Idavirulasi oodatakse ühinema küllakutsumise talgutega

Kohalikke kaasav kampaania annab signaali, et külalised on tänavu suvel eriti teretulnud.

FOTO: Matti Kämärä / Põhjarannik

Kõik maakonnad võistlevad sel suvel siseturistide pärast. Ida-Viru turismiedendajad otsustasid tavapärase kampaania asemel kaasata oma kodukoha fänne, et nood endale külalisi kutsuksid. Lisaks jällenägemisrõõmule turgutaks see kohalikku majandust.

Ida-Viru turismiklaster, kuhu kuuluvad kohalikud omavalitsused ja aktiivsed turismitegijad, kutsub kõiki maakonna elanikke ühinema küllakutsumise talgutega "Koos Ida-Virus".

Panustatakse kodukoha patriootidele

"Talgute käigus võtaks iga elanik sellel suvel vabatahtlikult ülesande kutsuda külla sõpru, sugulasi ja tuttavaid mujalt Eestist. Just nimelt endale külla. Kui šašlõkk söödud ja tee joodud, on ju tore koos külalistega maakonnas ringi sõita, jalutada, matkata, vee- ja seikluskeskusi külastada. Lisaks toredatele kohtumistele aitavad kohalikud sel moel taastuda kodukandi majandusel," selgitas Ida-Viru turismikoordinaator Kadri Jalonen. 

Ennekõike loodetakse küllakutsumise talgutel kodukoha patriootide peale.

"Kriisi järel sõltub kogu maakonna arengus väga palju just sellest, kas kohalikud inimesed oskavad näha Ida-Virumaa ilu ja rikkust, on kodukoha üle uhked ning tahavad panustada isiklikult. Oleme koos külalislahked ja veedame sõprade-sugulastega toreda suve! Lisaboonusena suudame niimoodi koos taastada maakonnas ka töökohad ja käivitada ettevõtluse," ütles Jalonen.

KADRI JALONEN

Oleme veendunud, et Ida-Virumaa maastikul, kultuuril ja seikluspaikadel on Eestimaa inimestele pakkuda palju rohkem, kui oodata osatakse. 

Turismikoordinaator lootis, et kampaaniaga liituvad vähemalt pooled 136 000st Ida-Virumaa elanikust.

Kõigi osalejate vahel, kes ennast talgulehel registreerivad, loositakse välja mitmesuguseid auhindu. Registreerimine on avatud 28. maist aadressil www.idaviru.ee või telefonil 337 0568. Talgulehelt leiab ka n-ö patrioodi paketi − valiku mitmesugustest valmiskujundatud kutsetest.

"Kutsumise lihtsustamiseks oleme loonud eri sõnumitega kujundatud ilusad kutsed, mida on lihtne ise levitada. Näiteks "Lähme matkama!", "Lähme sauna!", "Lähme randa!". Oleme veendunud, et Ida-Virumaa maastikul, kultuuril ja seikluspaikadel on Eestimaa inimestele pakkuda palju rohkem, kui oodata osatakse. Seda on kinnitanud ka varasemate aastate külastajate tagasiside, et Ida-Viru on Eesti ägedaim atraktiivse puhkuse ja seikluse paik," tõdes Jalonen.

Islandi kogemus 

Mitmed Ida-Viru majutusasutused, söögikohad ja seikluste pakkujad on loonud algavaks suveperioodiks piirkonna külastajatele eripakkumisi ning soodustusi.

Turismiklastri turundustöörühma juht Terje Rattur tõdes, et majandust tuleb elavdada ja praegu on kõik piirkonnad omavahel konkurendid.

"Kõik kutsuvad kampaaniatega endale külalisi, aga keegi pole teinud sellist kampaaniat, kus püütakse kaasa tõmmata kohalikke elanikke. See on Eestis mingis mõttes eksperiment," ütles Rattur.

Island kasutas samasugust lähenemist pärast 2010. aastal toimunud Eyjafjallajökulli vulkaanipurset. "Turistide arv langes 30 protsenti. 318 000 islandlast kutsuti appi inimesi külla kutsuma. Kampaanias osales üle poole rahvast, saadeti üle kahe miljoni kutse," meenutas marketingi instituudi juht, turundusekspert Anu-Mall Naarits.

Tema sõnul on põhjust uskuda, et kampaania töötab ka Ida-Virumaal. "Idavirulased on oma kodukoha patrioodid ning suurepärased külalislahked võõrustajad. Usun, et nad panustavad meeleldi, kutsudes suveks külla oma kaugemal elavad sugulased, sõbrad ja tuttavad."

Tagasi üles