randa suunduvad, on see tavaline nähtus.

Lisabusse ei jagu samuti

Liinil nr 31 Narva-Jõesuu − Narva käiku antavad lisabussid aitavad küll olukorda veidi leevendada, kuid needki täituvad inimestega peaaegu kohe. Peatuses seistes võib täheldada, et kui bussijuht satub olema mõistev inimene, siis võtab ta peale lubatust rohkem sõitjaid − ning nood sätivad end istuma isegi bussiuste juures olevatele trepiastmetele.

Üldiselt aga on olukord nii päikesest kuumaks köetud peatustes kui ka palavates ja umbsetes bussides tihtilugu pingeline.

"Ootan parem järgmist," sõnas Põhjaranniku ajakirjanikule üks Narva südalinnas asuvas bussipeatuses seisnud noormees ega hakanud bussi vaevu ära mahtunud naiste ja noorukitega võidu trügima.

Seejärel hakkas ta oma nutitelefonist pingsalt bussiplaani uurima. Lõpptulemusena ei osanud ta aga ikkagi vastata, millist bussi ta nüüd siis ootama jääb, kuna lähiajal mitte ühtegi kuurortlinna viivat bussi sõiduplaani järgi kavas ei olnud.

Maakonnaliinibusside ülerahvastatusest lõikavad kasu Narva piraattaksojuhid, kes kasseerivad ühe otsa eest Narva-Jõesuu lähimasse rannapiirkonda 10 eurot. See, kas liiklustihedal maanteel ulja juhiga riskides sõita või mitte, on igaühe enda valik...

Eriti kõvasti kannatavad maainimesed

Ida-Viru ühistranspordikeskuse peaspetsialist Valentina Lunina kinnitas, et olukord maakonnaliinil nr 31 Narva-Jõesuu ja Narva vahel on pingeline, kuid vedajal − ASil Sebe − õnnestub käiku anda lisabusse.

"Massiliselt on Narva linna elanikke, Narva-Jõesuu elanikud aga kannatavad selle tõttu, kuna neil on pärast tööd tipptunnil Narvast väga keeruline koju pääseda," märkis Lunina. Ta tuletas meelde, et tasuta maakonnaliinid pandi käiku eelkõige väikeste asulate elanike mugavust silmas pidades, lõpptulemusena aga võidavad sellest hoopis suurlinnade elanikud.

Väga palju sõitjaid on ka liinil 904 Narva − Sillamäe. "Sillamäelt lähevad liinile täis kiilutud bussid ning valdade elanikud lihtsalt ei mahu enam peale," märkis Lunina.

Tema sõnul käivad Ida-Viru ühistranspordikeskuse spetsialistid nendel palavatel päevadel toimuvat isiklikult hindamas ja uurimas.

"Sõitjaid on palju mitte ainult laupäeviti ja pühapäeviti, vaid ka argipäevadel, sealhulgas lapsevankritega emad ja invaliidid. Bussides on vankri paigutamiseks spetsiaalne koht, kuid praegu tahavad kõik tasuta sõita − ning selle tõttu kannatab käitumiskultuur. Inimesed tahavad tasuta sõita ning meie ei saa siin midagi teha," sõnas Lunina.

Vedajad annavad endast parima

Kujunenud olukorras tõi Valentina Lunina esile sõitjaid vedavate ettevõtete ja bussijuhtide usinuse.

"Annaks jumal bussijuhtidele kannatust ja jõudu! Kujutage ette: sõitjad saavad kohale ning lähevad ujuma ja päevitama, bussijuht aga peab kogu vahetuse pilgeni täis bussis tööd rügama ning peale selle veel sõitjate mitmesuguseid kommentaare taluma. Meil on väga hea meel, et vedaja teeb omalt poolt kõik võimaliku."

Samas rõhutas Lunina, et maakonnaliinid ei suuda nii või teisiti kohale toimetada kõiki neid linnaelanikke, kes seda soovivad.

"Minu arvates oleks kõigile parem ja mugavam, kui Ida-Virumaal oleks tasuta kogu ühistransport, sest tegemist on geograafiliselt keerulise regiooniga," sõnas transpordispetsialist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles