Sillamäe sadam ostis uhiuue veduri

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Uus punane vedur läks sadamale maksma kaks miljonit eurot, ent peaks kestma vähemalt pool sajandit.
Uus punane vedur läks sadamale maksma kaks miljonit eurot, ent peaks kestma vähemalt pool sajandit. Foto: Matti Kämärä

Sillamäe sadam ostis oma raudteejaamale kaks miljonit eurot maksva uhiuue manööverveduri, et tulla toime kasvavate kaubamahtude käitlemisega.

Sillamäe sadama juhatuse liikme Margus Vähi sõnul on kaubamahud viimastel aastatel kasvanud. "Seoses sellega ei tule me enam kolme olemasoleva veduriga toime. Tuli juurde osta ja kui järgmise aasta lõpus valmib konteinerterminal, läheb ühte veel tarvis. Et mitte piirata sadama arengut, peab raudteejaamas olema piisavalt lokomotiive ja raudteeharusid," sõnas Vähi.

Uue pidamine odavam

Kui praegu on Sillamäe sadama jaamas kaheksa raudteeharu, siis aasta lõpuks valmib veel kaks ja järgmisel aastal neli.

Vähi sõnul pakuti sadamale ka kasutatud ja remonditud vedureid. "Põhimõtteliselt oleks saanud ka sellistega tööd teha, ent vanad on vanad - nad ei vasta enam Euroopa Liidu nõuetele ja lisaks on suured nii nende hooldus-, remondi- kui kütusekulud," põhjendas ta, miks oli mõistlik eelistada kaks miljonit eurot maksma läinud uue veduri ostu.

Sadama nõukogu esimees Tiit Vähi märkis, et uue veduri tulek Sillamäele on tähelepanuväärne sündmus kogu Eesti jaoks, sest viimase 25 aasta jooksul ei ole siin riigis kasutusele võetud ühtegi uut lokomotiivi. "Vanade vedurite remontimine võib iseenesest olla väga huvitav töö, aga see muutub väga kalliks," sõnas ta.

Rahvusvaheline töö

Sillamäe sadam ostis veduri Venemaa raudteeveeremi ja masinaehitusfirmalt TransMashHolding, millel on üle 53 000 töötaja. Margus Vähi sõnul pandi vedur kokku kontserni Leedu tütarfirma Vilniuse depoos, alusvanker on valminud Venemaal Brjanski tehases, Caterpillari mootor Saksamaa Zeppelini tehases ja paljud automaatikaseadmed pärinevad Tšehhist.

TransMashHoldingu kommertsdirektor Šuhrat Mahmudov ütles, et Sillamäe sadam ei saanud mitte seeriamasinat, vaid see pandi kokku vastavalt tellija vajadustele. "Tegu on uue põlvkonna masinaga, mis kestab vähemalt 50 aastat," sõnas Mahmudov, märkides, et sõltuvalt töörežiimist kulutab ta kütust 30-40 protsenti vähem kui vanad analoogsed manöövervedurid.

Tiit Vähi sõnul on Sillamäe sadama kaubamaht kasvanud viimasel ajal miljoni tonni võrra aastas ja ulatub tänavu üle nelja miljoni tonni. "Oleme tõusnud kaubamahtude poolest Baltikumi sadamatest viiendale kohale, olles möödunud Liepajast ja Kaliningradist," ütles Vähi, lisades, et märkimisväärne kasv peaks toimuma järgmisel aastal, mil Alexela vedelkütuste terminalis valmivad lisamahutid ja ka mitmed teised terminalid näevad ette kaubamahtude suurenemist.

Märksõnad

Tagasi üles