Kaupmehed meelitavad ostjaid pidude ja igasuguste trikkidega

Gerli Romanovitš
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jõhvi Tsentraal katsetas eile öösel esimest korda, kui altid on inimesed sisseoste tegema eriürituste ajal.
Jõhvi Tsentraal katsetas eile öösel esimest korda, kui altid on inimesed sisseoste tegema eriürituste ajal. Foto: Peeter Lilleväli

Fama keskus korraldas eile viiendat aastat järjest oma imede ööd, kus lisaks allahindlustele pakutakse inimestele muinasjutulist hõngu koos ajalooliste tegelastega, samal ajal kui Jõhvis kutsus Tsentraal esimest korda inimesi öösel sisseoste tegema.

Mujal nii tavaliseks saanud ostuööd ning kaubanduskeskuste kaasalöömine meelelahutusürituste korraldamisel on esimest korda jõudnud ka Jõhvi - Tsentraal korraldas esimest korda maakonnakeskuses öömüügi, kus kauplused olid avatud kella 23ni õhtul ning inimesi meelitati kohale Birgit Õigemeele kontserdi ja tavapärasest suuremate allahindlustega.

Loovad muinasjuttu

"Öömüügi eesmärk on pakkuda klientidele soodsaid võimalusi vahetult enne jõule ostud sooritada. Jõhvis ei ole pikka aega toimunud selles formaadis kampaaniat, mis mujal Eestis on suhteliselt levinud. Seega oleme keskuses ka ise ootaval seisukohal, kuidas öömüük kui sündmus klientide poolt vastu võetakse," ütles Jõhvi Tsentraali turundustugi Andre Poopuu.

Kui Jõhvi katsetab öömüüki esimest korda, siis Narva kogemused selliste ürituste läbiviimisel on oluliselt pikemad - Fama keskus korraldab oma imede ööd, kus sisseoste saab teha keskööni ning kus kaunistatud majas liiguvad ringi ajaloolistes riietes inimesed, juba viiendat aastat järjest.

"Me teeme kõik, et meie klientidel oleks mugav, hubane ja hea," ütles Fama keskuse turundusjuht Nadežda Lazareva, kelle sõnul on jõuluperiood poes teistsugune kui tavaliselt. Lisaks imede ööle käivad seal kuni aasta lõpuni ringi jõuluvana ja Lumehelbeke, kes lahutavad ostjate meelt ning kellele lapsed saavad väikese meelehea eest oma luuletusi lugeda. "Meie eesmärk on see, et kui inimene poodi satub, siis tuleks ta nagu muinasjuttu - teistmoodi ja kaunistatud majja," lisas ta.

Allahindluskampaaniad on ka Jõhvi kaubakeskuses. Ostuööga vähemalt sel korral seal kaasa ei minda. Võimalik, et seda tehakse järgmisel aastal, kui on näha, et sellise asja korraldamine Jõhvis end ära tasub ning inimestes huvi tekitab. "Oleme küll püüdnud meie kauplusi sellise üritusega kaasa tõmmata, kuid isegi 10- ja 20protsendist allahindlust on keeruline välja kaubelda," ütles Jõhvi kaubakeskuse haldusjuht Mihkel Simoniš, kelle sõnul on Jewel ja Tsentraalil, kus enam kauplusi väljastpoolt, seda kergem teha kui kaubakeskusel, kus toimetavad peamiselt Ida-Virumaa taustaga kaupmehed.

Konkureerivad Tallinna ja Tartuga

Hoolimata tehtavatest allahindlustest, peavad kohalikud kaupmehed ostjate eest võitlema mitte ainult teineteisega, vaid ka Tallinna ja Tartu kaubanduskeskustega, kus kaupluste hulk ja kaubavalik kordades suurem.

"Ka mina eelistasin varem teha sisseoste pigem Tallinnas. Vajasin ühe kostüümi juurde kingi, milleks ma käisin läbi mitu Tallinna kaubanduskeskust, enne kui õige asja sain. Aga seal on vähemalt võimalik valida," tunnistas Simoniš, et loomulikult kisub suurem kaubavalik kliente ära. "Seal on valik suurem kui kahe Virumaa peale kokku," lausus ta, lisades, et eelistab teha oste päevasel ajal ja nädala sees, et puhkepäevi kaupluses käimisele mitte kulutada.

Lisaks kahele suuremale linnale käivad inimesed Jõhvi asemel sisseoste tegemas kas Rakveres või Narvas, samal ajal kui Narva inimesed käivad kaupa uudistamas hoopis Jõhvis. "Meil käiakse ka Tallinnast ja Rakverest, aga ka Venemaalt," ütles Nadežda Lazareva, et Fama ei kurda eriti selle üle, et kliendid sisseoste kusagile mujale tegema läheksid.

"Usume, et Tallinna ja Tartu piirkonna kaubanduskeskused ei meelita inimesi niivõrd, kuivõrd Jõhvi lähipiirkonna linnade keskused, nagu Rakvere ja Narva. Väiksemates maakonnakeskustes tuleb arvestada, et inimesed liiguvad maakondade vahel ringi ning mõnes kaubavalikus on ühed keskused tugevama kui teised ja vastupidi," tõdes Andre Poopuu.

Isegi kui kliendid kipuvad raha maakonnast välja viima, on jõulud ja jaanipäev aeg, mil igal kaupmehel hästi läheb. "Ehkki üldine sisseostude tegemine on langenud, kuna inimesed hoiavad pärast majanduses toimunut raha paremini, jätkub jõulude ajal kliente kõigile," ütles Mihkel Simoniš.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles