Kohtla-Järve tahab muuta linnaliinid tasuta maakonnaliinideks

Erik Gamzejev
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kohtla-Järve volikogu soovib, et linnaliinid, mida linnaeelarvest doteeritakse praegu ligemale 800 000 euroga, muutuksid tasuta maakonnaliinideks, mida rahastataks riigieelarvest. 

MATTI KÄMÄRÄ
Kohtla-Järve volikogu soovib, et linnaliinid, mida linnaeelarvest doteeritakse praegu ligemale 800 000 euroga, muutuksid tasuta maakonnaliinideks, mida rahastataks riigieelarvest. MATTI KÄMÄRÄ Foto: Põhjarannik

Kohtla-Järve volikogu tegi eile vabariigi valitsusele ühistranspordiseaduse muutmise ettepaneku, mis teeks praegustest tasulistest linnaliinidest tasuta maakonnaliinid.

Kohtla-Järve volikogu ettepaneku kohaselt ei tohiks valla- või linnaliiniks lugeda bussiliini, mille marsruut läbib vähemalt kolme omavalitsuse territooriumi. Praegu sõidavad Kohtla-Järve linnaliinide bussid ka läbi Jõhvi ja Toila valla.

Eelnõu seletuskirjas märkis Kohtla-Järve linnavalitsuse ühistranspordi spetsialist Andrei Poludetkin, et väljakujunenud praktika näitab, et praegu on linna- ja maakonnaliinide eristamise kriteeriumid liiga abstraktsed ja tekitavad vaidlusi.

Kohtla-Järve linnaliinide ja Ida-Viru maakonnaliinide eristamine on tema hinnangul praegu eriti aktuaalne, kuna  siin piirkonnas kattuvad tasuliste linnaliinide ja tasuta maakonnaliinide marsruudid olulisel määral ja osal liinidel asuvad peatused eri omavalitsustes.

Kohtla-Järve abilinnapea Deniss Veršinin ütles, et juhul, kui riigikogu selle seaduseparanduse teeb, siis on loogiline, et senistel Kohtla-Järve linnaliinidel saab sõita tasuta nagu alates 1. juulist kõigil maakonnaliinidel. "See oleks võrdne kohtlemine," sõnas ta.

Praegu maksab Kohtla-Järve linn oma eelarvest linnaliinide teenuse osutajale Veršinini sõnul ligemale 800 000 eurot aastas. Lisaks eraldab riik 160 00 eurot. Seadusemuudatuse korral peaks kogu raha ehk lisaks ligemale miljonieurosele dotatsioonile ka saamata jäävat piletitulu hakkama bussifirmadele maksma riik.

Veršinini sõnul on pärast seda, kui Kohtla-Järvet läbivatel maakonnaliinidel muutus sõit priiks, Kohtla-Järve linnaliinide piletitulu vähenenud ligikaudu 20 protsenti. "Meie järgmine küsimus ongi, kes selle vahe peaks katma," sõnas ta.

Kohtla-Järvet läbivad tasuta maakonnaliinid on ülerahvastatud ja seetõttu kannatavad kõige rohkem linnalähedaste piirkondade inimesed, kes ei mahu sageli bussidesse, et linnast töölt koju sõita.

Kohtla-Järve võimud proovivad Veršinini sõnul tõestada, et Kohtla-Järve linnaliinide muutmine maakonnaliinideks on õige ja vajalik. "Ma eriti ei usu, et meie ettepanek toetust leiab, kuna  riigile tähendab see lisakulu. Aga elame, näeme," sõnas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles