Ida-Viru suveniiriks valiti põlevkivišokolaad

Sirle Sommer-Kalda
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Põlevkivišokolaad Pruun Kuld vastab igati Ida-Virumaa turismikontseptsioonile E3 - Elamus Ehedast Energiast. Elamus - samasugust maitset pole mujalt võimalik osta; Ehe - tegu on käsitööna valmistatud maiusega; Energia - šokolaad annab (vaimu)energiat. "Seesama kontseptsioon töötab kenasti ka huumorivõtmes: šokolaad on keemiavaba, kuid sisaldab järgmiseid E-aineid: Elamust, Ehedust, Energiat!" ütles töö autor Ene Raudar.
Põlevkivišokolaad Pruun Kuld vastab igati Ida-Virumaa turismikontseptsioonile E3 - Elamus Ehedast Energiast. Elamus - samasugust maitset pole mujalt võimalik osta; Ehe - tegu on käsitööna valmistatud maiusega; Energia - šokolaad annab (vaimu)energiat. "Seesama kontseptsioon töötab kenasti ka huumorivõtmes: šokolaad on keemiavaba, kuid sisaldab järgmiseid E-aineid: Elamust, Ehedust, Energiat!" ütles töö autor Ene Raudar. Foto: Peeter Lilleväli

Ida-Virumaa suveniiriotsingud andsid saagiks põlevkivišokolaadi, harupesa, ökoseebi ja palju muud, mis ei jääks selle ostjal "tolmu koguma", vaid leiaks praktilist kasutust.

"Põlevkivišokolaad sai ülekaaluka toetuse just praktilise väärtuse tõttu. Selles on ka huumorit ning meie ajalugu ja tänapäev on hästi kokku pandud," kommenteeris žürii esimees, Jõhvi kontserdimaja direktor Piia Tamm.

Taruvaiku ja vahvlipuru sisaldava maiuse idee autor on Ene Raudar MTÜst Kultuuriveski. "Naljakas on see, et suveniirikonkursi auhinnad antakse üle turismimessil "Tourest" ja seal ma sellele mõttele kolm aastat tagasi tulin. Sattusin vestlusringi maavanema ja Kõlleste Kommimeistrite müügijuhiga. Pakkusin maavanemale, et annan talle hea kingiidee - põlevkivišokolaadi. Tookord jäi see sinnapaika. Kui lugesin suveniirikonkursist, mõtlesin, et teen siis ise selle asja ära."

Raudar tellis šokolaadiümbrise kujunduse sõber Marek Lillemaalt. Sisu valmis sealsamas Lõuna-Eesti väikefirmas Kõlleste Kommimeistrid, mille põhiartiklid on mesindussaaduste sisaldusega maiustused. Šokolaad, mis kannab põlevkivi rahvapärast nimetust Pruun Kuld, meenutab välimuseltki kullakangi.

Päike ja põlevkivi

Šokolaad sisaldub ka konkursil kolmanda koha saavutanud Spa ökoseebis, mille komponentideks on veel Pühtitsa nunnakloostri püha allika vesi ja ökoporgandimahl. Kergelt pruunistava šokolaadi-porgandiseebi inspiratsioon tuli päikesest ja põlevkivist ning selle esitanud väike Ida-Viru maaettevõte OÜ Green Souplin lubab, et see jääb meenutama suvist kuldset päevitust ja spaanaudinguid.

Žüriis osalenud disainivaldkonna asjatundja Anne-Liis Leht stuudiost Annkris-Glass märkis, et tema jaoks eristusid konkursile laekunud 23 tööst just kaks toodet - põlevkivišokolaad ja Spa ökoseep. "Mõlemad tooted olid lõpuni viimistletud. Nad on praktilised, paljudes kohtades müüdavad ja kindlasti külalistele meelepärased."

Positiivse üllatuse valmistas disainerile Linda Mägi harupesa idee. Et elektriliinid saavad alguse Ida-Virumaalt Narva külje alt ning suunduvad mitme ilmakaare poole, kus jälle hargnevad ja hargnevad, siis teisele kohale tulnud töö sümboliseerib just elektrienergia jagamist. Samal ajal on Jõhvi kihelkonna vöömustri ja kõrgepinge elektriskeemi kokkumiksitud mustriga harupesa praktiline tarbeese, mis kulub ära igas majapidamises.

"Selle töö müügil saab kõige suuremaks argumendiks lugu ja pakend. Viis, kuidas toodet presenteeritakse, on ülioluline," leidis Leht.

Olgu praktiline ja vaimukas

Piia Tamme sõnul võib meenekonkurssi lugeda kordaläinuks. "Seekord otsisime suveniiri, mida saaks kasutusele võtta turismiinfokeskuses ja turismiettevõtetes ning mis oleks praktiline, lihtne ja vaimukas." Žürii arvestas ka seda, et meene mahuks kenasti reisikohvrisse. Näiteks öölamp, mis võitis publiku hääletuse, on kaasa ostmiseks liiga raske ning Jõhvi kihelkonna seelikutriibuga ääristatud lapitekk liialt suur.

"Oluline on see, et jätkame koostööd disainikeskusega ja parimad saavad näpunäiteid, kuidas toodet parandada, et see leiaks laiemalt kasutamist," märkis Tamm, kelle hinnangul võiks konkurssi korraldada üle aasta. "Tore on näha, et regioon on nii palju arenenud - see juba toodab uusi mõtteid."

Jõhvi turismiinfokeskuse infokonsultant Kristina Ernits rõõmustas, et konkursile esitati töid, mida saab infokeskusse kohe müüki võtta. "On ka selliseid tooteid, mida saab edasi arendada ja mida võiksid vahendada meie maakonna turismiettevõtjad. Näiteks nukk "Kaevuri tüdruk" sobiks põlevkivimuuseumisse ja kaevandusparki-muuseumisse, seep spaadesse, šokolaadi ja kandekotti saab müüa kõikjal."

Konkursi "Ida-Viru suveniir" korraldas Ida-Viru ettevõtluskeskus koostöös maavalitsuse, Ida-Virumaa omavalitsusliidu, ASi PR Põhjarannik ja Ida-Virumaa turismiklastriga.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles