Sillamäe konteinerterminal alustab tööd sügisel

Gerli Romanovitš
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uus konteinerterminal annab võimaluse vedada konteineritesse pakitavaid kaupu Tallinna asemel Sillamäel.
Uus konteinerterminal annab võimaluse vedada konteineritesse pakitavaid kaupu Tallinna asemel Sillamäel. Foto: Peeter Lilleväli

Sillamäe sadama konteinerterminal, mille avamise tähtaeg on mitu korda edasi lükkunud, otsib töötajaid, et teha oktoobris algust kaubavedude regulaarliiniga vähemalt korra nädalas.

Sillamäe sadama uus konteiner- ja üldkaubaterminal, mis pidi esialgu valmima eelmise aasta lõpus, siis märtsis või juulis, hakkab reaalselt tegutsema oktoobris, kui Silmet Gruppi kuuluv stividorettevõte AS Silsteve teeb seal algust kaubavedude regulaarliiniga.

Laiendavad tegevust

Sillamäe sadama uue konteiner- ja üldkaubaterminali peamised ehitustegevused lõppesid juba eelmisel suvel. Pärast seda tegeleti sadama süvendustöödega - vee sügavus kaide ääres küünib 15,5 meetrini, mis lubab sadamasse tulla väga suurtel laevadel.

"Praegu käivad veel platside betoneerimistööd," ütles ASi Silsteve juhatuse liige Jaanus Paas, kelle sõnul on kraanad juba püsti ja kailiin valmis. Kokku on kailiini pikkus 840 meetrit ja kui uus terminal käiku läheb, on nende ettevõtte käsutuses olevaid kailiine kokku kuus. Terminali 40 hektari suurusest kogupinnast tuleb nende kasutusse kolmandik.

ASile Silsteve tähendab suutlikkus konteineritega tegeleda uut laienemist. Praegu tegeleb ettevõte puiste-, üld- ja projektivedudega ning ettevõttes on kokku 70 töötajat. Alates sügisest kasvab töötajaskond 10-20 inimese võrra. Neid töötajaid juba otsitakse. Paasi sõnul panustavad nad peamiselt kohalikele inimestele. "Kui lihtsamate tööde tegijaid pole keeruline leida, siis teisi, näiteks kogemustega kõrgkraanajuhte, pole lihtne leida. Samas ei taha me, et töötajad tuleksid Tallinnast või Soomest, vaid koolitame pigem välja kohalikud inimesed," lisas ta.

Eelis kohalikele

Kui praegu käivad kõik konteinerveod läbi Tallinna sadama, siis Sillamäel konteinerite kasutuselevõtmine on plussiks just kohapealsetele ettevõtetele ning Tallinna läheduses olevate ettevõtete konkurentsieelis selles vallas kaob. "Kohalikud ettevõtted veavad kohapeale toorainet ning laiali oma kaupu," ütles Paas, et kauba liikumise suunad on erisugused. Sillamäelt liiguvad need läbi partnerfirmade üle maailma.

Konteineritesse pakitakse väga erisuguseid kaupu, muu hulgas näiteks ümarpuitu, mis hakkab Sillamäelt sõitma Hiinasse. Kui tavaliselt liiguvad kaubavood just Aasiast Euroopasse, siis on laevafirmad hädas sellega, et konteinerid tagasi sõidavad tühjalt. "Tänu sellele on vedude hind sinnapoole väga soodne," tunnistas Paas.

Kui esialgu hakkab regulaarne vedu toimuma kord nädalas, siis tulevikueesmärk on laienemine. "Üks kord nädalas on miinimumprogramm," kinnitas ta. Enne laienemist tuleb aga näidata toimivat toodet.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles