Suurem teeremont tehakse kiiresti ja valutult

Gerli Romanovitš
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Läbi mitme aasta minevaid suurobjekte tänavu ei tehta. Teetöid jagub aga nii Tallinna-Narva kui Jõhvi-Tartu-Valga maanteele.
Läbi mitme aasta minevaid suurobjekte tänavu ei tehta. Teetöid jagub aga nii Tallinna-Narva kui Jõhvi-Tartu-Valga maanteele. Foto: Peeter Lilleväli

Kui viimased paar aastat on suurimad tee-ehitusobjektid läinud läbi mitme aasta, siis sel aastal on mahukaim töö katte taastamine Tallinna-Narva maantee Sillamäe ja Narva vahelisel lõigul, kuid 20kilomeetrise lõigu uuendamine käib paari nädalaga.

Kahel viimasel aastal on Ida-Virumaal ehituses olnud suured objektid, nagu Jõhvi ja Kuremäe vaheline tee ning Jõhvi viadukt. Sel aastal ei alustata ühtegi sellist objekti, mis takistaks pikalt ehitustööd ning mis oleks mahult nii suur, et tuleks jagada mitme aasta peale.

Suur maht, väike aeg

Kõige suuremad teetööd on Tallinna-Narva maantee katte taasturemonditööd, mida tehakse pikal, paarikümnekilomeetrisel lõigul, sisuliselt Sillamäelt Narvani.

Ehkki tegemist on pika lõiguga, mis saab endale uue katte, ei takista teetööd liiklust kauem kui paar nädalat. Tegemist on kuumtaastusobjektidega, kus eemaldatakse olemasolev liikluskorraldus, teekattemärgised ja kattehelkurid, tehakse ühenduskohtade freesimised, mahasõitude ja muud asfalteerimistööd, põhiradade kuumtaastamine ning lõpuks taastatakse liikluskorraldusmärgid.

"See tähendab, et teetööd ei tekita enam kui kümneminutise viivituse," ütles maanteeameti Ida regiooni planeeringute osakonna juhataja Anti Palmi. Selline tehnika häirib liiklust väga vähe ning tööd liiguvad väga kiiresti - kuni 3,5 kilomeetrit päevas. Ida-Virumaa tööd tehakse ära esimeses järjekorras, mis tähendab, et liiklustakistusi suvel Narva poole liikudes ei tule.

Kui sellel aastal tehakse nii korda Sillamäe ja Narva vaheline ala, siis kindlasti käiakse lähiaastatel üle ka ülejäänud Tallinna-Narva maantee, mis jääb Ida-Virumaa piiridesse. Millises järjekorras, otsustatakse tee seisukorda hinnates.

Uued ristmikud

Liiklusohtlike kohtade ümberehitusse läheb kaks Ida-Virumaa objekti - Lohusuu ja Tammispää vahele ehitatakse jalgratta- ja jalgtee ning Pauliku ristmik ehitatakse ümber ringristmikuks.

Rekonstrueerimisele läheb veel Tammispää ja Vilusi vaheline kuuekilomeetrine lõik, kus tehakse tasandusfreesimine, korrastatakse ristmikud ning uuendatakse lõigule jäävad sillad. Tööd algavad ka Rakvere-Luige maanteel, kus rekonstrueerimisele läheb Venevere ja Pärniku vahele jääv üheksakilomeetrine lõik. Järgmisel aastal minnakse seal edasi Pärniku ja Ulvi vahelise lõiguga ning aastal 2016 Ulvilt edasi Luigeni.

Tänavu lõpetatakse ära ka Püssi jaama tee remont. Kilomeetrise lõigu uuendamist alustati eelmisel aastal.

Kruusateede remont on planeeritud Maidla ja Hirmuse ning Agusalu ja Permisküla vahele.

Pindamistöid tehakse Jõhvi-Tartu-Valga maanteel Jõhvi ja Puru, Jõuga ja Iisaku ning Iisaku ja Rannapungerja vahelisel lõigul. Rakvere-Rannapungerja maanteel läheb pindamisele Tudu ja Oonurme vaheline lõik, Sillamäe-Viivikonna maanteel Sillamäe ja Mustanina vaheline ala. Samuti pinnatakse Kiviõli ja Maidla vaheline lõik. Kokku läheb pindamisele 21,7 kilomeetrit põhimaanteed, 8,8 km tugimaanteed ning 69 kilomeetrit kõrvalmaanteed.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles