Ida-Viru tarbijate huve hakatakse paremini kaitsma

Sirle Sommer-Kalda
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti tarbijate suuremaid peavalusid on seotud jalatsite kvaliteediga, millest veidi rohkem tekitab probleeme internetikaubandus. Viimased andmed pärinevad augustist, kui tarbijakaitseamet sai kokku 3428 tarbijate pöördumist: 239 seoses internetikaubandusega, 154 pöördumist puudutasid jalatseid ning 127 korral kaevati turismiteenuste üle. Pilt on illustratiivne ega ole kaebustega seotud.
Eesti tarbijate suuremaid peavalusid on seotud jalatsite kvaliteediga, millest veidi rohkem tekitab probleeme internetikaubandus. Viimased andmed pärinevad augustist, kui tarbijakaitseamet sai kokku 3428 tarbijate pöördumist: 239 seoses internetikaubandusega, 154 pöördumist puudutasid jalatseid ning 127 korral kaevati turismiteenuste üle. Pilt on illustratiivne ega ole kaebustega seotud. Foto: Peeter Lilleväli

Tarbijakaitseamet otsib kirde regiooni kahte peainspektorit, mis toob muu hulgas kaasa senisest tihedama kontrolli Ida-Virumaa kauplustes ja teenindusasutustes.

Tarbijakaitseamet värbab konkursiga turujärelevalve osakonda asukohaga Jõhvi kahte peainspektorit, kelle peamisteks tööülesanneteks on järelevalve kaupade ja teenuste müüginõuete täitmise üle, tarbijate kaebuste lahendamine, nende nõustamine ja vastuvõtt.

Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski selgitas, et olemasolev peainspektor Jõhvis jätkab tööd ja lisaks temale otsitakse kahte uut inimest. Kolmeliikmeline meeskond hakkab tegutsema terves kirde regioonis, mis hõlmab Ida- ja Lääne-Virumaad ning Jõgevamaad. Meeskonnad varustatakse transpordivahendite ning muu vajalikuga, mis võimaldab kõikjal regioonis kiiret tegutsemist.

Ametnike juurdepalkamine on osa tarbijakaitseameti töökorralduse muutmisest sel sügistalvel, mille eesmärk on laiendada tarbijate ja ettevõtjate nõustamist ning tõhustada järelevalvet.

Kaitse ühtlustub

"Ameti töökorralduse muutmisega ühtlustame tarbijate majanduslike huvide kaitset, tõstame järelevalve operatiivsust ning laiendame nõustamisteenuse kättesaadavust," selgitas tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste. Ümberkorralduste tulemusel peaksid tarbijakaitseameti inspektorid senisest sagedamini hakkama kontrollima ka Ida-Virumaa kauplusi ja teenindusasutusi.

Lisaks soovitakse tarbijate nõustamist laiendada väljapoole Jõhvit ja Sillamäed. Sooniste sõnul toimusid suvel kohtumised mitme omavalitsuse esindajaga, kes avaldasid valmisolekut toetada oma piirkonnas tarbijakaitsealast nõustamistegevust. Statsionaarseid kontoreid ei plaani tarbijakaitseamet Narva ja Kohtla-Järvele luua; nõustamine toimuks pigem eelregistreerimisega ja vastavalt vajadustele omavalitsuse ruumides.

Vajadust jõulisemalt Ida-Virumaal tegutseda näitas Eesti konjunktuuriinstituudilt mullu tellitud uuring, mis näitas, et 48 protsenti Kirde-Eesti elanikest ei tea oma tarbijaõigusi, 53 protsenti ütleb, et müüjad ei oska vastata nende küsimustele ning 41 protsenti leiab, et ka kauplejad ei ole kursis tarbijate õigustega.

"Tõsi, Eestis pole piirkonda, kus kõik inimesed teaksid ja kõik ettevõtjad austaksid tarbijaõigusi, kuid Kirde-Eesti tulemused olid antud küsitluses keskmisest kehvemad," kommenteeris Sooniste.

Segadus kaebuste esitamisega

Tarbijakaitseamet peab oluliseks ka ettevõtjate harimist. Ida-Viru ettevõtjatele korraldatakse lähiajal kaks koolituspäeva: 29. oktoobril Jõhvis ja 13. novembril Narvas. Eelregistreerimisega ja venekeelse sünkroontõlkega koolitustel keskendutakse pretensiooni esitamise õiguse, müügigarantii ning e-kaubandusega seotud teemadele.

Sooniste nentis, et pretensiooni esitamise õigus on tarbija üks põhiõigustest ning see tähendab ettevõtjale, et ta peab vastu võtma oma kliendi kaebuse ning olema kahe aasta jooksul valmis parandama, asendama või tagasi ostma kliendile müüdud puudusega toote.

Tarbijakaitseameti inspektorite kontrollostud on näidanud, et ligi pooled kauplustest annavad ostjatele kaebuse esitamise kohta eksitavat infot. "Ikka veel leidub kauplusi ja müüjaid, kus kliendile öeldakse, et ta saab kaebust esitada vaid ühe nädala ning et rõivaste-jalatsite lukkudele ja iludetailidele pretensiooni esitamise õigus üldse ei kehti," rääkis Sooniste.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles