Viadukti ehitus muudab põhjalikult kesklinna liiklust

Peeter Lilleväli
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uue liiklusskeemi ladusamaks toimimiseks paigaldatakse praegu kümnete kaupa uusi ajutisi liiklusmärke, mida autojuhtidel tasuks hoolega jälgida.
Uue liiklusskeemi ladusamaks toimimiseks paigaldatakse praegu kümnete kaupa uusi ajutisi liiklusmärke, mida autojuhtidel tasuks hoolega jälgida. Foto: Peeter Lilleväli

Sellel nädalal muutub Jõhvis viadukti ja liiklussõlme ehitamise tõttu oluliselt liiklusskeem ning mälu järgi sõitmise asemel peaksid kõik roolis olijad hoolega liiklusmärke jälgima, hoiatavad liikluskorraldajad.

Sellel nädalal suletakse mahasõit SEB Panga juures ning need autojuhid, kes siiani seda pööret on kasutanud, jõudmaks Narva maanteele või mujale sinna suunda, peavad senise parempöörde asemel hoopis vasakpöörde tegema ja sõitma viadukti alt läbi, nagu varem Kohtla-Järve poolt tulijad tegid. Otse Tallinna poole minejad aga reastuvad ümber praegusele vastassuunavööndile.

Algab ringtee ehitus

"Teelõik suletakse, et välja ehitada pool viadukti otsa kavandatud ringristmikust. Kui sügisel viadukti üks pool valmib, saame liikluse sujuvalt uuele lõigule suunata ja hakata välja ehitama teist poolt," ütles Jõhvi liiklussõlme ehituse projektijuht Argo Kotsar. Praegu tehakse selleks ettevalmistusi ja kõrvaldatakse seniseid ohutussaari, et vasakpööre oleks mikrorajooni poolt tulijatele sujuv ja ohutu. Kohtla-Järve poolt tulijatele tähendab see seda, et nad ei asu enam peateel, vaid peavad vasakpöörde tegijad läbi laskma. Samuti on nende kasutada vaid üks sõidurada. "Selline lahendus on paratamatu, et vana viadukti mitte üle koormata ja ummikuid mitte tekitada," rääkis Kotsar.

"Kindlasti tähendab muutus liiklusskeemis inimestele alguses ebamugavusi, kuid kahjuks ei ole paremat ja odavamat lahendust, kuidas transpordisõlme ehitus ning igapäevane liiklus korraga kitsukesse Jõhvi kesklinna ära mahutada. Suuri probleeme ei tohiks siiski tekkida, kuna ees on suvi ja puhkuste aeg ning autosid liigub vähem ja samas ei ole ka ümbersõidud pikad," ütles Jõhvi abivallavanem Eduard Rae.

Pargi-Kaare tänava ühendus katkeb

Juuni alguses, kui valmib ümbersõit läbi staadioniesise ja viadukti alt ümber garaažide Kaare tänavale, algab teisel pool viadukti samuti suur ringristmiku ehitus. "Ehitame nii-öelda pikuti poole kaupa. Lepingu järgi peame ühe poole valmis saama ja liikluseks avama käesoleva aasta 16. oktoobriks. Praegu oleme kenasti graafikus. Seejärel ehitame 2013. aasta sügiseks peegelpildina valmis teise poole," ütles objektijuht Raido Kaimer.

Paratamatult on seni, kuni viadukti ehitatakse, läbi Jõhvi ebamugav sõita ning seetõttu paigaldatakse liikluskorraldusvahendeid ka linna viivatele maanteedele, et need, kes läbi Jõhvi kesklinna näiteks Narva-Tallinna ja Tartu-Jõhvi maanteele tahavad jõuda, saaksid valida linnast ümber mineva marsruudi, kui neil Jõhvi sisse põigata pole vaja. "Ka moodustavad suure osa igapäevasest koormusest Iidla ja Kohtla-Järve vahel sõitjad, kes võiksid samuti Tammiku liiklussõlmes kasutada sama teed, nagu veoautod on seda kohustatud tegema," rääkis Kaimer.

Kuigi liiklussõlme ehitus tekitab liiklejaile ebamugavusi, palub vallavalitsus juhtidel varuda kannatust. "Autojuhid on siiamaani aru saanud ja ma arvan, et saavad ka edaspidi, et keegi ei loo ebamugavusi kiusu pärast, vaid see on vajalik selleks, et tulevikus oleks mugavam liigelda," lausus Eduard Rae.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles