Linnaliinidel tekkis kaos

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Novembrist liinile tulnud uute mugavate busside üle ei lasknud rõõmu tunda närviline õhkkond.
Novembrist liinile tulnud uute mugavate busside üle ei lasknud rõõmu tunda närviline õhkkond. Foto: Peeter Lilleväli

Bussifirma ATKO Liinid ja Kohtla-Järve linnavalitsuse transpordispetsialisti telefonid olid reedel sõitjate arvukatest kõnedest punased. Uue vedaja esimene tööpäev uue sõiduplaani järgi põhjustas omajagu segadust ja meelepaha. 

Novembrist hakkas Kohtla-Järve bussiliine teenindama uus vedaja - ATKO Liinid. Sõitjad, kes endise vedaja vanades bussides olid küllalt vatti saanud,  ootasid seda juba ammu. Ent mugavatest bussidest ei lasknud eile rõõmu tunda närviline õhkkond.

Sõitjad helistasid ka toimetusse, nördides, et bussid on ülerahvastatud, väljumisi on vähe, sõiduplaanist ei peeta kinni.

Kes on süüdi?

ATKO Liinide volitatud esindaja Aleks Avikainen tunnistab, et hommikul oli olukord tõepoolest ärev. Tema arvates oli tohuvabohu peamine põhjus, et paljud ei teadnud busside uut sõiduplaani. "Kuigi sellega oli võimalik juba ammu tutvuda, siis, nagu näha, ei ole see veel sõitjateni jõudnud," märkis ta. "Päeva jooksul pinge langes ning ma arvan, et puhkepäevadel viivad kõik end sõiduplaaniga kurssi."

Sõiduplaan on väljas kõigis peatustes, linna kodulehel www.kohtla-jarve.ee, ATKO Liinide internetilehel viitega saidile www.peatus.ee, kus on ära toodud kõik Kohtla-Järve linnaliinide peatused ja busside saabumise aeg.

Kohtla-Järve linnavalitsuse transpordispetsialisti Andrei Poludetkini arvates ei piirdu aga asi vaid sellega, et inimesed ei tea uut sõiduplaani. "Täna nägime selle nõrku külgi, millega tuleb tööd teha," tunnistas ta. "Esmaspäevast paneme tõenäoliselt hommikuti lisabussid käima."

"Emotsioonid keevad sõitjatel täna üle, mis on ka arusaadav, kuna muudatusi on üksjagu. Kõike pole võimalik prognoosida, kuigi me püüdsime arvesse võtta kõigi sõitjate huve," räägib aselinnapea Viktoria Tsventarnaja. "Sõiduplaani praegune variant ei ole lõplik, teeme sellesse korrektiive. Uut on raske nii juurutada, et kõik töötaks kohe kui kellavärk, kuid me peame edasi minema ning ma arvan, et peagi emotsioonid taanduvad, kõik arusaamatused leiavad lahenduse ning kõigil on meeldiv sõita uute, tänapäevaste bussidega."

Telliti eribussid 

Kontserni VKG ja teiste Kohtla-Järve keemiaettevõtete töötajad ei kasuta nüüd tööle- ja kojusõiduks enam ühissõidukeid. "Kui veel nemad ka hommikul ja õhtul sõidaksid, siis ma ei tea, mis toimuks bussides, mis mahutavad vanadest tunduvalt vähem rahvast," ütleb keemikute ametiühingu esimees Julia Leontjeva.

Tema sõnul sõlmisid ettevõtted lepingu teise firmaga ja tellisid oma töötajatele hommikul ja õhtul eribussi, tasudes osaliselt sõidu eest.

"Ametiühing korraldas töötajate küsitluse, et selgitada välja, milline busside väljumisaeg Järve ja Ahtme linnaosaks jaotatud Kohtla-Järve eripära arvestades  inimestele sobib. 680 allkirjaga tulemused edastati linnavalitsusele ja ATKO Liinidele, ent ühist keelt nendega ei leitud," selgitab Julia Leontjeva.

Aleks Avikaineni sõnul püüdis firma keemiaettevõtete töötajate ametiühingu ettepanekuid võimaluse piires siiski arvesse võtta, sest ei tasu unustada, et avalikud liinid peavad sobima ka teistele sõitjatele. Kuid komistuskiviks sai teine asjaolu - marsruudi pikendamine vanalinna lõpp-peatusest keemiaettevõtete pääslani, nagu see vana vedaja puhul oli.

"Ühissõidukitega on meil õigus toimetada inimesed ainult lõpp-peatuseni, edasi on tegu kommertsliiniga," ütleb Aleks Avikainen. "Me püüdsime sel teemal läbirääkimisi pidada, kuid ei jõudnud kokkuleppele."

Viktoria Tsventarnaja arvab, et ei ole midagi hirmsat selles, kui keemiaettevõtete töötajate näol (töövälisel ajal kasutavad nad ju ühissõidukeid) osa sõitjaid kaotatakse. "Lõppkokkuvõttes pole see halb, et ettevõtted kannavad oma töötajate eest hoolt ja tellivad neile bussi," märkis ta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles