Sillamäe ja Ust-Luuga vahel hakkab käima parvlaev

Erik Gamzejev
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ust-Luuga ja Sillamäe vahel hakkab sõitma kuni tänavuse augustini Tallinkile kuulunud laev Kapella, mis sõitis peamiselt Paldiski ja Rootsi sadama Kapellskäri vahel.
Ust-Luuga ja Sillamäe vahel hakkab sõitma kuni tänavuse augustini Tallinkile kuulunud laev Kapella, mis sõitis peamiselt Paldiski ja Rootsi sadama Kapellskäri vahel. Foto: SCANPIX

17. septembril kavatseb Venemaa laevafirma St. Peter Line avada igapäevase laevaliikluse Ust-Luuga ja Sillamäe sadamate vahel, mis on mõeldud eelkõige veoautode veoks, et muuta lühemaks aega, mis kulub Eesti-Venemaa piiri ületuseks.  

Uue laevaliini peamine äriidee on vähendada suurte veokite ooteaega piiril, kuna sadamates toimub piiriületus kiiremini kui Narva-Ivangorodi piiripunktis.

Kaheksa tunniga üle piiri

Portaal Euromag edastas laevafirma peadirektori Igor Gluhhovi sõnad, et kuigi Ust-Luuga ja Sillamäe vahel käima hakkaval parvlaeval on ka kohad reisijatele, on see esmajoones mõeldud veoautodele. Laevasõit kestab neli tundi, nii peale- kui ka mahalaadimiseks kaks tundi. Kuigi seegi on suhteliselt pikk aega, leidub tema hinnangul liinile kliente, sest Eesti-Vene piiril ei ole siiani õnnestunud veokite järjekordade probleemi lahendada.  

"Narva jõe sild on tõeline pudelikael, seetõttu on sellel liinil praegusel hetkel perspektiivi," märkis Gluhhov, lisades, et vaatamata piiril toimivale elektroonilisele  järjekorrale on piiriületuste graafik broneeritud pikalt ette ja see takistab äri teha. 

Elektoonilise piiriületussüsteemi GoSwift eileõhtustel andmetel oli Narva maanteepiiripunktis veokite piiriületuse ooteaeg 23 tundi. Piiripunkti keskmine läbilaskevõime on viimastel päevadel olnud 80-90 veoautot.  

St. Peter Line on seni tuntud Soome lahel kurseeriva kaks kuni 2000 inimest mahutava kruusilaevaga, mis peatuvad Sankt-Peterburgi, Helsingi, Stockholmi ja Tallinna sadamates.

Sadam vastuvõtuks valmis

Sillamäe sadama nõukogu liige Tiit Vähi, kes kaks aastat tagasi käis välja mõtte avada regulaarne laevaliin Sillamäe - Ust-Luuga ja Kotka sadamate vahel, kinnitas plaani avada regulaarne laevaliin. "Sadam armastab laevu," sõnas Vähi filosoofiliselt, kuid ei soovinud üksikasjadest palju rääkida. "Ootame enne ära, kui laev käima hakkab. Sadam on omalt poolt tingimused esitanud ja need sobisid laevafirmale. Oleme teavitanud ka tolli ja piirivalvet ning sadam on laeva vastuvõtmiseks valmis," sõnas ta. 

Vastates küsimusele, milliseks võib kujuneda 17. septembril avatava laevaliini elujõud, ütles Vähi, et tema meelest on see puhtalt ajaküsimus, millal regulaarsed laevaliinid Soome lahe idaosas olevate Eesti, Venemaa ja Soome sadamate vahel tegutsema hakkavad.  

Transpordifirma Narva Auto tegevjuht Nikolai Burdakov ütles, et see, kas tema firma veoautod parvlaevale lähevad, oleneb hinnast. "Aeg on muidugi ka tähtis, aga transpordiäris ei ole marginaalid praegu märkimisvääselt suured ja seepärast loevad kõik väga hoolega raha. Kui hind tuleb liialt kõrge, siis vaevalt, et hakkame parvlaevaga veoautosid vedama," sõnas ta. 

Vähi sõnul hakkab Ust-Luuga ja Sillamäe vahel pärast renoveerimist sõitma kuni tänavuse aasta augustini Tallinkile kuulunud parvlaev, mis kandis nime Kapella. See 1974. aastal Norras ehitatud  parvlaev sõitis alates 1997. aastast peamiselt Paldiski ja Rootsi sadama Kapellskäri vahelisel liinil.  Tänavu suvel kurseeris ta veel lühikest aega Tallinna ja Helsingi Vuosaari sadamate vahel. 3. augustil teatas Tallink Grupp börsile, et sõlmis Kapella müügiks kokkuleppe firmaga Reklon Holding Ltd.

110 meetrit pikas laevas on 200 kajutit ja ruumi 40 veoautole. 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles